Контрольна робота "Пряма і непряма мова (повторення). Діалог. Цитата"

Опис документу:
Контрольна робота складена відповідно до вимог Програми з української мови для учнів 9 класу та Методичних рекомендацій МОН України. Розроблена по рівнях: початковий і середній, достатній, високий. У двох варіантах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова

9 клас

Контрольна робота № 1

Просте неускладнене та ускладнене речення ( повторення).

Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

І варіант

Початковий і середній рівень

Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА правильна. За кожну правильну відповідь - 0,5 бала

1. Простим ускладненим є речення:

А Свіжа зелень розгойдалась, розгулялась, попливла.

Б Що за літо заробить Мотря, те за зиму і проживуть.

В Сонце зійшло — і враз над Києвом занялося ревище гудків

Г Коли відбудеться лекція і хто її буде читати? 

2. Звертання є в реченні, в якому вжито фразеологізм:

А Щоб вам, мої рідні, щасливо вік звікувати та своїх діток до розуму довести.

Б Сьогодні, щоправда, Петрик встав ні світ ні зоря.

В Доленько моя, доле, чом за мене ти забула?

Г Палажка часто робила шкоду своїй сусідці, була їй як сіль в оці.

3. Односкладним називним є речення:

А Ось-ось прокинуться жоржини зі сну.

Б Голова з великим оком і загнутим донизу орлиним дзьобом ледь нахилена.

В Як тонко чути сіно у повітрі!

Г Листки із клена, з дуба і берези.

4. Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:

А «Ніде щиріше не співають, як на війні» - зітхнув Мирошниченко.

Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

В Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою»!

Г «Якраз там і стояла їхня хатина, - мовила бабуся, - отам, біля старої яблуні».

Достатній рівень

Прочитайте текст. Виконайте завдання 5-6 до нього. За кожну правильну відповідь - 1 бал.

Писанка

(1) Як добре, що люди не забули прекрасного звичаю. (2)Як не стануть писанок писати та й на Юрія класти вогнища то згине світ їм каже мені писанкарка Анна Коб’юк. (3) Сидить вона в чистій хаті, вбрана у вишиту сорочку, з писачком в руках, з молитвою на вустах. (4) «Мама мені наказували, що писанку треба писати з побожними думками, відганяючи од себе злість і нечисть», стиха мовила Анна.

(5) Слухала Анниця маминого слова, слухався Анницю писачок…

Р. Кобальчинська

5. Розділові знаки при прямій мові треба поставити в реченні:

А першому;

Б другому;

В четвертому;

Г п’ятому.

6. Тире пропущено у реченні:

А першому;

Б другому;

В третьому;

Г четвертому.

Завдання 7-8 мають на меті встановлення відповідності.

До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. За кожну правильну відповідь 7 і 8 завдання - 4 бали

7. Установити відповідність.

Схеми речень з Приклад

прямою мовою

1 «П», - а. А «Українська мова, - писав

І. Срезневський, - може

рівнятися з освіченими

мовами гнучкістю

й багатством синтаксису».

2 «П, - а. – П». Б «Краще слухати, ніж говорити», -

наполягав ще стародавній філософ Епіктет.

3 А: «П!». В Моя мама, учителька, каже: «Школа

вимагає від людини всього життя».

4 «П,- а,-п». Г З чайки, на якій перебував кошовий,

передано наказ: « Виплисти у відкрите

море і прямувати просто на південь!»

Д «Це все від сонця, - подумав юнак.- Від

утоми, від поганого харчування».

8. Установіть відповідність.

Способи введення цитати у текст Приклад

1 як пряма мова А Любов до Батьківщини

неможлива без

любові до рідного слова.

В. Сухомлинський

2 як частина речення Б М. Ломоносов зазначав:

«…Учитель повинен

не тільки словами навчати, а й

вчинками добрий приклад показувати

учням».

3 наводиться неповністю В «Українські простори – столиця ліричної

поезії»,- стверджував А. Міцкевич.

4 як епіграф Г Т. Шевченко говорив, що «оживе добра

слава, слава України».

Д Народна мудрість гласить, що правду

говорить не язик, а душа.

Високий рівень

Власне висловлювання

Використовуючи подані афоризми і прислів’я як цитати, напишіть невеликий твір-роздум «Я і мої друзі». Використайте одне з наведених висловлювань як епіграф до творчої роботи.

«Справжній друг пізнається в нещасті» (Езоп).

«Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або знати, коли вони не серйозні» (Г. Сковорода).

«Дружба – найбільший скарб» (Н. тв.).

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури або випадки з життя. Сформулюйте висновки .

У разі потреби використовуйте чернетку.

