Контрольна робота "Підсумок знань з географії за 6 клас"

Опис документу:
Контрольна робота складена таким чином, щоб виявити засвоєні знання з географії у 6 класі та унеможливити списування готових відповідей. Зміст контрольної передбачає 4 рівня складності: тестові запитання на логічне мислення, пошук відповідностей, роботу із картою та розгорнуту відповідь. Вигідна саме для дистанційної форми перевірки знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Підсумкова річна контрольна робота з географії за 6 клас

Загальна кількість балів – 48, що відповідає оцінці – 12!

I рівень Тестові запитання (Обрати лише 1-у правильну відповідь) (по 1 балу)

  1. У давнину різні народи по-своєму уявляли нашу планету. Яка з причин цієї відмінності була найбільш вагомою?

А певне географічне розташування;

Б відсутність спеціальної техніки;

В страх перед стихіями природи;

Г відсутність далеких мандрівок.

  1. На твою думку, що допомогло Миколаю Коперніку довести правдивість геліоцентричної будови Всесвіту?

А власна допитливість та спостережливість;

Б ретельне вивчення праць давніх астрономів;

В виявлення ілюзії руху інших тіл при власному русі;

Г бажання спростувати хибне вчення Птолемея.

  1. Що спонукало багатих купців з Европи до небезпечних подорожей?

А потреба пригод;

Б дешеві прянощі;

В нові ринки збуту;

Г пізнання нових країн.

  1. Кому з відомих мандрівників першому спало на думку досягнути Індії морським шляхом?

А Бартоломеу Діашу

Б Васко да Гамі

В Генріху Мореплавцю

Г Христофору Колумбу

  1. Що найбільш точно може допомогти мандрівнику зорієнтуватися на місцевості ( за відсутності смартфона та компаса)?

А сторони світу

Б положення Сонця

В місцеві ознаки

Г годинник із циферблатом

6. Визнач азимут (у градусах), за яким потрібно рухатися від мосту автомобільною дорогою за умови її відхилення на 15 градусів від напрямку на схід.

А 90°

Б 15°

В 105°

Г 45°

  1. З яких міркувань, на твою думку, було придумано креслити карти за допомогою масштабу?

А неможливість осягнути поглядом відразу усю місцевість;

Б неможливість намалювати усе;

В великі розміри дійсної картини всієї місцевості;

Г неможливість узяти до кишені карту реальних розмірів місцевості.

  1. Уявімо, на території Японських островів сталося стихійне лихо, через яке зруйнувалися будівлі, виникли пожежі на АЗС, отримала опіки велика кількість людей. Яка з названих причин, найбільш імовірно, могла спричинити це?

А струс материкової кори;

Б струс океанічної кори;

В вилив магми на поверхню;

Г морський шторм.

  1. Утворенню Гранд каньону в Північній Америці сприяло:

А фізичне вивітрювання;

Б хімічне вивітрювання;

В огранічне вивітрювання.

10. Яка форма рельєфу утворюється в результаті дії зовнішніх сил, описаних в уривку з художнього твору: «Навесні в борозну ринув каламутний потік талої води. Він мчав схилом униз, поглиблюючи вибоїну, розмиваючи її, підточуючи її стінки, забираючи з собою часом цілі брили землі»?

А печера

Б річкова долина

В яр

Г яма

11. У якому прислів’ї йдеться про явище, спричинене дією гравітаційних сил Землі?

А Нечесно нажите добро – піщана коса в бурхливому морі

Б Лавину з гір не втримаєш, біді двері не зачиниш

В На високих горах і вітри великі

Г Хто землетрус пережив, пожежі не боїться

12. Гори відіграють різноманітне значення для планети. Яка їхня властивість буде мати вирішальне значення для хорошого врожаю сільськогосподарських культур?

А сприяють утворення долинних вітрів;

Б посилюють різницю температур на прилеглих до гір територіях;

В затримують холодні повітряні маси;

Г затримують дощові хмари.

13. Визнач правильну послідовність зміни зональних природних зон

з півночі на південь на Західно-Сибірській рівнині.

