Контрольна робота "Просте речення"

Опис документу:
Контрольна робота для учнів 11 класу на тему "Просте речення" у формі тестових завдань. Контрольна робота на 2 варіанта: 20 завдань з однією правильною відповіддю та 4 завдання на знаходження відповідності. Завдання аналогічні ЗНО

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота

ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ

Варіант 1

1. Визначте речення зі складеним іменним присудком.

А Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов'їно

Б 3 лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить

В Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї гусей (М. Рильський).

Г Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі (Л. Костенко).

2. Назвіть речення, у якому не використано означень.

А Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп'яв (М. Рильський).

Б В сірих променистих очах під густими темними бровами світилась пекуча туга

В Не гріє сонце на чужині, а дома надто вже пекло (Т. Шевченко).

Г У всякого своя доля і свій шлях широкий (Т. Шевченко).

3. Виділіть речення, у якому вжито прикладку.

А Наближався південь, червневий південь, повний спеки й світла (М. Коцюбинський).

Б Курсант міг би бути і механіком-водієм, і кулеметником-радистом (П. Автономов).

В Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов'яним небом

Г Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низько насупленими білими бровами (В.Козаченко).

4. У якому реченні вжито обставину часу?

А Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи чорні силуети на синім тлі спустошених небес

Б Далеко внизу в синьо-білій пітьмі вгадувалася Десна й ліси на Задесенні (Ю.Мушкетик).

В Маковейчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки

Г Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір(Ю. Мушкетик).

5. Виділіть односкладне речення.

А Не люблю осінньої ночі (Б. Лепкий).

Б Я йшов все далі й далі в глибину лісів (М. Грушевський).

В Темна хмара озвалася громом гучним (Леся Українка).

Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх (Т. Шевченко).

6. Укажіть означено-особове речення.

А Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година (Леся Українка).

Б Смеркалося... огонь огнем кругом запалало (Т. Шевченко).

В За правду, браття, єднаймось щиро (Леся Українка).

Г Боїшся вовка - не йди до лісу (Нар. те.).

7. З'ясуйте, яке з речень є непоширеним називним.

А Залило водою луки, залило (В. Сосюра).

Б Внизу зелені гори, ліси похнюплені у сні (П. Карманський).

В Весна і квітень. Сонце і дорога (А. Малишко).

Г В хаті стає темно і тихо.

8. З'ясуйте, яке з поданих речень - неповне.

А Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід (В. Сосюра).

Б Приходив обвіяний духом полів, свіжий, як дика квітка

В Була чудова майова ніч (М. Коцюбинський).

Г І верховіттям тонкії тополі кивають стиха, шепотять поволі

9. Укажіть неозначено-особове речення.

А Там ціле підземне місто спорудили (О. Гончар).

Б І смеркає, і світає, день божий минає (Т. Шевченко).

В Осінь. І така тиха, така ласкава (А. Головко).

Г Можна вибрать друга і по духу брата (В. Симоненко).

Д Субота. Вечір. Череда остання скотилася з зеленого узгір'я (Б. Лепкий).

10. Укажіть узагальнено-особове речення.

А Мало прожити життя - треба життя зрозуміти (Є. Плужник).

Б Потемніло, завітрило, закрутила курява (С. Васильченко).

В Не хвались, ідучи на торг, а хвались, ідучи з торгу (Нар. те.).

Г Тепло мені і спокійно (Л. Талалай).

Д У хаті було чисто та гарно, як у квітнику (М. Коцюбинський).

11. Назвіть речення, у якому однорідні члени — присудки.

А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід,

звиває собі віночок (Леся Українка).

Б Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів (Л. Дмитерко).

В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає

Г 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами (О. Гончар).

12. Виділіть речення з неоднорідними означеннями (у поданих реченнях відповідні розділові знаки відсутні).

А На липах з'явилося свіже молоде пахуче листя (В. Собко).

Б Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна

В Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце

Г Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі

погожі дні (Ю. Мушкетик).

13. Виділіть речення, у якому вжиті розділові сполучники.

А Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині

Б Хто ти, мрія чи сон? (Леся Українка).

В Не краса красить, а розум (Нар. тв.).

Г Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання

14. Назвіть речення, у якому при однорідних членах ужито протиставні сполучники.

А Гарна нивка, та чужа (М. Коцюбинський).

Б Не то сон, не то забуття склепляло повіки (М. Коцюбинський).

В Сінешні й хатні двері були відчинені (І. Нечуй-Левицький).

Г Мене весь час то палило, то морозило (Ю. Збанацький).

Д Андрій розігнув спину й застромив у землю лопату (М. Коцюбинський).

