Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Українська мова 10 клас
Тема: Контрольна робота № 2 Лексична норма.
Варіант 1
► Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1.Лексичне значення слова це
А культура мовлення; Б зміст слова;
В виражає мовні засоби і стилі мовлення; Г морфологія, синтаксис.
2. Тавтологія-це
А усвідомлюваний повтор у межах словосполучення ;
Б неусвідомлюваний, мимовільний або, навпаки, навмисний повтор у межах словосполучення ;
В навмисний повтор у межах словосполучення;
Г неусвідомлюваний, мимовільний повтор у межах словосполучення,
3. В якому реченні допущено лексичну помилку?
А Сьогодні ми відзначаємо свято всієї родини.
Б Тарас Шевченко залишився у пам`яті багатьох поколінь.
В Спорт зміцнює тіло і робить його дужим та здоровим.
Г Тому нам слід задуматися над нашим підкоренням планети.
4. У якому рядку всі слова власне українські
А бібліотека, корабель, граматика, лексика; В бутерброд, майстер, верстат, шахта;
Б історія, математика, драма, ода; Г баритися, хист, хурделиця, жовтень
5. У якому рядку всі слова запозичені
А тенор, дует, концерт, піаніно
Б тенор, піаніно, смуга, сніданок
В тенор, дует, вареник, галушка
Г дует, концерт, затірка, кваша
6. Вкажіть рядок, у якому всі слова синоніми
А гарний, красивий, вродливий, прекрасний, високий,
Б гарний, красивий, вродливий, прекрасний, чудовий, чарівний
В іти , чимчикувати плентатися, шкандибати, бігти
Г стрибати, плентатися, шкандибати, бігти
► Завдання 7-10 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише три правильні варіанта. Потрібно вибрати три правильні варіанта відповіді.
7. Помилку допущено в рядку
А зробити слідуючим чином
Б правильна відповідь
В приймати участь
Г збіг обставин
Д головна суть роману
Е музична школа
8. У яких рядках вжито фразеологізм, що означає ОДНАКОВІ?
А мозолити очі
Б Два чоботи-пара
В впадати в око
Г З одного тіста
Д з ма́ком і з та́ком
Е На один аршин
► Завдання 9-10 Встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.
9. Встановіть відповідність власне українських відповідників до неологізмів
А дедлайн 1. реченець
Б селфі 2. переспів
В лайк 3. самчик
Г кавер 4. уподобайка
5.сирник
10. Встановіть відповідність між фразеологізмом і його значенням
А лебедя рубати 1. даремно, марно
Б мастити салом п’яти 2. набридати
В мозолити очі 3 відступатися
Г на руку ковінька 4. верзти дурниці
Д ні за цапову душу
11. Поясніть значення фразеологізмів. З трьома фразеологізмами скласти речення.
1. Давати горобцям дулі –
2. З дощу та під ринву –
3. Сміятися на кутні –
4. Як з гуски вода –
5. Товкти воду в ступі –
6. До сьомих (нових) віників –
Українська мова 10 клас
Тема: Контрольна робота № 2 Лексична норма.
Варіант 2
► Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Лексичне значення відображає:
А дотримання мовних норм;
Б узагальнене поняття про предмет, явище;
В відбір виражальних мовних засобів для їх функціонування в мовленні;
Г стилістику мови й стилістику мовлення.
2. Калька - це
А вид мовного запозичення
Б стильові риси;
В дотримання мовних норм;
Г структурованість, логічність й науковість.
3. В якому реченні допущено лексичну помилку?
А Тарас Шевченко залишився у пам`яті багатьох поколінь.
Б Спорт зміцнює тіло і робить його дужим та здоровим.
В Він відчув задоволення від виконаної роботи.
Г У своїй кіноповісті «Зачарована Десна» він описує свою безмежну любов до природи.
4. У якому рядку всі слова власне українські
А виробничий, міркування, очолити, дефект;
Б гаятися, баритися, хист, процент;
В лелека, цап, багаття, смуга;
Г хурделиця, жовтень, січень, лінгвіст.
5. У якому рядку всі слова запозичені
А блокада, тролейбус, футбол, джаз
Б Бюлетень, режим, лелека, цап
В альбом, гравюра, багаття, смуга
Г афіша, п’єса, джаз , смуга
6. Вкажіть рядок, у якому всі слова синоніми
А Виховувати, вирощувати, плекати, ростити, формувати, виколихувати, виколисувати
Б Виховувати, вирощувати, плекати, оберігати, формувати, виколисувати
В Виховувати, доглядати, плекати, оберігати, формувати, виколихувати, виколисувати
Г , вирощувати, плекати, оберігати, формувати, виколихувати,
► Завдання 7-8 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише три правильні варіанта. Потрібно вибрати три правильні варіанта відповіді.
7. Помилку допущено в рядку
А вірна відповідь
Б співпадіння обставин
В получається
Г музична школа
Д смачно пахне
Е моя бабуся
8. У яких рядках вжито фразеологізм, що означає ОДНАКОВІ?
А Одного поля ягоди
Б Стріляний горобець
В Душі не чути
Г гаряча голова
Д Одним миром мазані
Е Обоє рябоє
► Завдання 9-10 Встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.
9. Встановіть відповідність власне українських відповідників до неологізмів
А чизкейк 1. засновник;
Б акаунт 2. брунатики
В брауні 3. сирник
Г фундатор 4. обліковка
5. переспів
10. Встановіть відповідність між фразеологізмом і його значенням
А пасти задніх 1. важко думати над складною проблемою
Б сісти в калюжу 2. зовсім не схожий
В сушити голову 3. про добру людину
Г хоч до рани прикладай 4. відставти
Д як макогін на ночви
11. Поясніть значення фразеологізмів. З трьома фразеологізмами скласти речення.
1. Позичати у Сірка очей –
2. Знову за рибу гроші –
3. Небо прихилити –
4. Як Пилип із конопель –
5. Топтати ряст –
6. Передати куті меду –
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»