Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Контрольна робота з теми “Лексикологія”
Тести
1.Наука, яка вивчає лексичний склад мови, називається:
а) морфологією;
б) синтаксисом;
в) словотвором;
г) лексикологією.
2. Визначити рядок просторічних слів:
а) геометрія, рояль, формула
б) звиняйте, кватиря, сурйозний;
в) шурупати, кльово, тусівка;
г) газда, тайстра, легінь.
3. Неологізми – це:
а) нові слова;
б) застарілі слова;
в) слова, близькі за значенням;
г) слова, протилежні за значенням.
4.Виділіть рядок, у якому всі слова – власне українські
а) Яблуня, жито, черевики, долар, воля;
б) характер, горобець, земля, підмет, феєрверк;
в) чарівний, щодня, мрія;
г) один, жати, кімоно, електрика, азот.
5. Синонімом до фразеологізму держати язик за зубами є сполучення
а) ані пари з уст б) розв’язати язик
в) покласти зуби на полицю г) тримати носа за вітром
6. Фразеологізм зі значенням тікати вжито в реченні
А) Може, вранці десь на Чорногорі сонце встало з лівої ноги.
Б) Туга за рідним краєм все дужче палила Павла з ніг.
В) Ми мусимо підвестись знову, стати на рівні ноги!
г) Тоді, Андрюшко, мабуть, і тобі тобі треба брати ноги на плечі.
Творчі завдання
До кожного завдання - навести три приклади, з одним скласти речення.
7. .Загальновживані слова.
8. Діалектні слова.
9. Запозичені слова.
10. Застарілі слова.
11. Професійні слова.
12. Жаргонізми.
Контрольна робота №2 з теми “Лексикологія” І в.
1.Наука, яка вивчає лексичний склад мови, називається: (1 б.)
а) морфологією;
б) синтаксисом;
в) словотвором;
г) лексикологією.
2. Познач рядок незапозиченої лексики (1 б)
а) чарівний, щодня, дума;
б) врата, маскарад, кімоно;
в) штампель, феєрверк, журі;
г) спікер, долар, вареник.
3. Неологізми – це: (1 б)
а) нові слова;
б) застарілі слова;
в) слова, близькі за значенням;
г) слова, протилежні за значенням.
4. Установи відповідність між прислів’ями, приказками та пропущеними в них словами. (1,5 б)
1. Лиха тому зима, в кого ... нема. А гривеник
2. На ... покупки, а на карбованець крику. Б трамвай
3. От що вийшло: ні ..., ні дишло. В кожуха
4. Бійся цапа спереду, коня ззаду, а лихої ... навкруги. Г тарантас
Д людини
5. Установи відповідність слів та їх видів. (1,5 б)
1 канєшно; А іншомовне слово
2 няньо Б неологізм
3 оголошення В діалектне
4 зброєносець Г просторічне
Д офіційно-ділова лексика
Підкресли неологізми в реченні. Утвори схожі неологізми (3 шт) та запиши їх
У шовковиці шовковенятко, в гаю у стежки – стеженятко, у хмари в небі – хмаренятко, в зорі над садом – зоренятко ... ( М. Вінграновський) (2 б)
8. До 2-х завдань (на вибір) - навести три приклади, з одним скласти речення.
а Загальновживані слова. Г Неологізми.
Б Діалектні слова. Д Слова іншомовного походження.
В Застарілі слова. Е Професійні слова.
Скласти твір-мініатюру на одну із тем:
В краєзнавчому музеї (використовуючи застарілі слова)
Мандрівка в майбутнє (використовуючи неологізми)
Цікавий фільм (використовуючи запозичені слова)
Або діалог сучасних підлітків, використовуючи просторічні слова та жаргонізми
Контрольна робота №2 з теми “Лексикологія”ІІ в.
1. Тлумачний словник – це словник, який пояснює:
а) граматичне значення слова;
б) написання слова;
в) лексичне значення слова;
г) походження слова.
2. Виділіть рядок, у якому всі слова – загальновживані.
а) Яблуня, жито, черевики, добрий, воля;
б) характер, метан, земля, підмет, сестра;
в) доля, писати, квас, чепіга, педрада;
г) один, жати, стіна, електрика, азот.
3. Познач рядок застарілої лексики
а) древо, ворота, американець, відро;
б) уста, панщина, князь, палати, воєвода;
в) зошит, гербарій, школа, оброк;
г) церемонія, громада, інформатика, пан.
4. Установи відповідність між прислів’ями, приказками та пропущеними в них словами. (1,5 б)
1. Коли віз ламається, ... розуму набирається А жона
2. Хто з правдою зрідниться, той і ... не боїться. Б чумак
3. Ой ясна, краснана небі зоря, а ще найкраща у дядька .... В кожух
4. Саджу ..., сію редьку, саджу, висіваю. Г грому
Д бульбу
5. Установи відповідність слів та їх видів. (1,5 б)
1 клавіатура; А застаріле слово
2 булава Б неологізм
3 кльово В діалектне
4 план роботи Г просторічне
Д офіційно-ділова лексика
Підкресли неологізми в реченні. Утвори схожі неологізми (3 шт) та запиши їх
І спало все – пракішка й праконяка, прапівень й пракорова, прапес ..... (Ліна Костенко) (2 б)
8. До 2-х завдань (на вибір) - навести три приклади, з одним скласти речення.
а Неологізми.
Б Слова іншомовного походження.
В Професійні слова.
Скласти твір-мініатюру на одну із тем:
В краєзнавчому музеї (використовуючи застарілі слова)
Мандрівка в майбутнє (використовуючи неологізми)
Цікавий фільм (використовуючи запозичені слова)
Або діалог сучасних підлітків, використовуючи просторічні слова та жаргонізми
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»