15. Виділіть речення з узагальнювальним словом.

А Вечірнє небо, гори, ліси, відлунюючи той спів, бриніли, як грандіозна чутлива мембрана

Б На високих горбах шуміли під вітром дуби, липи, клени

В Скрізь червоно: на небі, на узгір'ях і на горі (М. Коцюбинський).

Г І вже не один, а безліч жайворонків оспівують небо (О. Гончар).

Д У хаті тепло, тихо, хоч і неясно (Панас Мирний).

16. Виділіть речення з відокремленим додатком.

А Орися якийсь час дивилася услід йому, вражена й збентежена

Б За винятком баби Оришки, малий Чіпка нікого не любив (Панас Мирний).

В У глибокій долині, між мальовничих горбів, стоїть велика хата,біля якої ростуть три могутні дуби

Г Він застав у хаті Софію, першу сестру Мотрину, ще не стару, балакучу

Д Отакий-то Перебендя, старий та химерний (Т. Шевченко).

17. Укажіть речення з відокремленою обставиною.

А Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила-силенна

Б Синоніми, тобто слова, близькі за значенням, використовують не лише в художніх творах

В Смородина, залежно від ґрунту та природних умов, може давати добрі врожаї.

Г Крім вогневої Брянського, тут розмістився командний пункт батальйону.

Д Дедалі попадались уже сосни, старі, руді, кострубаті (М. Коцюбинський),

18. Виділіть речення, у якому відокремлена обставина виражена дієприслівниковим зворотом.

А І я зими крутий долаю норов, обличчя підставляючи вітрам

Б А пісня, наростаючи, пливла над берегом (О. Гончар).

В Дівчата зачіпали Миколу, жартуючи, а він усе стояв похнюпившись

Г Жінка йде поволі й трохи зігнувшись (О. Довженко).

Д Пихкаючи, зупинився паровоз (П. Грабовський).

19. Виділіть речення з відокремленим неузгодженим означенням.

А Наляканий громовицею, кінь тихенько заіржав (М. Стельмах).

Б Не лякані ніким у цій напівдикій лісовій річечці, в'юни допливали мало не до ніг Марка.

В Темна ніч, напоєна степовими пахощами, пропливала над Асканією

Г Юрій Яновський - високий, ставний, з вольовим обличчям і розумними очима, то морщить лоба, то ледь помітно усміхається

Д За берестом лежала далі широка й зелена лука, порізана закрутами синьої річки

20. Виділене слово не є вставним у реченні

А Восени листя кущів скумпії здавалося червоним багаттям на білому тлі схилів.

Б Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи.

В В очах дівчини здавалося була зібрана вся синява карпатського неба.

Г Здавалося дід якось ніби трохи сяяв.

21. Установіть відповідність між реченнями і видами відокремлених членів.

Види

відокремлених членів

1 означення

2 прикладка

3 додаток

4 обставина

Речення

А Починаючи з часів Ярослава, Софія Київська стає важливим культурним центром східнослов'янської держави.

Б Ніжність, наприклад, математично описати не можна

В Софія Київська - джерело для пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі.

Г Серед інших речей під часі археологічних розкопок він явлено сірі бляшки з фігурками чоловіків, одягнених у широкі сорочки з вишивкою на грудях.

Д Київ, столиця України, - древній стольний град Київської Русі.

22. Установіть відповідність між односкладними реченнями і видами їх.

Види речень

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Речення

А Не взявшись за сокиру, хати не збудуєш.

Б Про успішний виступ Остапа Вересая дождалися і в царському дворі.

В Розумну річ приємно й слухати.

Г Добрі вісті не лежать на місці.

Ґ Скажемо відверто хоч би сьогодні про наші помилки й безвідповідальність.

23. Установіть відповідність між відокремленим членом та реченням, у якому він вжитий.

А Птиця, струшуючи краплини з крил, перелякано зірвалася з води (М. Стельмах).

Б Розвійтеся ж вітром, листочки зів'ялі (І. Франка).

В Дніпро! Ти тихо в день ясний пливеш, заглиблений в минуле.

Г На призьбі сиділа його мати, вже немолода жінка

Д Нікого тут нема, крім мене й господині (М. Рильський).

1 Означення

2 прикладка

3 додаток

4 обставина

24. Установіть відповідність.

Член речення Приклад

(виділене слово)

1 підмет А Поїдемо поговорити з лісом,

2 присудок а вже тоді я можу і з людьми.

3 означення Б Талант малювати має не кожна

4 додаток людина.

В Поважати людину — це ж ціла

наука, наука душі.

Г Батька попросили оновити

старий сценарій.

