Контрольна робота (тест) Безсполучникове складне речення. 9 клас

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Контрольна робота (2 варіанти) у формі тестових завдань для петевірки знань учнів 9 класу на тему "Безсполучникове складне речення" складається з шести тестів з однією правильною відповіддю, синтаксичного розбору речення і міні твору.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

9 клас

Контрольна робота

Безсполучникове складне речення

Варіант 1

Завдання 1 – 6. Вибрати одну правильну відповідь.

1. У безсполучниковому складному реченні Сон ніжний землю обійма за плечі я чую неньки колискову (Г. Радька) між його частинами вживається:

А. Кома.

Б. Крапка з комою.

В. Двокрапка.

Г. Тире.

2. Правильну схему речення Ми цінуємо барвінок за його «лі­карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ­ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:

А. [ ], [ ]. одночасність

Б. [ ]: [висновок].

В. [умова] — [ ].

Г. [ ]: [причина].

3. Виділіть безсполучникове складне речення з однорідними простими реченнями.

А. Люди завжди сподіваються на диво, вони не можуть примиритися зі смертю (В. Кисельов).

Б. Весело бриніли набубнявілими гілками осокори, задумливо погойдувала обважнілими косами береза (ІО. Яновський).

В. Сіли перепочити й раптом помітили: хтось до них іде (В. Канівець).

Г. На допит покликали Ванька: без перекладача не обійтися (Я. Стецюк).

4. Яке безсполучникове складне речення виражає одночасність дій, явищ?

А. Пригріло сонечко, обсохла земля, потягло орача в поле (М.Коцюбинський).

Б. Глянеш на небо - небо високе, глянеш на хмари - хмари летять (П. Тичина).

В. Сьогодні особливо звабно темніли на приполах оскубини гречки, легка паморозь пирію стелилась у долинах, молода конюшина між карячкуватих дубків кликала в лісосмугу (В. Дрозд).

Г. Чогось завжди так виходить: гарного гриба не знайдеш, а поганка сама в очі лізе (М. Стельмах).

5. Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире.

А. На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа свіжої соломи (І. Багмут).

Б. Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тира­нів (Леся Українка).

В. Друзі розповіли подробиці втеча готувалася давно (М. Олійник).

Г. І диво дивне сталося з ним совість заговорила! (А. Іщук).

  1. У якому з правил щодо пунктуації у безсполучникових складних реченнях допущена

помилка?

А. Двокрапка у безсполучниковому складному реченні ставиться тоді , коли наступна частина пояснює , розкриває зміст першої ;

Б. Якщо в першій частині безсполучникового складного речення вказується час дії, про яку говориться в другій , то між ними ставиться тире ;

В. Якщо зміст частин безсполучникового складного речення порівнюється чи протиставляється , то між ними ставиться двокрапка ;

Г. Якщо частини безсполучникового складного речення зберігають певну самостійність у змістовому відношенні , то між ними ставиться крапка з комою .

Завдання 7 – 9. Зробити синтаксичний розбір речення (розділові знаки пропущені).

Сталось диво тоді камінець засіяв і промінням ясним всіх людей здивував (В. Самійленко).

Завдання 10 – 12.

Написати твір-мініатюру на вибрану тему, використавши два – три безсполучникові речення. Виділити в них граматичні основи:

Пізнай самого себе.

Духовні потреби людини.

9 клас

Контрольна робота

Безсполучникове складне речення

Варіант 2

Завдання 1 – 6. Вибрати 1 правильну відповідь.

1. У безсполучниковому складному реченні Придивіться у рідному краї наша мова вкраїнська страждає (Л. Таран-Пономаренко) між його частинами вживається.

А. Кома.

Б. Крапка з комою.

В. Двокрапка.

Г. Тире.

2. Виділіть безсполучникове складне речення.

А. Через єдине невеличке віконце скупо просвічувалось небо, але на горищі було світло (ІО. Збанацький).

Б. Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень і поплив з гір у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).

В. Вони ж дурні, вони ж знімали мірку з твоїх принижень – не з твоєї величі (Л. Костенко).

Г. Єпіфаній слухав щораз то більше впевнену і вірою пройняту мову гетьмана і відчував, як у душі проколюється паросток надії (Р. Іваничук).

3. Знайдіть безсполучникове складне речення з неоднорідними простими реченнями.

А. Відчинив Євген двері і полегшено зітхнув: на ґанкові стояв худий, височенний чоловік у формі поштового службовця (В. Канівець).

Б. Над болотами та озерами, в долинах рік стоять тумани, важкі хмари пливуть над селами: і хуторами (М. Олійник).

В. Вечорами вже не співали під вербами, дівчата, не витинали гопака гармоністи (Г. Тютюнник).

Г. Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти (С. Васильченко).

4. Яке безсполучникове складне речення виражає зіставлення (протиставлення) змісту одного речення зі змістом іншого?

А. Вже й дикі гуси в небі пролітали, вже й лебеді кричали крізь туман (Л. Костенко).

Б. Кричать сови, спить діброва, зіроньки сіяють, понад шляхом щирицею ховрашки гуляють (Т. Шевченко).

В. Не русалонька блукає - то дівчина ходить (Т. Шевченко).

Г. А вас просив би я зразки ліпити: ви чоловік тямущий і бувалий (Леся Українка).

5. Яке з наведених речень не є складним безсполучниковим?

А. Як заздрю я тій хмарці білій : вона пливе у далечінь між подруг .

Б. Із вирієм кожен із нас тратить багато: то дні молодечі , то спів на шляхах піскуватих.

В. О серпню мій , як просто й мудро ти стоїш : змішав зелені й жовті віти на роздоріжжі осені і літа.

Г. Вниз я дивлюся з крутого горба: казкою простір наповнився дикий.

  1. Знайти правильну структурно-семантичну схему речення “ Ми цінуємо барвінок за його “лікарську допомогу” з нього виготовляють ліки від важких хвороб ” (розділові знаки пропущено).

А. [ ], [ ] (одночасність);

Б. [ ] : [ ] (висновок);

В. [ ][ ] (протиставлення);

Г. [ ] : [ ] причина.

Завдання 7 – 9. Зробити синтаксичний розбір речення (розділові знаки попущені).

І мріється з маленького дитяти з літами виросте палкий співець (С. Черкасенко).

Завдання 10 – 12.

Написати твір-мініатюру на вибрану тему, використавши два – три безсполучникові речення. Виділити в них граматичні основи:

Пізнай самого себе.

Духовні потреби людини.

Варіант 1

Варіант 2

1

Г

В

2

Г

В

3

Б

А

4

В

В

5

Б

Б

6

В

Г

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!