Контрольна робота з теми «Головні члени речення» (8 клас)

Опис документу:
Контрольна робота з теми «Головні члени речення» містить завдання різних видів: як тестові, так і вправи на застосування теоретичних знань на практиці. Розрахована на клас, в якому переважають достатній і середній рівень успішності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

8 клас

Головні члени речення

Варіант 1

  1. Позначити рядок, у якому підмет виражений прикметником у значенні

іменника.

А) Хто не знає грабельок звичайних з родини геранієвих? (А. Давидов).

Б) Темна ніч сповила спорожніле місто (В. Мірошніченко).

В) Величезними просторами родючих земель в Україні володіли польські

магнати Потоцькі (Л. Іванов).

Г) Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода (Д. Міщенко).

2. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним

присудком.

А)Стежка вузенька (7. Сенченко).

Б)Цілий каскад водоспадів можна побачити на річках Пістинці, Яремчі .

В)Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим.

Г)Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем (М. Горинь).

3. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним при­судком.

А) Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен (О. Іваненко).

Б) Стежечка вив'юнилася до велетенського кряжистого дуба на чистій

галяві (Є. Гуцало).

В) Уже стояла пополудня пора (Є. Гуцало).

Г) По синіх водах небес плив місяць (Є. Гуцало).

4. Позначити рядок, у якому між підметом і присудком тире не вживають.

А) Мова кожного народу явище давнє (Г. Нудьга).

Б) Доля української мови сумна й героїчна водночас (Т. Нудьга).

В) Національна мова це здобуток культури, духовної діяльності певного

народу (Г. Нудьга).

Г) Мова основа культури нації, найбільший її скарб (Г. Нудьга).

5. Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів.

А) Увійшло двоє .

Б) Ще за життя Івана Сірка про нього ходили легенди.

В) Троє братів мовчки схилили голови.

Г) У Херсонесі вчені відкрили частину підводного міста.

Д) Ніхто не сміє підійти до дубів-ветеранів з пилою чи сокирою.

Е) Чумацький Шлях – вірний орієнтир наших пращурів.

  1. Іменник

  2. Займенник

  3. Числівник

  4. Сполучення числівника з іменником

  5. Власна назва

  6. Дієприкметник у значенні іменника

6. Установити відповідність між реченнями і видами присудків, ужитих у цих реченнях.

А) У народі Київ завжди був символом непо­хитності, непереможності і вічної слави

Б) Чебреці не хвилюються від вітру і не сохнуть від сонця.
В) Без застосування одиниць виміру часу люди не змогли б існувати
Г) Великдень — день особливий .
Д) Як багато може розповісти Дніпро про нас і про себе, про народ .
Е) У Михайлівці живуть люди стримані.

  1. Простий присудок.

  2. Складений дієслів­ний присудок.

  3. Складений іменний присудок.

7. Записати текст. Підкреслити головні члени речення (підмети і при­судки).

Острозька академія була першою спробою організувати вищу школу в Україні. Передовсім князь бажав надрукувати Біблію церковнослов'янською мовою. Це була величезна і складна справа. Він розіслав по всіх усюдах шукати тексти Біблії.

Друкування Біблії — це була знаменна подія в усьому слов'янському світі, це був величезний труд. Над Біблією працювали найвидатніші уми в Україні. Біблія ще довгі часи була неперевершеним мистецьким твором завдяки своїм шрифтам, верстці, друкові, великій кількості заставок і різних художніх прикрас (О. Іваненко).

8. Скласти два речення так, щоб у першому підмет був виражений назвою художнього твору, у другому — присудок був виражений фразеологізмом.

1, 1, 3, 4 – 1 бал; 5, 6 – 1,5 бали; 7 – 3 бали; 8 – 2 бали.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн