Контрольна робота "Українська література 1939-1950-х рр."

Українська література

Для кого: 12 Клас

21.11.2019

2086

68

0

Опис документу:
Контрольна робота "Українська література 1939-1950-х рр." для студентів ІІ курсу ВНЗ І-ІІ р.а. Мета: перевірити рівень засвоєння вивченого матеріалу, вміння характеризувати вивчений період української літератури, ураховуючи ідейно-художні особливості найпоказовіших творів; формувати вміння роботи з різнорівневими завданнями; розвивати навички узагальнення й аналізу вивченого; виховувати прагнення самовдосконалювання. Тип заняття: контроль знань. Обладнання: завдання тестової форми.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота № 3. Тема: Українська література 1939- 1950-х рр.

Студента(ки)______________________________групи_______

Варіант №1

1. Встановіть відповідність між автором та твором:

1

О.Гончар

А

«Уривок з поеми»

2

Є.Маланюк

Б

«Тигролови»

3

І.Багряний

В

«Поза межами болю»

4

О.Турянський

Г

«Модри Камень»

1

2

3

4


2. Встановіть відповідність між твором та персонажем:

1

«Зачарована Десна»

А

Тереза

2

«Тигролови»

Б

Бояні

3

«Поза межами болю»

В

Марусина

4

«Модри Камень »

Г

Наталка

1

2

3

4


3. Кому з письменників належить псевдонім І.Багряний?

А) І.Драч; Б) І.Римарук; В) І.Лозов’ягін

4. Підкресліть твори, які належать до творів західноукраїнських письменників: «Зелена євангелія», «Різдво», «Коляда», «Зачарована Десна», «Модри Камень», «Уривок з поеми», ««Поза межами болю».

5. Визначте, який із перерахованих творів не є автобіографічним: «Поза межами болю», «Тигролови», «Зачарована Десна», «Модри Камень».

6. Визначте, які події в Україні у 1939-1950-х рр. вплинули на розвиток літератури_______________________________________________________________________________________

7. Назвіть поетів 1939-1950-х рр. ___________________________________________________________________

8. Екзотика лемківського краю присутня у творчості -___________________________.

9. Назвіть твори в яких піднімалась тема українських солдатів__________________________________________.

Роман

Поема в прозі

Новела

Поезія

10. Заповніть таблицю:

(«Поза межами болю», «Тигролови», «Модри камінь», «Різдво»)

11. Дайте характеристику літературному персонажу: Тереза («Модри Камень») ________________________________________________________________________________________________

12. Визначте літературний напрямок, тему, жанр поезії Б.-І.Антонича:

Тешуть  теслі  з  срібла  сани,
стелиться  сніжиста  путь.
На  тих  санях  в  синь  незнану
Дитя  боже  повезуть.

Тешуть  теслі  з  срібла  сани,
сняться  веснянії  сни.
На  тих  санях  Ясна  Пані,
очі  наче  у  сарни.

Ходить  сонце  у  крисані,
спить  слов’янськеє  Дитя.
Їдуть  сани,  плаче  Пані,
снігом  стелиться  життя.

13. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору

1.Мати Сашка (О.Довженко «Зачарована Десна»)

а) «Їй можна було по три дні не давати їсти. Але без прокльонів вона не могла прожити й дня. Вони були її духовною їжею»

2. Дід Семен (О.Довженко «Зачарована Десна»)

б) «Тиха, без єдиної хмаринки на чолі, майстриня квітів, чарівних вишивок і пісень».

3. Олеся Запорожець (О.Довженко «Україна в огні»)

в) « З нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи сіячів - він годився на все»

4.Прабаба Марусина (О.Довженко «Зачарована Десна»)

г) Любила «саджати в землю що-небудь, щоб проізростало»

5. Батько Сашка ( О.Довженко «Зачарована Десна»)

14. Установіть відповідність між назвою віршового розміру та його графічним зображенням:

1. дактиль

2. ямб

3. анапест

4. амфібрахій

А) І __

Б) __ __ І

В) __ І

Г) І __ __

Д) __ І __

15. Установіть назву і автора поезії, складіть паспорт твору:

Внук кремезного чумака,

Січовика блідий правправнук,

Я закохавсь в гучних віках, Я

волю полюбив державну.

І крізь папери, крізь перо,

Крізь дні буденні – богоданно

Рокоче запорозька кров

Міцних поплічників Богдана –

Тих отаманів курінних,

Що під гармати революцій

Уміли кинуть п'яний сміх

В скривавлене обличчя - муці.

Чия залізна голова І з-під катівської сокири Жбурляла в чернь такі слова,

Що їй мороз ішов за шкіру.

Хто в дикий вихор гопака

Втіляв життя назустріч степу,

Й чия упевнена рука

Зміцняла сивого Мазепу.

Коли ж в батуринськім огні

Держава рухнула, тоді-то

Вони взяли свячений ніж,

Залізняка майбутні діти!

Хай згинуло, хай загуло –

Вони лишилися, як криця!

І жадний примус, жадне зло

Їх не примусило скоритьсяі

Херсонські прерії - мов Січ,

А кобзарем - херсонський вітер,

І рідним був одразу клич:

- Вставайте! Кайдани порвіте!