Д По-справжньому починають

цінувати життя після тридцяти.

Контрольна робота

ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ

Варіант 2

1. Виділіть речення, у якому вжито прикладку.

А Наближався південь, червневий південь, повний спеки й світла (М. Коцюбинський).

Б Курсант міг би бути і механіком-водієм, і кулеметником-радистом (П. Автономов).

В Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олов'яним небом

Г Невеликі гострі й розумні очі ховаються під низько насупленими білими бровами (В. Козаченко).

2. У якому реченні вжито обставину часу?

А Стоять спокійно дерева безлисті, вирізьблюючи чорні силуети на синім тлі спустошених небес

Б Далеко внизу в синьо-білій пітьмі вгадувалася Десна й ліси на Задесенні (Ю.Мушкетик).

В Маковейчик, оглянувшись, мало не скрикнув з несподіванки

Г Володя завжди хвилювався, коли заходив у цей двір (Ю. Мушкетик).

3. Виділіть односкладне речення.

А Не люблю осінньої ночі (Б. Лепкий).

Б Я йшов все далі й далі в глибину лісів (М. Грушевський).

В Темна хмара озвалася громом гучним (Леся Українка).

Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх (Т. Шевченко).

4. Укажіть означено-особове речення.

А Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година (Леся Українка).

Б Смеркалося... огонь огнем кругом запалало (Т. Шевченко).

В За правду, браття, єднаймось щиро (Леся Українка).

Г Боїшся вовка - не йди до лісу (Нар. тв.).

5. З'ясуйте, яке з речень є непоширеним називним.

А Залило водою луки, залило (В. Сосюра).

Б Внизу зелені гори, ліси похнюплені у сні (П. Карманський).

В Весна і квітень. Сонце і дорога (А. Малишко).

Г В хаті стає темно і тихо.

6. З'ясуйте, яке з поданих речень - неповне.

А Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід (В. Сосюра).

Б Приходив обвіяний духом полів, свіжий, як дика квітка

В Була чудова майова ніч (М. Коцюбинський).

Г І верховіттям тонкії тополі кивають стиха, шепотять поволі

7. Визначте речення зі складеним іменним присудком.

А Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов'їно

Б 3 лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить

В Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї гусей (М. Рильський).

Г Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі (Л. Костенко).

8. Назвіть речення, у якому не використано означень.

А Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіп'яв (М. Рильський).

Б В сірих променистих очах під густими темними бровами світилась пекуча туга

В Не гріє сонце на чужині, а дома надто вже пекло (Т. Шевченко).

Г У всякого своя доля і свій шлях широкий (Т. Шевченко).

9. Укажіть неозначено-особове речення.

А Там ціле підземне місто спорудили (О. Гончар).

Б І смеркає, і світає, день божий минає (Т. Шевченко).

В Осінь. І така тиха, така ласкава (А. Головко).

Г Можна вибрать друга і по духу брата (В. Симоненко).

Д Субота. Вечір. Череда остання скотилася з зеленого узгір'я (Б. Лепкий).

10. Укажіть узагальнено-особове речення.

А Мало прожити життя - треба життя зрозуміти (Є. Плужник).

Б Потемніло, завітрило, закрутила курява (С. Васильченко).

В Не хвались, ідучи на торг, а хвались, ідучи з торгу (Нар. тв.).

Г Тепло мені і спокійно (Л. Талалай).

Д У хаті було чисто та гарно, як у квітнику (М. Коцюбинський).

11. Назвіть речення, у якому однорідні члени — присудки.

А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід, звиває собі віночок (Леся Українка).

Б Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів (Л. Дмитерко).

В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає

Г 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами (О. Гончар).

12. Укажіть речення з відокремленою обставиною.

А Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила-силенна

Б Синоніми, тобто слова, близькі за значенням, використовують не лише в художніх творах.

В Смородина, залежно від ґрунту та природних умов, може давати добрі врожаї протягом багатьох років (3 газети).

Г Крім вогневої Брянського, тут розмістився командний пункт батальйону.

Д Дедалі попадались уже сосни, старі, руді, кострубаті (М. Коцюбинський),

13. Виділіть речення, у якому відокремлена обставина виражена дієприслівниковим зворотом.

А І я зими крутий долаю норов, обличчя підставляючи вітрам

Б А пісня, наростаючи, пливла над берегом (О. Гончар).

В Дівчата зачіпали Миколу, жартуючи, а він усе стояв похнюпившись

Г Жінка йде поволі й трохи зігнувшись (О. Довженко).

Д Пихкаючи, зупинився паровоз (П. Грабовський).

14. Виділіть речення з відокремленим неузгодженим означенням.

