Контрольна робота з української мови на тему: "Повні та неповні речення"

Опис документу:
Тест дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й структуру, тобто систематичність його знань. Без аналізу структури знань педагог працює наосліп. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з підрахунку балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна тестова робота. Односкладні речення. Неповні речення.

Варіант I

1.   Укажіть односкладне речення.

А   На полі одразу зчинився галас. (М. Стельмах)

Б   Я йшов все далі й далі в глибину лісів. (М. Грушевський)

В   У тихій радості — журбі вклонявся вечір дневі. (М. Рильський)

Г   Не люблю осінньої ночі. (Б. Лепкий)

2.   Односкладне речення з головним членом — підметом — це:

А   безособове речення;

Б   називне речення;

В   узагальнено-особове;

Г   означено-особове.

3.   Укажіть означено-особове речення.

А   А моє Полісся не любить не можна. (М. Сингаївський)

Б   Вже не журно мені. (В. Сосюра)

В   Вклоняюсь кожному ліску з любов’ю й відданістю сина. (Д. Луценко)

Г   Над обрієм сонце звелося. (М. Бажан).

4.   Укажіть неповне речення, у якому ставиться тире (окремі розділові знаки пропущено).

А   Гарний соловей голосом, а нива колосом. (Нар. творч.)

Б   Рання пташка дзьобик чистить, а пізня очиці жмурить. (Нар. творч.)

В   Не одежа красить людину, а добрі діла. (Нар. творч.)

Г   А у мене в серці музика ясна. (В. Сосюра)

5.   Визначте тип односкладного речення.

Пахло прив’ялим полином. (Л. Первомайський)

А   Неозначено-особове;

Б   означено-особове;

В   узагальнено-особове;

Г   безособове.

6.   Укажіть рядок, який містить неозначено-особове речення.

А   Cлався, наша Україно. (І. Вирган)

Б   Дерев’яну підлогу тут, видно, часто поливали холодною водою. (О. Гончар)

В   Вітер. Осінь глибока. (О. Довженко)

Г   Не вчи орла літати. (Нар. творч.)

7.   Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом.

1    означено-особове

2    неозначено-особове

3    узагальнено-особове

4    безособове

А   Стану в житті малою хвилиною, чорною гілкою на тополі. (А. Малишко)

Б   В зів’ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого чаю? (І. Франко)

В   За добро добром платять. (Нар. творч.)

Г   Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч. (Григір Тютюнник)

Д   Кричали до Бога, до чорта, до людей. (В. Винниченко)

 8.   Установіть відповідність між виділеними словами в односкладному реченні й членами речення, яким вони є.

1    додаток

2    присудок

3    обставина

4    означення

А   Учителя і дерево пізнають з плодів. (Нар. творч.)

Б   Знання без помилок ніде не купиш. (М. Доленго)

В   Прагну сонце бачити в золотому капелюшку. (І. Драч)

Г   Вже буряки завезли до цукроварні. (В. Сосюра)

Д   Сутінь вечірньої мли. (М. Терещенко)

 9.   Виконайте синтаксичний розбір кожного з речень.

А   Великий Віз… (Л. Костенко)

Б   Люди орють землю, літа — душу. (М. Стельмах)

В   Даруй мені над шляхом тополиним важкого сонця древню булаву. (Л. Костенко)

Контрольна тестова робота № 2. Односкладні речення. Неповні речення.

Варіант II

1.   Укажіть односкладне речення.

А   Надвечір дивізія увійшла в місто. (П. Панч)

Б   Люблю тебе, столице України. (В. Сосюра)

В   Одноманітно вистукували колеса на стиках рейок. (А. Головко)

Г   Просто на південь ледь помітно миготіли вогники. (П. Панч)

2.   Дійова особа граматично не виражається:

А   в узагальнено-особовому реченні;

Б   у безособовому реченні;

В   в означено-особовому реченні;

Г   у неозначено-особовому реченні.

3.   Укажіть безособове речення.

А   Бери мене в свої блаженні сни. (Л. Костенко)

Б   Добрій пораді ціни немає. (Нар. творч.)

В   За добро віддячують добром, а не злом. (Нар. творч.)

Г   Степ і ніч. (Л. Костенко)

4.   Укажіть неповне речення, у якому ставиться тире (окремі розділові знаки пропущено).

А   А навколо Земля у зеленім росистім вінку. (Л. Забашта)

Б   Вся душа моя з протиріч. (Л. Віценя)

В   Одна-єдина над неозорим казахстанським степом. (О. Донченко)

Г   Порожня діжка гучить, а повна мовчить. (Нар. творч.)

5.   Визначте тип односкладного речення.

Руїни, попіл, згарища, пустка, розбомблені міста і села, сироти, вдови, втрачені надії і марні сподівання. (Н. Рибак)

А   Називне;

Б   безособове;

В   означено-особове;

Г   неозначено-особове.

6.   Укажіть рядок, який містить означено-особове речення.

А   Боїшся вовка — не йди до лісу. (Нар. творч.)

Б   За правду, браття, єднаймось щиро. (Леся Українка)

В   Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година. (Леся Українка)

Г   Смеркалося… огонь огнем кругом запалало. (Т. Шевченко)

7.   Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом.

1    неозначено-особове

2    безособове

3    узагальнено-особове

4    означено-особове

А   Там ціле підземне місто спорудили. (О. Гончар)

Б   Не хвались, ідучи на торг, а хвались, ідучи з торгу. (Нар. творч.)

В   Надворі вже зовсім смеркало. (А. Головко)

Г   І всі ми як один підняли вгору руки. (І. Франко)

Д   Польовою стежкою з дальніх доріг іду в село й радію сподіваній стрічі. (В. Марченко)

8.   Установіть відповідність між виділеним словом в односкладному реченні та членом речення, яким воно є.

1    додаток

2    обставина

3    присудок

4    означення

А   Вам не втекти від правди суду ні в небесах, ні на землі. (В. Сосюра)

Б   Герой користі не шукає зроду. (Леся Українка)

В   Не можна судити про людину з першого погляду. (О. Радищев)

Г   Не бійся досвітньої мли,— досвітній вогонь запали. (Леся Українка)

Д   Чужа душа — то, кажуть, темний ліс. (Л. Костенко)

 9.   Виконайте синтаксичний розбір кожного речення.

А   Треба було дочекатися Світу. (М. Коцюбинський)

Б   Степи і ніч. (Л. Костенко)

В   Небо дасть дощу, а земля — зерна. (Нар. творч.)

Відповідь: 1Г; 2Б; 3В; 4А; 5Г; 6Б; 7 — 1А, 2Д, 3В, 4Г; 8 — 1А, 2Б, 3Г, 4В.

Відповідь: 1Б; 2Б; 3Б; 4Б; 5Г; 6Б; 7 — 1А, 2В, 3Б, 4Д; 8 — 1Г, 2Б, 3А, 4В.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.