Орієнтовний обсяг роботи – 120-150слів.

Максимальна кількість - 4 бали.

Українська мова

9 клас

Контрольна робота № 1

Просте неускладнене та ускладнене речення ( повторення).

Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

ІІ варіант

Початковий і середній рівень

Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА правильна. За кожну правильну відповідь - 0,5 бала

1. Простим ускладненим є речення:

А Черниш теж кричав, не пам’ятаючи що.

Б Ніч була хоч і зоряна, але темна.

В Ішли на берег моря і коли яскраво світило сонце, і коли важкі хмари низько пливли над землею.

Г Довго співали дівчата, довго гуляли хлопці, незважаючи на те що другого дня треба було рано вставати. (Н.-Лев.)

2. Односкладним безособовим є речення:

А Надворі хурделить, замітає дорогу.

Б Тиха, безвітряна ніч.

В У маленькому дворі росте багато яскравих квітів.

Г Птахи пролетіли через море і принесли нам на крилах весну.

3. Вставне слово є в реченні, в якому вжито фразеологізм:

А Любі друзі, в труді творіть красу життя.

Б Словом, як постелиш – так і виспишся.

В Дідусь посміхнувся і сказав, що за одного вченого дають десять невчених.

Г На щастя, пожежу погасили швидко.

4. Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:

А Син у захопленні спитав у матері: «Звідки взялися ці квіти в нашому саду?»

Б Жінка спитала, чого він мовчить.

В «Гарно і затишно на серці стало», стиха мовив хлопчик.

Г «Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка. – Весело засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітками.

Достатній рівень

Прочитайте текст. Виконайте завдання 5-6 до нього. За кожну правильну відповідь - 1 бал.

(1) Хлопець сусідин приніс вечерю. (2) «Просили вас на вечерю батько й мати, і я вас прошу. Будьте здорові з Святим вечором!» приказав він дзвінким голосом, подаючи мисчину в хустці. (3) А де ж Василько поспитав він перегодом. (4) Олена заголосила. (5) Господи! Всі люди радіють, весело зустрічають велике свято; тільки її побила лиха година, відірвала від неї любе дитя й кинула його в хуртовину на поталу вовкам – сіроманцям…

М. Коцюбинський

5. Розділові знаки при прямій мові треба поставити в реченні:

А другому;

Б третьому;

В четвертому;

Г п’ятому.

6. Тире пропущено у реченні:

А першому;

Б пятому;

В третьому;

Г четвертому.

Завдання 7-8 мають на меті встановлення відповідності.

До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. За кожну правильну відповідь 7 і 8 завдання - 4 бали

7. Установіть відповідність.

Схеми речень з Приклад

прямою мовою

1. «П,-а,-п» . А Одна дівчина сказала:

«Гляньте, гарно як!

Немов облита снігом

кожна гілка!»

2. А: «П!» Б « Це не вигадка, а бувальщина,- мовила Вілія. – Кажуть, що в легендах часом буває більше правди, ніж у житті…»

3. «П»,-а. В « Спи, - мати співає,- моє немовлятко, уроджене в люту годину дитятко! Не будеш ти лиха і голоду знати, поки ще на світі живе твоя мати».

4. «П,-а.-П…» Г « Що робити?» - немов питав у комишів її блукаючий погляд.

Д « Молодець, своїм розумом живеш»,- мовчки похвалив Мусій.

8. Установіть відповідність.

Способи введення цитати у текст Приклад

1 як частина речення А Т. Шевченко закликав:

«Учітеся, читайте,

і чужому научайтесь,

й свого не цурайтесь».

2 як пряма мова Б Виховує все: люди, речі,

явища, але насамперед

і найбільше – люди.

О. Макаренко

3 наводиться неповністю В Народна мудрість зауважує, що вік

живи – вік учись.

4 як епіграф Г І. Вихованець стверджував, що «рідне

слово окрилює нас духовністю,

любов’ю до пісні, до матері».

Д «…Нам потрібно любити її і гордитися

своєю найпрекраснішою матір’ю»,-

писав Т. Шевченко про Україну.

Високий рівень

Власне висловлювання

Використовуючи подані афоризми і прислів’я як цитати, напишіть невеликий твір – роздум «Мова у житті людини». Використайте одне з наведених висловлювань як епіграф до творчої роботи.

« Мова – втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова» (М. Рильський). «Мрію я словами відмикати людське серце…Цю скарбницю мрій» (Л. Забашта).

«Мова народу – це найбільший національний скарб» (О. Гончар).

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури або випадки з життя.

У разі потреби використовуйте чернетку.

Орієнтовний обсяг роботи – 120-150слів.

Максимальна кількість - 4 бали.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.