Контрольна робота "Словотвір. Орфографія"

Опис документу:
Мета розробки - перевірити знання учнів про словотвір, знання вивчених орфограм; розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички; виховна: виховувати любов до мови.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота

Словотвір. Орфографія.

1-й варіант

  1. Для утворення нових слів можуть служити такі морфеми:

А корінь, префікс, суфікс, закінчення; Б префікс, суфікс;

В корінь, суфікс, префікс; Г корінь, суфікс, закінчення.

  1. Позначте рядок іменників з буквою щ:

А Гали..ина, Чернігів..ина; Б Німе..ина, Хмельни..ина;

В Оде..ина, Херсон..ина; Г Туре..ина, Вінни..ина.

  1. Позначте рядок слів із суфіксом -цьк-:

А Оде..ий, че..ий; Б пари..ий, виклада..ий;

В кавка..ий, остро..ий; Г тка..ий, молоде..ий.

  1. Позначте рядок іменників із буквами -чч-, утворених від прикметників:

А Харків..ий, Київ..ина; Б Туре..ина, Німе..ина;

В Харків..ина, Орлов..ина; Г Вінни..ина, Гали..ина.

  1. Позначте рядок іменників, утворених за допомогою суфікса -ств-:

А неу..о, стріле..о; Б товари..о, садівни..о;

В агент..о, людс..о; Г студент..о, боягу..о.

  1. Позначте рядок слів, утворених безафіксним способом:

А вправа, розмова, юннат; Б синь, зелень, спів;

В сінокіс, перелісок, їзда; Г лісовий, пролісок, нежить.

  1. У якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?

А Ніжно

ніжність;

Б Захмарний

хмара;

ВЧорноземний

чорнозем;

Г Примирення

миритися.

  1. Позначте словосполучення, у якому вжиті слова, утворені шляхом переходу однієї частини мови в іншу:

А солодкий голос;

Б затишна кімната;

В сумлінний виконавець;

Г сучасна операційна.

  1. Установіть відповідність між словом та способом його утворення:

А безрукавка

1 префіксальний

Б виліт

2 суфіксальний

В черговий

3 префіксально-суфіксальний

Гбезхмарний

4 безафіксний

5 перехід з однієї частини мови в іншу

2-й варіант

  1. Для утворення нових слів можуть служити такі морфеми:

А префікс, суфікс; Б префікс, корінь, суфікс;

В корінь, суфікс, закінчення; Г корінь, префікс, закінчення.

  1. Позначте рядок іменників з буквою щ:

А Туре..ина, Вінни..ина; Б Німе..ина, Хмельни..ина;

В Оде. .ина, Львів..ина; Г Гали..ина, Чернігів..ина.

  1. Позначте рядок слів із суфіксом –цьк-:

А пари..ий, виклада..ий; Б Оде..ий, че..ий;

В тка..ий, молоде..ий; Г кавка..ий, остро..ий.

  1. Позначте рядок іменників із буквами -чч-, утворених від прикметників:

А Туре..ина, Німе..ина; Б Харків..ий, Київ..ина;

В Вінни..ина, Гали..ина; Г Харків..ина, Орлов..ина.

  1. Позначте рядок іменників, утворених за допомогою суфікса -ств-:

А садівни..о, товари..о; Б агент..о, люде..о;

В стріле..о, неу..о; Г студент..о, боягу..о.

  1. Позначте рядок слів, утворених безсуфіксним способом:

А сінокіс, перелісок, їзда; Б юнь, блакить, спів;

В вправа, розмова, юннат; Г лісовий, пролісок, нежить.

  1. У якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?

АПереписування

писати;

Б Пароплав

плавати;

В Ніжно

ніжний;

Г Прихований

схованка.

  1. Позначте словосполучення, у якому вжиті слова, утворені шляхом переходу однієї частини мови в іншу:

А цікава книга; Б сумлінний черговий;

В солодкий чай; Г добре працювати.

  1. Установіть відповідність між словом та способом його утворення:

А тваринка

1 префіксальний

Б синь

2 суфіксальний

В пролісок

3 префіксально-суфіксальний

Гперевищувати

4 безафіксний

 

5 перехід з однієї частини мови в іншу

  1. Від слів мова, природа, вода, краса, земля, великий утворіть нові слова різними способами.

  2. Випишіть слова, указавши спосіб творення.

Приліт, заїзд, лісок, вечірній, затишок, листячко, переклад, козацький, залізничний,

  1. Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Чому я люблю свою Батьківщину», використовуючи складні слова, які пишуться разом або через дефіс. Підкреслити складні слова.

10.Від слова літати, осінь, золото, дощ, падати, чари утворіть нові слова різними способами.

11. Випишіть слова, указавши спосіб творення.

Зелень, сніжок, об’їзд, закарпатський, запис, гуцульський, безвиїзний, власноруч, припічок

11. Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Краса рідного серцю куточка», використовуючи слова, що пишуться разом або через дефіс.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.