Контрольна робота з теми "Лексикологія" (6 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота з теми “Лексикологія”

Тести

1.Наука, яка вивчає лексичний склад мови, називається:

а) морфологією;

б) синтаксисом;

в) словотвором;

г) лексикологією.

2. Визначити рядок просторічних слів:

а) геометрія, рояль, формула

б) звиняйте, кватиря, сурйозний;

в) шурупати, кльово, тусівка;

г) газда, тайстра, легінь.

3. Неологізми – це:

а) нові слова;

б) застарілі слова;

в) слова, близькі за значенням;

г) слова, протилежні за значенням.

4.Виділіть рядок, у якому всі слова – власне українські

а) Яблуня, жито, черевики, долар, воля;

б) характер, горобець, земля, підмет, феєрверк;

в) чарівний, щодня, мрія;

г) один, жати, кімоно, електрика, азот.

5. Синонімом до фразеологізму держати язик за зубами є сполучення

а) ані пари з уст б) розв’язати язик

в) покласти зуби на полицю г) тримати носа за вітром

6. Фразеологізм зі значенням тікати вжито в реченні

А) Може, вранці десь на Чорногорі сонце встало з лівої ноги.

Б) Туга за рідним краєм все дужче палила Павла з ніг.

В) Ми мусимо підвестись знову, стати на рівні ноги!

г) Тоді, Андрюшко, мабуть, і тобі тобі треба брати ноги на плечі.

Творчі завдання

До кожного завдання - навести три приклади, з одним скласти речення.

7. .Загальновживані слова.

8. Діалектні слова.

9. Запозичені слова.

10. Застарілі слова.

11. Професійні слова.

12. Жаргонізми.

Контрольна робота №2 з теми “Лексикологія” І в.

1.Наука, яка вивчає лексичний склад мови, називається: (1 б.)

а) морфологією;

б) синтаксисом;

в) словотвором;

г) лексикологією.

2. Познач рядок незапозиченої лексики (1 б)

а) чарівний, щодня, дума;

б) врата, маскарад, кімоно;

в) штампель, феєрверк, журі;

г) спікер, долар, вареник.

3. Неологізми – це: (1 б)

а) нові слова;

б) застарілі слова;

в) слова, близькі за значенням;

г) слова, протилежні за значенням.

4. Установи відповідність між прислівями, приказками та пропущеними в них словами. (1,5 б)

1. Лиха тому зима, в кого ... нема. А гривеник

2. На ... покупки, а на карбованець крику. Б трамвай

3. От що вийшло: ні ..., ні дишло. В кожуха

4. Бійся цапа спереду, коня ззаду, а лихої ... навкруги. Г тарантас

Д людини

5. Установи відповідність слів та їх видів. (1,5 б)

1 канєшно; А іншомовне слово

2 няньо Б неологізм

3 оголошення В діалектне

4 зброєносець Г просторічне

Д офіційно-ділова лексика

  1. Підкресли неологізми в реченні. Утвори схожі неологізми (3 шт) та запиши їх

У шовковиці шовковенятко, в гаю у стежки – стеженятко, у хмари в небі – хмаренятко, в зорі над садом – зоренятко ... ( М. Вінграновський) (2 б)

8. До 2-х завдань (на вибір) - навести три приклади, з одним скласти речення.

а Загальновживані слова. Г Неологізми.

Б Діалектні слова. Д Слова іншомовного походження.

В Застарілі слова. Е Професійні слова.

  1. Скласти твір-мініатюру на одну із тем:

В краєзнавчому музеї (використовуючи застарілі слова)

Мандрівка в майбутнє (використовуючи неологізми)

Цікавий фільм (використовуючи запозичені слова)

Або діалог сучасних підлітків, використовуючи просторічні слова та жаргонізми

Контрольна робота №2 з теми “Лексикологія”ІІ в.

1. Тлумачний словник – це словник, який пояснює:

а) граматичне значення слова;

б) написання слова;

в) лексичне значення слова;

г) походження слова.

2. Виділіть рядок, у якому всі слова – загальновживані.

а) Яблуня, жито, черевики, добрий, воля;

б) характер, метан, земля, підмет, сестра;

в) доля, писати, квас, чепіга, педрада;

г) один, жати, стіна, електрика, азот.

3. Познач рядок застарілої лексики

а) древо, ворота, американець, відро;

б) уста, панщина, князь, палати, воєвода;

в) зошит, гербарій, школа, оброк;

г) церемонія, громада, інформатика, пан.

4. Установи відповідність між прислівями, приказками та пропущеними в них словами. (1,5 б)

1. Коли віз ламається, ... розуму набирається А жона

2. Хто з правдою зрідниться, той і ... не боїться. Б чумак

3. Ой ясна, краснана небі зоря, а ще найкраща у дядька .... В кожух

4. Саджу ..., сію редьку, саджу, висіваю. Г грому

Д бульбу

5. Установи відповідність слів та їх видів. (1,5 б)

1 клавіатура; А застаріле слово

2 булава Б неологізм

3 кльово В діалектне

4 план роботи Г просторічне

Д офіційно-ділова лексика

  1. Підкресли неологізми в реченні. Утвори схожі неологізми (3 шт) та запиши їх

І спало все – пракішка й праконяка, прапівень й пракорова, прапес ..... (Ліна Костенко) (2 б)

8. До 2-х завдань (на вибір) - навести три приклади, з одним скласти речення.

а Неологізми.

Б Слова іншомовного походження.

В Професійні слова.

  1. Скласти твір-мініатюру на одну із тем:

В краєзнавчому музеї (використовуючи застарілі слова)

Мандрівка в майбутнє (використовуючи неологізми)

Цікавий фільм (використовуючи запозичені слова)

Або діалог сучасних підлітків, використовуючи просторічні слова та жаргонізми

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!