Контрольна робота з теми «Односкладні речення. Неповні речення» ІІ варіант

Українська мова

Для кого: 8 Клас

16.08.2020

291

2

8

Опис документу:
Метою контрольної роботи є перевірити знання з розділу «Односкладні речення. Неповні речення», удосконалювати пунктуаційні вміння й навички; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обґрунтовувати тощо; розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота з теми «Односкладні речення. Неповні речення»

Мета: перевірити знання з розділу «Односкладні речення. Неповні речення», удосконалювати пунктуаційні вміння й навички; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обґрунтовувати тощо; розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини.

ІІ варіант

І-ІІ Рівень

Оберіть правильний варіант відповіді (1б.)

  1. Укажіть правильне твердження:

а) У неповних реченнях один або кілька членів можуть бути випущеними, але вони встановлюються з контексту або мовленнєвої ситуації.

б) Розрізняють такі групи односкладних речень – з головним членом присудком, з головним членом підметом і головними членами підметом та присудком.

в) Неповні речення найчастіше вживаються в науковому та офіційно-діловому стилях.

2. Укажіть безособове речення:

а) З усіх садів пахло нагрітою на сонці корою дерев, набубнявілими бруньками. (Є.Гуцало.)

б) Данилові можна перебрести, а Кузьці треба оббігати кружка, по сухому. (Григір Тютюнник.)

в) Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

3. Визначте, якими з поданих форм може бути виражений головний член неозначено-особового речення:

а) дієсловом третьої особи множини теперішнього чи майбутнього часу;

б) дієслівними формами на - но, - то;

в) дієсловом у формі другої особи однини або множини.

4. Укажіть узагальнено-особове речення:

а) Як дбаємо, так і маємо. (Народна творчість.)

б) І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій не забудьте пом’янути незлим тихим словом. (Т.Шевченко.)

в) Спочатку наносять воском деталі орнаменту. (Р.Кобальчинськиа.)

5. Укажіть текст, що містить односкладні називні речення:

а) Після дощу в лісі пахне водою. (У.Самчук.)

б) Холодні роси. (М.Філянський.)

в) Була весна весела, щедра, мила. (Леся Українка.)

6. Укажіть текст, що містить неповні речення:

а) На молодому місяці хата світиться, на молодому місяці ходять сни. Один – про кров, другий – про сонце, а третій – про білу квітку мого життя. (А.Малишко.)

б) І барвінком, і рутою, і рястом квітчає весна землю, мов дівчину в зеленому гаї …(Т.Шевченко.)

в) І добре в такий ранок іти по опалому листю…Воно і шелестить, і шарудить, і скрикує, і зітхає. (Є.Гуцало.)

ІІІ Рівень

7. Визначте вид поданих односкладних речень і спосіб вираження головного члена.

(1,5б.)

Біла хмара!(О.Гончар.)

________________________________________________________________________________________________________________________________

Вустами припаду до джерела з жагою невтолимої любові.(Г.Величко.)

_____________________________________________________________________________________________________________________________

За чужою роботою й світа не бачиш.(Народна творчість.)

_____________________________________________________________________________________________________________________________

8. Виконайте синтаксичний розбір речення. (1,5б.)

Принесли світло й поставили на невеликому столику. (П.Мирний.)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV Рівень

Напишіть твір-мініатюру на тему «Краса рідного краю». (3б.)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця