Контрольна робота з української мови на тему: "Лексикологія. Фразеологія"

Опис документу:
Тест дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й структуру, тобто систематичність його знань. Без аналізу структури знань педагог працює наосліп. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з підрахунку балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна тестова робота

Лексикологія. Фразеологія

1 варіант

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких тільки ОДНА правильна. Вибери правильну відповідь і цифру, якою її позначено, обведи кружечком.

1. Укажи слова, які становлять основу лексики української мови

А загальновживані

Б запозичені

В архаїзми

Г діалектизми

2.Укажи рядок, усі слова в якому – власне українські

А козаччина, будинок, віхола, граматика

Б дітлашня; бентежити, линути, біологія

В громада, чарівний, навпростець

Г держава, прем'єр, республіка, вибагливий

3.Укажи рядок, у якому український відповідник до запозиченого слова дібрано неправильно

А екстрим – активні дії, що передбачають ризик

Б блог - веб-сайт, у якому регулярно додаються записи

В фейк – підробка, фальшивка

Г паркур – остащений розважальними атракціонами парк

4. Укажи речення, яке містить історизм

А До Криму ходили по сіль чумаки.

Б Вдивляюся в Чумацький Шлях - шлях зоряний із-за лиману.

В Одягну з бабусиної скрині вишиту сорочку — їй сто літ!

Г За селом — роздолля, мов рушник, розшите.

5. Укажи речення, яке містить застаріле слово

А Де байрак, там і козак.

Б Козакові воєвода — велика невгода.

В Легше вовком орати, ніж козаком проти козака воювати.

Г Козак із пригорщі нап’ється, а з долоні пообіда.

6. Укажи речення, яке містить авторський неологізм

А Пси, позадиравши морди, заглядали на біллборди.

Б Листя падає – осінь листопадує.

В Зі шкільним сайтом веб-майстер мав багато клопоту.

Г Кожен має знати правила екобезпеки.

7. Укажи речення, у якому вжито просторічне слово

А Собак поділяють на мисливських, службових, декоративних.

Б Рябко  на  панському  дворі  не  спить  всю  нічку.  

В Собацюра сідає навпроти і співчутливо зирить на мене.

Г Засміявся наш собака, як зустрів живого рака.

8. Укажи речення, яке містить діалектне слово

А Краще горобець у жмені, як журавель у небі. 

Б Ластівка день починає, а соловей його кінчає. 

В Видно в пави по носі, що бродила в просі.

Г Не поможе вороні купіль, а крукові мило.

9. Укажи речення, у якому вжито офіційно-ділову лексику

А Комп'ютер, дисплей, стратосфера - ці та багато інших термінів увійшли в повсякденний побут.

Б Показовими були парламентські слухання, присвячені відзначенню в Україні і світі 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка.

В Де б я на світі не була, ти зі мною, Україно! Ти моя мати, що дала мені мову солов'їну.

Г Резюме – це короткий виклад найбільш важливих для потенційного роботодавця фактів вашої біографії.

10. Укажи речення, у якому вжито фразеологізм біблійного походження

А Найбільше фальшивлять, коли співають дифірамби.

Б Завжди терновий вінець буде кращим, ніж царська корона.

В Зло наступає на пяти, зводить життя нанівець.

Г Ми на скриньці Пандори зірвали останню печать.

Завдання 11-12 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, добери відповідник, позначений буквою, і впиши цю букву під таблицею.

11.Установи відповідність.

Фразеологізм

Значення

1 Муляти очі (комусь)

А вїдливо дорікати

2 Замазувати очі (комусь)

Б обд Б обдурювати, хитрувати

3 Колоти очі (комусь)

В не В недоречно виділятися, бути на виду

Г від Г привертати чиюсь увагу

12.Установи відповідність.

Фразеологізми

Синоніми

1 ловити гав

А зад А задирати носа

2 гріти чуба

Б ганяти собак

3 напустити пихи

В заговорювати зуби

Г мозолити руки

У завданнях 13-16 запиши відповідь словом, словосполученням або реченням.

13.Терміни вживають у текстах ________________________________стилю.

14. Діалектні слова уживають у _________________________________стилях.

15.Приклади професійних слів (2-3):_________________________________.

16. У художній літературі просторічні слова вживають для того, щоб_____________________________________________________________.

17. Скласти розповідь про походження одного фразеологізму.

Контрольна тестова робота2

Лексикологія. Фразеологія

2 варіант

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких тільки ОДНА правильна. Вибери правильну відповідь і цифру, якою її позначено, обведи кружечком.

1. Укажи рядок, у якому визначено, що вивчає лексикологія

А сукупність слів мови, її словниковий склад

Б стійкі сполучення слів, їхню будову, походження, особливості вживання

В будову слів, словосполучень і речень

Г наукові основи укладання словників

2. Укажи рядок, усі слова в якому – власне українські

А розкішний, садиба, цирк, віконниця

Б сопілка, марнувати, щодня, черевики

В намисто, натщесерце, персонаж, цимбали

Г хустка, оточувати, вітамін, спересердя

3. Укажи рядок, у якому лексичне значення запозиченого слова визначено неправильно

А кліп – відеосюжет, який супроводжується виконанням пісні

Б аквабайк – водний мотоцикл

В егоїст – особа, яка шкодить людям

Г пєдестал – підніжжя, основа памятника, статуї, колони

4. Укажи речення, яке містить історизм.

А Великі душі мають силу волі, а слабодухи гинуть у неволі.

Б Бачать люди і Бог з неба: на подушне грошей треба.

В Як нема душі, то не поможуть і книші.

Г Тіло в золоті, а душа в мерзоті.

5. Укажи прислівя, яке містить архаїзм

А Час — не кінь: не підженеш і не зупиниш.

Б Як дзиґар накрутиш, так він і бє.

В Зупинитися може годинник, але не час.

Г Годинник їсти не просить, а свою роботу робить.

6. Укажи рядок, у якому вжито загальномовний неологізм

А Тарас Шевченко створив понад тридцять автопортретів.

Б За поворотом голови розрізняють портрет у профіль і анфас.

В Для гарного фотопортрета важливе освітлення, тло і вираз обличчя.

Г Твердження, що схильність до селфі є хворобою, виявилося фейком.

7. Укажи речення, яке містить авторський неологізм

А На роботі повсякчас вируча новенький факс.

Б Користувачі інтернету можуть отримувати відеоконсультації лікаря.

В Стою серед усіх. калинокровних родичів моїх.

Г Одна з веб-сторінок шкільного сайту зветься «Бібліотека учня».

8. Укажи речення, яке містить діалектне слово

А На полиці стояли череп'яні вироби: кухлики, карафки, куманці.

Б Є в глечику молоко, та голова не влізе.

В Жартуй, гладущику, доки не луснув.

Г Ой ви, діти — квіти наші! Наварю вам горщик каші.

8. Укажи речення, у якому вжито наукові терміни

А Память розуму – наука, память почуттів – мистецтво.

Б Брехун повинен мати ідеальну память.

В Оперативна пам'ять пристрою становить 64 кілобайти.

Г Память слабішає, якщо її не тренувати.

10. Укажи рядок, усі фразеологізми в якому - античного походження

А вавилонське стовпотворіння, ноїв ковчег, нести свій хрест

Б за тридевять земель, битий небитого везе, хатка на курячій ніжці

В гордіїв вузол, дамоклів меч, авгієві стайні

Г останній із могікан, змагатися з вітряками, ведмежа послуга

Завдання 11-12 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, добери відповідник, позначений буквою, і впиши цю букву під таблицею.

11.Установи відповідність.

Фразеологізм

Значення

1 Муляти очі (комусь)

А вїдливо дорікати

2 Замазувати очі (комусь)

Б обд Б обдурювати, хитрувати

3 Колоти очі (комусь)

В нн В недооречно виділятися, бути на виду

Г від Г привертати чиюсь увагу

12.Установи відповідність.

Фразеологізми

Антоніми

1 пройти крізь сито й решето

А зби А збити з пуття

2 розсипати кислиці

Б не бачити смаленого вовка

3 навести на розум

В продавати зуби

Г ламати шапку

У завданнях 13-16 запиши відповідь словом, словосполученням або реченням.

13.Терміни вживають у текстах _______________________________ стилю.

14. Діалектні слова вживають у________________________________ стилях.

15.Приклади професійних слів (2-3):________________________________.

16. У художній літературі просторічні слова вживають для того, щоб ___.

17. Скласти розповідь про походження одного фразеологізму.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн