Контрольна робота "Речення з відокремленими членами"

Опис документу:
Контрольна робота побудована у вигляді тестово-практичних завдань(2 варіанти). Робота допоможе перевірити рівень засвоєння учнями теми, орфографічну та пунктуаційну грамотність, вміння розпізнавати вивчені мовні явища, аналізувати їх, класифікувати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Речення з відокремленими членами Тестово-практичні завдання І варіант

1. Яким відокремленим членом речення є виділені в реченні слова?

Тут, під кронами білих розпашілих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.

А Відокремлене означення; Б відокремлена уточнююча обставина;

В відокремлений додаток; Г відокремлена прикладка.

2. Укажіть речення з відокремленим додатком.

А Нікого тут нема, крім мене й господині.

Б Польова билина, вона не призвичаєна до густої садової тіні.

В Гей, був у Січі старий козак, на прізвище Чалий.

Г І от тепер, ставши начальником, він раптом заспівав отакої.

3. Укажіть речення з відокремленим означенням (розділові знаки пропущено):

а) Довкола розкошують некошені і нетолочені бур’яни.

б) Ще здалеку заманячили на дорозі сани зазеленіла присипана снігом ялинка.

в) До княжої світлиці ввели Богуна міцно зв’язаного сирівцями.

г) Мене до тебе принесе з паперу зроблений літак.

4. Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

а) Явори й долини залила імла і, несміливі й кволі, встали зорі.

б) Мокрі, стомлені, але радісно усміхнені ми входимо в ліс.

в) Двічі тяжко поранений раз майже вбитий, він аж тоді в степу повірив, що вцілів.

г) Нависло низько хмар глухе склепіння, і, шурхаючи крилами об них, летять чайки.

5. Укажіть речення, у якому поширена обставина відокремлюється комою:

A. Годі вже сидіти згорнувши руки. Б. Кілька годин вони працювали не відпочиваючи. B. Ідуть співаючи дівчата. Г.Укрившись тьмою тротуари і асфальти сплять.

6. Укажіть речення з відокремленою прикладкою.

А І Оксану, мою зорю, мою добру долю, що день божий умивали.

Б Над берегом послався невеликий, густо засвічений білою ромашкою луг.

В Виснажені атаками й великими втратами, німці не витримали грізного натиску полку.

Г Голубу сорочку в перехваті підперезано матер’яним поясом з китицями.

7. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 відокремлена прикладка 2 відокремлений додаток

3 відокремлена обставина 4 відокремлене означення

А Сумно і мовчки тоді похилилася квітка, листям своїм тремтячи в передсмертнім конанні. Б І пахне раннім сонцем і медком земля, легким серпанком оповита.

В І сон мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.

Г Вже й молодик ішов за гору, та зачепивсь за осокір.

Д Іду я, степів перехожий, радію од щастя землі.

8. Установіть відповідність:

Відокремлений член речення Приклади:

1) означення А) Восени, у період дощів, у парку дуже незатишно.

2) прикладка Б) Калина, красива і ніжна, росте біля самої хати.

3) обставина В) Діти в полі працювали не покладаючи рук.

4) додаток Г) Подув пустотливий вітрець, той віщун світання.

5) уточнююча обставина Д) Учися чистоти і простоти і, стоптуючи килим

золотий, забудь про вежі темної гордині.

Е) А я не знаю нічого кращого, крім калини.

Практичні завдання

1.Списати даний текст, вставити пропущені букви(де треба), розкрити дужки, поставити розділові знаки. Виконати завдання до тексту.

Попер..ду за річ..кою танули ліси, що тяглися звідси і (в)гору ( по)над (В,в)орсклою і (в)низ до (Д,д)ніпра. Зав..юнився під ногами ро..сипчастий пісок бер..га. Річ..ки ( з,с)хованої в бер..гах ще (не)видно було але вона вже ві..чувалася по свіжості й прохолоді, якою потягло від неї. Ліс наблизивш…сь пер..творився з син..ого в з..лений. Його соковиті хащі по той бік річ..ки прок..даючись повнилися пташиним (тисячо)голосим гомоном особливо солов..їними трелями. З..лений світ умитий росами лящав в..свистував в..дзвонював лунко п..реливався щедрою ро..маїтіс..тю акордів ладів і тонів. Птаство радіючи в..сні творило музику краси дивовижної солов..ї аж заходились зозулі кували торкаючи дз..обиками чарівні клавіші неба. (За О. Гончаром).

А Визначте у тексті речення з речення з відокремленими означеннями, вираженими дієприкметниковими зворотами.

Б Визначте речення з відокремленими обставинами, вираженими одиничними дієприслівниками.

В Визначте речення з відокремленим додатком.

Г Визначте речення з уточнюючими членами речення.

2. Перебудуйте речення так, щоб один із невідокремлених членів речення став відокремленим.

1. Викупаний сонцем колос вклоняється ниві, то темніючи, то просвітлюючись.

2. Літній день, безхмарний і жаркий, гнав нас у холодок.

3. Обличчя було подібне до розцвілої в усій повноті півонії.

4. Над берегом послався невеликий, густо засвічений білою ромашкою луг.

Речення з відокремленими членами Тестово-практичні завдання ІІ варіант

1. Укажіть речення, у якому відокремлене означення виражене дієприкметниковим зворотом.

А Зачаровані подорожні сиділи й мовчали. Б Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав. В В імлистій далині, осяяні срібним промінням місячним, стояли широкі лани золотого жита та пшениці. Г А он старе Монастирище, колись козацькеє село.

2. Укажіть речення, у якому відокремлена обставина виражена іменником з прийменником.

А Співають усі, за винятком Ліни Яцуби, дочки відставника…

Б Незважаючи на вітрець, робилося душно.

В Звучав потемнілий дзвін, пудів на тридцять. Г У лісі, опріч мене, є ще хтось.

3. Укажіть речення, у якому відокремлене означення стоїть після означуваного слова (розділові знаки пропущено):

а) Вимочені й підпалені сонцем стерні зчорніли. б) Я впізнав у ньому лелеку званого ще гайстром чи бузьком. в) У її руці погойдується кимсь напакована торбинка.

г) Затягнута скалками вода була схожа на застигле блакитне шумовиння.

4. Укажіть речення, у якому прикладки відокремлюються комами

а) Гордій Байда як колишній офіцер розумівся на військовій справі .

б) Козак Бобренко на ім'я Григорій єдиний син достойної вдови .

в) У колективі Ярослава знали як доброзичливу людину.

г) Степанові дочки Марта і Марина були малими дуже гарні дівчата.

5. Укажіть речення, у якому є уточнююче означення:

A. Під Києвом, на березі Дніпра, хлопча стояло в мареві світанку. Б. Слово інше кинула, студене, потоптала ватру ти байдуже. В. Не дивися так привітно, яблуневоцвітно . Г. У саду, під парканом, росли чорнобривці.

6. Укажіть речення, у якому відокремлена обставина виражена дієприслівниковим зворотом.

А А пісня, наростаючи, пливла над берегом. Б Жінка йде поволі й трохи зігнувшись. В І я зими крутий долаю норов, обличчя підставляючи вітрам.

Г Дівчата зачіпали Миколу, жартуючи, а він усе стояв похнюпившись.

7. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 відокремлений уточнюючий член речення 2 відокремлений додаток

3 відокремлене означення 4 відокремлена обставина

А Спить вітер на колінах у беріз, окутаних у молоко туману. Б Лев упав і довго, лежачи, стогнав.

В Тут, під кронами білих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.

Г Здається, вогнем чудесним сяють зорі з дніпровських круч.

Д Не маю іншого тепла, окрім отчого краю.

8. Установіть відповідність:

Відокремлений член речення Приклади:

1) означення А) Восени, у період дощів, у лісі дуже незатишно.

2) прикладка Б) Берізку, ніжну і струнку, цілує вітер кучерявий.

3) обставина В) Дівчата працювали не покладаючи рук.

4) додаток Г) Подув пустотливий вітрець, той віщун світання.

5) уточнююча обставина Д) Учися чистоти і простоти і, стоптуючи килим

золотий, забудь про вежі темної гордині.

Е) А я не знаю нічого ніжнішого, крім берези.

Практичні завдання

1.Списати даний текст, вставити пропущені букви(де треба), розкрити дужки, поставити розділові знаки. Виконати завдання до тексту.

Попер..ду за річ..кою танули ліси, що тяглися звідси і (в)гору ( по)над (В,в)орсклою і (в)низ до (Д,д)ніпра. Зав..юнився під ногами ро..сипчастий пісок бер..га. Річ..ки ( з,с)хованої в бер..гах ще (не)видно було але вона вже ві..чувалася по свіжості й прохолоді, якою потягло від неї. Ліс наблизивш…сь пер..творився з син..ого в з..лений. Його соковиті хащі по той бік річ..ки прок..даючись повнилися пташиним (тисячо)голосим гомоном особливо солов..їними трелями. З..лений світ умитий росами лящав в..свистував в..дзвонював лунко п..реливався щедрою ро..маїтіс..тю акордів ладів і тонів. Птаство радіючи в..сні творило музику краси дивовижної солов..ї аж заходились зозулі кували торкаючи дз..обиками чарівні клавіші неба. (За О. Гончаром).

А Визначте у тексті речення з речення з відокремленими означеннями, вираженими дієприкметниковими зворотами.

Б Визначте речення з відокремленими обставинами, вираженими одиничними дієприслівниками.

В Визначте речення з відокремленим додатком.

Г Визначте речення з уточнюючими членами речення.

2. Перебудуйте речення так, щоб один із невідокремлених членів речення став відокремленим.

1. Після зборів велика, галаслива і радісна група учнів вийшла на вулицю.

2. За горами там давно вже сяє сонце. 3. Сашко дивився на хлопців і усміхався.

4. Освітлений вогнями великий пароплав до пристані підходив.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!