А тундра → лісотундра → тайга → мішані ліси → лісостеп → степ

Б тайга → тундра → широколисті ліси → мішані ліси → мусонні ліси

В мішані ліси → тайга → тундра → широколисті ліси → лісостеп → степ

Г лісостеп → мішані ліси → широколисті ліси → тайга → лісотундра

14. Численні острови, які ми можемо бачити на карті світу в районі тропічних широт, здебільшого мають походження:

А материкове

Б вулканічне

В коралове

15. Явище кольорової веселки у небі може виникнути лише у такому з шарів атмосфери:

А тропосфера

Б мезосфера

В термосфера

Г стратосфера

16. 22 червня сонце буває в зеніті над:

   А екватором;                                

 Б над південним тропіком;

   В над північним тропіком;         

Г над південним полярним колом.

17. Зниження атмосферного тиску на барометрі свідчить про:

А швидке похолодання;

Б наближення дощу;

В потепління;

Г зміну вітру.

18. Сила вітру залежить від:

А відносної висоти місцевості

Б віддаленості суходолу від океану

В прозорості атмосфери

Г різниці атмосферного тиску

19. Над Великобританією більшу частину року панує волога повітряна маса. Що, на твою думку, є вагомою причиною цього?

А велика кількість хмар;

Б течія Гольфстрім;

В географічне розташування;

Г зона низького атмосферного тиску.

20. Про який з типів клімату йдеться в описі?

« Улітку суходіл сильно прогрівається , а взимку охолоджується. Тут дуже жарке літо й морозна зима. Річна амплітуда (різниця) температур велика, опадів мало, вологість повітря низька»:

А морський

Б континентальний

В мусонний

21. За якою з поданих характеристик можна порівняти величину двох річок?

А швидкість течії

Б глибина річища

В площа басейну

Г спосіб живлення

22. На карті Антарктиди стрілками позначено напрямки:


А
руху айсбергів

Б міграції білих ведмедів

В стокових вітрів

Г зміщення меж природних зон

23. Якщо осушити болото, то котрий з наслідків відобразиться на економіці країни?

А зменшення вологості повітря на даній місцевості;

Б зникнення ягід, лікарських рослин;

В обміління річок, загибель луків і пасовищ;

Г знищення сировини для хімічної промисловості.

24. Яка природна зона в Євразії та в Північній Америці простягається суцільною смугою із заходу на схід, перериваючись лише в гірських районах?

А тайга

Б мусонні ліси

В савани й рідколісся

Г вічнозелені твердолисті ліси й чагарники.

Рівень II. Встанови відповідність між запитаннями та відповідями (по 4 б.)

25. Який саме внесок у географічну науку зробили подані першовідкривачі?

1 Абель Тасман а. Першим досяг північного полюса

2 Христофор Колумб б. Першим досяг південного полюса

3 Роберт Пірі в. Першим відкрив Америку для европейців

4 Руаль Амундсен г. Вперше наніс на карту західне узбережжя

Австралії

26. Котрій зі сторін світу відповідають наступні азимути?

1 Захід а. 90°

2 Схід б. 0°

3 Пн Захід в. 270°

4 Південь г. 315°

5 Північ

27. На котрому з материків знаходяться найбільші природні об’єкти?

1 Найвищий водоспад а Австралія

2 Найдовша річка б Евразія

3 Найбільший каньон в Африка

4 Найбільше море (озеро) г Північна Америка

д Південна Америка

Рівень III. Робота з картою (по 2 бали)

28. Визнач відстань у кілометрах від міста Каїр до міста Касама вздовж меридіана

(1° дуги меридіана дорівнює 111 кілометрів).

Розв’язок:

…………………………………………..

…………………………………………..

29. Знайди в атласі «Політичну карту світу» і визнач за нею географічні координати таких міст:

м. Мехіко …°…..ш. …° …..д.

м. Канберра …° …..ш. ….° ….д.

Рівень IV. Дай повну відповідь на запитання ( 8 балів)

До яких змін у рельєфі, рівні океанічних вод, кліматі, життєдіяльності рослин, тварин і людини може призвести падіння на нашу планету гігантського астероїда?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!