А Наляканий громовицею, кінь тихенько заіржав (М. Стельмах).

Б Не лякані ніким у цій напівдикій лісовій річечці, в'юни допливали мало не до ніг Марка.

В Темна ніч, напоєна степовими пахощами, пропливала над Асканією

Г Юрій Яновський - високий, ставний, з вольовим обличчям і розумними очима, то морщить лоба, то ледь помітно усміхається

Д За берестом лежала далі широка й зелена лука, порізана закрутами синьої річки

15. Виділене слово не є вставним у реченні

А Восени листя кущів скумпії здавалося червоним багаттям на білому тлі схилів.

Б Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи.

В В очах дівчини здавалося була зібрана вся синява карпатського неба.

Г Здавалося дід якось ніби трохи сяяв.

16. Виділіть речення з неоднорідними означеннями (у поданих реченнях відповідні розділові знаки відсутні).

А На липах з'явилося свіже молоде пахуче листя (В. Собко).

Б Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна

В Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце

Г Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні.

17. Виділіть речення, у якому вжиті розділові сполучники.

А Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині

Б Хто ти, мрія чи сон? (Леся Українка).

В Не краса красить, а розум (Нар. те.).

Г Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання

18. Назвіть речення, у якому при однорідних членах ужито протиставні сполучники.

А Гарна нивка, та чужа (М. Коцюбинський).

Б Не то сон, не то забуття склепляло повіки (М. Коцюбинський).

В Сінешні й хатні двері були відчинені (І. Нечуй-Левицький).

Г Мене весь час то палило, то морозило (Ю. Збанацький).

Д Андрій розігнув спину й застромив у землю лопату (М. Коцюбинський).

19. Виділіть речення з узагальнювальним словом.

А Вечірнє небо, гори, ліси, відлунюючи той спів, бриніли, як грандіозна чутлива мембрана

Б На високих горбах шуміли під вітром дуби, липи, клени

В Скрізь червоно: на небі, на узгір'ях і на горі (М. Коцюбинський).

Г І вже не один, а безліч жайворонків оспівують небо (О. Гончар).

Д У хаті тепло, тихо, хоч і неясно (Панас Мирний).

20 Виділіть речення з відокремленим додатком.

А Орися якийсь час дивилася услід йому, вражена й збентежена

Б За винятком баби Оришки, малий Чіпка нікого не любив (Панас Мирний).

В У глибокій долині, між мальовничих горбів, стоїть велика хата, біля якої ростуть три могутні дуби. Г Він застав у хаті Софію, першу сестру Мотрину, ще не стару, балакучу

Д Отакий-то Перебендя, старий та химерний (Т. Шевченко).

21. Установіть відповідність між односкладними реченнями і видами їх.

Види речень

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Речення

А Не взявшись за сокиру, хати не збудуєш.

Б Про успішний виступ Остапа Вересая дождалися і в царському дворі.

В Розумну річ приємно й слухати.

Г Добрі вісті не лежать на місці.

Ґ Скажемо відверто хоч би сьогодні про наші помилки й безвідповідальність.

22. Установіть відповідність між відокремленим членом та реченням, у якому він вжитий.

А Птиця, струшуючи краплини з крил, перелякано зірвалася з води (М. Стельмах).

Б Розвійтеся ж вітром, листочки зів'ялі (І. Франка).

В Дніпро! Ти тихо в день ясний пливеш, заглиблений в минуле.

Г На призьбі сиділа його мати, вже немолода жінка

Д Нікого тут нема, крім мене й господині (М. Рильський).

1 Означення

2 прикладка

3 додаток

4 обставина

23. Установіть відповідність.

Член речення Приклад

(виділене слово)

1 підмет А Поїдемо поговорити з лісом,

2 присудок а вже тоді я можу і з людьми.

3 означення Б Талант малювати має не кожна

4 додаток людина.

В Поважати людину — це ж ціла

наука, наука душі.

Г Батька попросили оновити

старий сценарій.

Д По-справжньому починають

цінувати життя після тридцяти.

24. Установіть відповідність між реченнями і видами відокремлених членів.

Види

відокремлених членів

1 означення

2 прикладка

3 додаток

4 обставина

Речення

А Починаючи з часів Ярослава, Софія Київська стає важливим культурним центром східнослов'янської держави.

Б Ніжність, наприклад, математично описати не можна

В Софія Київська - джерело для пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі.

Г Серед інших речей під часі археологічних розкопок він явлено сірі бляшки з фігурками чоловіків, одягнених у широкі сорочки з вишивкою на грудях.

Д Київ, столиця України, - древній стольний град Київської Русі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00