Бо ж там тече козацький Буг

Й - не раз червоная - Синюха,

А я там весен вербний пух

І дух землі - з дитинства нюхав.

Як не калічила Москва,

Не спокушав її розгон той –

Та враз підвівсь, і запалав,

І з серця кров'ю крикнув Гонта.

...Даремно, вороже, радій –

Не паралітик і не лірник

Народ мій - в гураган подій

Жбурне тобою ще, невірний!

Ще засилатимеш, на жаль,

До Києва послів московських –

І по паркету наших заль

Ступати лаптю буде сковзько.

Оцінювання тесту:

Номер завдання

Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання

Сума балів - оцінка

1-6

4

7-10

2

11-12

3

13-15

3

12

12

Контрольна робота № 3. Тема: Українська література 1939- 1950-х рр.

Студента(ки)______________________________групи_________

Варіант №2

1. Встановіть відповідність між автором та твором:

1

О.Гончар

А

«Напис на книзі віршів...»

2

Є.Маланюк

Б

«Зелена євангелія»

3

Богдан-Ігор Антонич

В

«Поза межами болю»

4

О.Турянський

Г

«Собор»

1

2

3

4


2. Встановіть відповідність між твором та персонажем:

1

«Зачарована Десна»

А

Медвін

2

«Модри Камень»

Б

Штранцінґер

3

«Поза межами болю»

В

Сашко

4

«Тигролови»

Г

Тереза

1

2

3

4


3. Тема засудження війни і мілітаризму, утвердження нездоланності людського духу присутня у творі: «Уривок з поеми», «Напис на книзі віршів...» «Поза межами болю», «Зелена євангелія».

4. Підкресліть твори, які належать до творів письменників «Празької школи»: «Коляда», «Зачарована Десна», «Модри Камень», «Уривок з поеми», «Напис на книзі віршів...».

5. Заслужено вважають «першим поетом кіно»: Миколу Куліша, Івана Багряного, Олександра Довженка, Остапа Вишню.

6. Визначте, які події в Україні у 1939-1950-х рр. вплинули на розвиток літератури_______________________________________________________________________________________

7. Назвіть прозаїків 1939-1950-х рр.________________________________________________________________

8. Історичний матеріал Першої світової війни присутній у творчості - ________________.

9. Назвіть твори в яких піднімалась тема еміграції __________________ ____________________________________________________________________

Роман

Кіноповість

Поема у прозі

Поезія

10. Заповніть таблицю:

(«Поза межами болю», «Тигролови», «Коляда», «Зачарована Десна»)

11. Дайте характеристику літературному персонажу: Григорій («Тигролови») ________________________________________________________________________________________________

12. Визначте літературний напрямок, тему, жанр поезії Б.-І.Антонича:

Народився бог на санях

в лемківськім містечку Дуклі.

Прийшли лемки у крисанях

і принесли місяць круглий.

Ніч у сніговій завії

крутиться довкола стріх.

У долоні у Марії

місяць — золотий горіх.

13. Установіть відповідність між твором і його ідеєю.

1 «Тигролови»

2 «Зачарована Десна»

3 «Модри камень»

4 «Чорна рада»

А засудження соціально нерівності, яка перешкоджає щастю героїв, возвеличення гуманності, щирості, кохання

Б утвердження віри в людину, її сміливості, життєлюбності, моральності; за будь-яких обставин людина передусім має залишитися Людиною

В показ цінності простих людських почуттів у надзвичайно складні воєнні часи

Г  утвердження думки про необхідність національної злагоди українців, про те, що провідною силою для розумної організації українського суспільства є його національна еліта

Д утвердження найвищих ідеалів людяності, моралі, які закладаються в дитинстві; возвеличення краси Десни-дівиці, смуток через нещасливу долю батьків-трудівників

14. Установіть відповідність між назвою віршового розміру та його графічним зображенням:

1. ямб

2. анапест

3. дактиль

4. амфібрахій

А) І __

Б) __ __ І

В) __ І

Г) І __ __

Д) __ І __

15. Установіть назву і автора поезії, складіть паспорт твору:

Оцінювання :

1-6

4

7-10

2

11-12

3

13-15

3

Напружений, незломно-гордий,
Залізних імератор строф —
Веду ці вірші, як когорти,
В обличчя творчих катастроф.

Позаду — збурений Батурин
В похмурих загравах облуд, —
Вони ж металом — morіturі —
Сурмлять майбутньому салют,

Важкі та мускулясті стопи
Пруживий одбивають ямб —
Це дійсности а не утопій
Звучить громовий дифірамб.

Ось — блиском — булаву гранчасту
Скеровую лише вперед:
Це ще не лет, але вже наступ,
Та він завісу роздере.

Шматками розпадеться морок,
І ти, нащадче мий, збагнеш,
Як крізь тисячолітній порох
Розгорнеться простір без меж.

Збагнеш оце, чим серце билось,
Яких цей зір нагледів мет,
Чому стилетом був мій стилос
І стилосом бував стилет.

Оцінювання тесту:

Номер завдання

Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання

Сума балів - оцінка

1-6

4

7-10

2

11-12

3

13-15

3

12

12

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.