Контрольна робота з української мови на тему: "Будова слова"

Опис документу:
Тест дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й структуру, тобто систематичність його знань. Без аналізу структури знань педагог працює наосліп. Тестування дозволяє контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня, не витрачати часу на рутинну працю з підрахунку балів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна тестова робота. Будова слова. Орфографія

Варіант І

► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Провулок, вибірково, легенький;

Б засніжений, налетіти, священний;

В весняний, похмуро, винахід;

Г прибережний, безмежний, обручка.

2. Префікс при- мають усі слова в рядку:

А пр..сісти, пр..звище, пр...подобний;

Б пр..землений, пр..йти, пр..рва;

В пр..красний, пр..мружити, пр..вітати;

Г пр..єднати, пр..лягти, пр..морський.

3. Спільнокореневими є всі слова в рядку:

А ніч, нічний, уночі;

Б сонце, сонця, на сонці;

В проводити, підводний, вода;

Г весна, навесні, весну.

4. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Прекрасно, сіренький, знання;

Б приміський, підберезник, перекручений;

В веселенький, винахід, надмірний;

Г беззахисний, невинно, розмова.

5. Яка значуща частина слова служить для утворення форм одного й того самого слова?

А Суфікс;                             

Б префікс;

В корінь;                              

Г закінчення.

6. У якому рядку всі слова утворені за допомогою двох префіксів?

А Неперевершений, непримиренний, недійсний;

Б попривозити, позакривати, неподільний;

В позашлюбний, подорожний, непохитний;

Г ненормований, вирішити, знебарвлений.

7. Значущі частини слова, що служать для утворення нових слів, — це:

А префікс і суфікс;                

Б префікс і корінь;

В суфікс і корінь;                  

Г суфікс і закінчення.

8. Префікс с- мають усі слова в рядку:

А ..питати, ..шити, ..фотографувати;

Б ..чесати, ..гуртувати, ..бігати;

В ..пекти, ..трусити, ..кривдити;

Г ..танцювати, ..чистити, ..тримати.

► Завдання 9 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

9. Визначте, у яких реченнях виділені слова мають префікси:

1 роз-

2 без-

3 зі-

4 з

А А коли випадали погожі безхмарні дні, під сон цем на пагорбках з-під снігу проступали чорні лисини вологої землі (В. Нестайко).

Б А за річкою, попід кучерявим зеленим лісом, вся гора вкрита розкішними килимами ярини (М. Коцюбинський).

В Давно зібрали яблука в колгоспному саду, давно зжовкла на пасовиську трава (О. Донченко).

Г І над усім тим розкинулось погідне блакитне небо, лунає в повітрі весела пісня жайворонкова (М. Коцюбинський).

Д Шаблю на друга зніс побратим (А. Малишко).

10. Утворити нові слова за допомогою префіксів від слів казати, писати, сипати, тлумачити, чудовий, мусити, великий, в’язати, полоти, кинути.

11. Вставити пропущені букви:пр..дставити, приморський, пр..берегти, пр..зирство, пр..бій, пр.. близно, пр..красно, пр..крашати, пр..бічник, пр..борканий.

12. Скласти твір-мініатюру на тему «Весна у лісі», використовуючи емоційно забарвлені слова.

Контрольна тестова робота № 8. Будова слова. Орфографія

Варіант ІІ

► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Сумно, прекрасно, розбитий;

Б беззубка, пролісок, перекручений;

В простенький, вимір, надзвичайний;

Г надбудова, невинно, розклад.

2. За допомогою якої значущої частини слова утворюємо нові форми слова?

А Кореня;                                                    

Б суфікса;

В префікса;                                                 

Г закінчення.

3. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: корінь, суфікс, закінчення?

А Радість, розклад, чорнозем;

Б осінній, старанно, зелененький;

В столик, квітковий, молодець;

Г березовий, підземний, м’якенько.

4. Спільнокореневими є всі слова в рядку:

А сонце, сонечком, на сонці;

Б водний, водити, вода;

В читати, читанка, прочитаний;

Г пролісок, проліском, (у) проліску.

5. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділені закінчення:

А Коров [а], йду [чи], [сад]ок;

Б дитин [а], люби [ти], сиротлив [ий];

В учениц [я], квасол [я], городин [а];

Г весел [о] сух [ий], поміча [ти].

6. Префікс при- слід писати в усіх словах у рядку:

А пр..пишний, пр..йти, пр..йменник;

Б пр..єднання, пр..сісти, пр..мусити;

В пр..чепити, пр..багатий, пр..лягти;

Г пр..їхати, пр..міський, пр..добрий.

7. Спільнокореневими є слова в рядку:

А пролісок, проліском, (у) проліску;

Б водний, водити, вода;

В читати, читанка, прочитаний;

Г стежинка, на стежинці, стежинкою.

8. Знайдіть рядок, у якому всі слова мають префікси:

А Безсилий, премудрість, провесінь;

Б бережечок, рябенький, сизуватий;

В надвисокий, тихесенький, боєць;

Г обмеження, грушка, сестриця.

► Завдання 9 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

9. Визначте, які префікси мають виділені в реченні слова.

1 пре-

2 при-

3 прі-

4 пере-

А Коли вранці дітки приходили в садочок, вони тихенько ставали біля відчиненого вікна і слухали, як співає соловейко (Б. Сухомлинський).

Б Життя прожити — не поле перейти (Прислів’я).

В Жінка запитала в нього прізвище, він суворо поглянув крізь скло великих окулярів (3 журналу).

Г Хай би мені серце з превеликої радості надвоє розірвалося, але знала б я, що була щаслива таким великим щастям, що більшого в житті й бути вже не може (Б. Лепкий).

Д Предметної розмови, на жаль, не вийшло.

10. Утворити нові слова за допомогою суфіксів від слів щирий, виховувати, рука, страждати, козак, рідний, гарний, рано.

11. Вставити пропущені букви:

Пр..гарний, пр..звище, пр..своїти, пр..буток, пр..горілий, прикрасити, пр..хитрий, пр..землитися, пр..хилити, пр..д’явник.

12. Скласти твір-мініатюру на тему «Весна у лісі», використовуючи емоційно забарвлені слова.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.