Контрольна робота № 1"Повторення вивченого у 8 класі. Пряма й непряма мова"

Опис документу:
Контрольна робота № 1 у 9 класі на тему "Повторення вивченого у 8 класі. Пряма й непряма мова". Даний матеріал містить завдання тестового та практичного характеру усіх рівнів складності. Завдання дають можливість не тільки перевірити знання учнями матеріалу, а вміння самостійно будувати діалоги відповідно до запропонованих тем.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

9 клас Контрольна робота № 1

Повторення вивченого у 8 класі. Пряма й непряма мова

Тестово-практичні завдання

І варіант

Тести

1. Виберіть просте речення, яке ускладнене відокремленою обставиною:

А Поза містом лежали Кримські гори, вкриті лісом (П. Панч).

Б Микола, замість панського лану, вийшов на своє поле (І. Нечуй-Левицький)

В Важко кидати землю, не залишивши на ній ніякого доброго сліду. (І. Цюпа)

Г У хліві, крім ластів’ячого гнізда під кроквою, нічого не було (Григорій Тютюнник).

2. Односкладним безособовим є речення:

А Надворі хурделить, замітає дорогу.

В Тиха, безвітряна ніч.

В У маленькому дворі росте багато яскравих квітів.

Г Птахи пролетіли через море і принесли нам на крилах весну.

3. Простим ускладненим є речення:

А Стояла друга половина літа, коли наш загін вирушив у похід.

Б Калина – одвічний символ України.

В За мною і мати ступила у двір.

Г Тихий сон стуляє вії, розігнавши давні мрії.

4. У якому реченні є звертання (окремі розділові знаки пропущено)?

А Крізь сотні сумнівів я йду до тебе добро і правдо віку (В. Стус).

Б Не вам за правду пресвятую стать (Т. Шевченко).

В Спали мені на думку рядки, в яких Павло Тичина закликав землю велетнів родити.

Г І, може, в тихій твоїй хаті я буду знову розмовлять з тобою (Т.Шевченко).

5. Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно

А «Почекайте, Мотре, щось маю казати!, - гукнув Семен» (М. Коцюбинський).

Б «Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка. - Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом». (М.Коцюбинський.)

В «Леоніде, – Адріана відірвала обличчя від долоні – а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?» (Р. Іванчук)

Г «З щастя та горя скувалася доля» – каже людська поговірка (Панас Мирний).

6. Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

А Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

В Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

Г Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

7. Виберіть речення, яке відповідає схемі «П, – а, - п». (окремі розділові знаки пропущено).

A Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремне (Леся Українка).

Б На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись, Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й заверни в наш двір (М. Стельмах).

B Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів І радий, що зрозумів вчасно (Ю. Мушкетик).

Г Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати (М. Стельмах).

8. Виберіть рядок, у якому цитату записано неправильно.

A «Кобзар», за словами Івана Франка, – це: ціла епоха в історії духовного розвитку українського народу.

Б Максим Рильський писав, що словник – «пишний яр, а не сумне провалля».

B Поетеса Л. Костенко зверталася до сучасників:

І якби на те моя воля, Написала б я скрізь курсивами: – Так багато на світі горя, Люди, будьте взаємно красивими!

Г «Учитесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь», – закликав великий поет.

Завдання на відповідність

9. Установіть відповідність між поняттями та прикладами.

1. Пряма мова; 2. діалог; 3. непряма мова; 4. цитата.

А Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки (Остап Вишня).

Б «Мушу йти в полонину, Марічко», – сумував Іван заздалегідь (М. Коцюбинський).

В За словами О.С. Мельничука, «Основною одиницею мови в усіх мовах є речення».

Г – Вставай! Годі спати. Треба вирішити, як нам жити далі.

- Що? – не второпав спросоння Марусик.

- Ти як хочеш, а я думаю втекти з дому, – важко зітхнув Сашко Циган. (В. Нестайко)

Д Яке високе блакитне небо висне в нас над головою! (І. Цюпа)

10. Установіть відповідність між реченням і схемою (окремі розділові знаки пропущені).

1. «П, – а, – п». 2. «П?» – а. 3. А: «П». 4. «П, – а. – П».

А Мовляли пращури «Мудрість на в словах, а в діяннях».

Б «Ні, не треба, мій таточку, не треба, Ярино, Степан каже. Я загинув, навіки загинув».

В «Де ж твоя, мій гостю, справа?» далі вже поет озвався.

Г «Не біда, поет відмовив, як ти й сам з дороги звернеш, бо як рими повтікають, ти мені їх не завернеш».

Ґ Маковейчик дзвінко оголосив: «Піхота піднялась!»

Практичні завдання

1.Переписати речення з прямою мовою, розставити розділові знаки.

1) От найбагатший купець турецький і підходить Що каже братчики продаєте у возах Продаємо кажуть товар дорогий і куниці і лисиці і чорні соболі Ну каже підождіть до ранку Я увесь товар закуплю сам

2)Зараз сказав Степан Потім згадав щось і повернув голову до жінки Де там Оксана з кислицями

3) А він здається нічого здивовано подумав полковник Куравльов дивлячись на Самойлова Добре тримається

2.Спишіть, замінюючи пряму мову непрямою.

1) «Невже командира роти вбито?» - подумав солдат з тривогою.

2) «У нас з вами буде багато часу, і я вам розкажу про все…- заспокоює дітей Василь Олександрович. – А тепер ходімо рвати виноград».

3) «Приймаємо тебе, Богдане Хмельницький, хлібом-сіллю та щирим серцем!» - вітають Богдана сивоусі козаки.

3.Складіть діалог «Для чого потрібен Інтернет?» (8-10 реплік) й запишіть його, правильно розставивши розділові знаки. Речення повинні мати різні конструкції: пряма мова уживатися і до, і після слів автора, слова автора посередині прямої мови.

9 клас Контрольна робота № 1

Повторення вивченого у 8 класі. Пряма й непряма мова

Тестово-практичні завдання

ІІ варіант

Тести

1. Простим ускладненим є речення:

А Найбільше в людях я ціную щирість.

Б Не можна бути справжнім математиком, не будучи трохи поетом.

В Кругом хати ростуть старі велетенські груші, які ще посадив мій прадідусь.

Г Пісня – душа народу!

2. Односкладним називним є речення:

А Ось-ось прокинуться жоржини зі сну.

Б Голова з великим оком і загнутим донизу орлиним дзьобом ледь нахилена.

В Як тонко чути сіно у повітрі!

Г Листки із клена, з дуба і берези.

3. Виберіть просте речення, яке ускладнене відокремленим означенням:

А Самсон, заступник твій, надія та єдина, відкрив чужинці свою міць таємну (Леся Українка)

Б Так вони співали, йдучи через дикії пустині. (Леся Українка)

В Ії очі, великі, трохи нерухомі і вогкі, були сумні і тоді, коли уста усміхалися (О. Кобилянська)

Г А там, за Ятранню, — Веселі Боковеньки! (М. Вінграновський).

4. У котрому реченні між однорідними членами і узагальнюючим словом правильно поставлені розділові знаки?

А. Усе проти неї: люди, і становище жінки, і убожество (М. Коцюбинський).

Б. Вони, камінці лежали на дні тихі гладенькі, безсилі, і покірно давали одягати себе рудою вовною (М. Коцюбинський).

В. Ми садили ліс у полі і дубочки, і тополі, і осику, і ліщину, і червону горобину (М. Стельмах).

Г. Все його цікавило а саме: дорога і ліс, і окопи під лісом (Ю. Збанацький).

5. Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно:

А) Англійці в розпачі кричать, - «Рятуй нас, милий боже!» (Леся Українка)

Б) Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)

В) «Ось і траншея, по якій ми вели вогонь»: сказав Брянський, і всіх потягло глянути на результати своєї роботи (О. Гончар).

Г) «Марино, Марино, гукав він, витріщившись у сволок очима, — кажеш, що пам’ятаєш давнє лихо? !!» (Панас Мирний)

6. Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

А) Мати нагадала Оленці, щоб не спізнитися на урок.

Б) Бабуся попросила онука, щоб сходив до аптеки за ліками.

В) Василь сказав батькові, що в новій школі дуже цікаво.

Г) Золота рибка запитала дідуся, чого йому треба.

7. Виберіть речення, яке відповідає схемі «П, – а. – П». (окремі розділові знаки пропущено).

A) Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремне (Леся Українка).

Б) На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись, Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й заверни в наш двір (М. Стельмах).

B) Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів І радий, що зрозумів вчасно (Ю. Мушкетик).

Г) Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати (М. Стельмах).

8. Виберіть варіант, у якому є цитата.

А Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав землю велетнів родити.

Б Панас Мирний зазначав, що «найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова...».

В «Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярослава.

Г Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

Завдання на відповідність

9. Установіть відповідність між поняттями й реченнями.

1 Діалог 2 Пряма мова 3 Цитата 4 Непряма мова

А «Слова — полова, але вогонь в одежі слова!...» — писав Франко.

Б Запала тиша, як в страшному сні, Горбань сказав: «Причому тут пісні?» (Л. Костенко).

В Батько гукнув з подвір'я, щоб Василько йшов до нього.

Г — Навіщо ти зібрала сміття? — запитала Оля. — Це ж у лісі... Ніхто не бачить...

Соромно перед соловейком, — тихо відповіла Ліда (В. Сухомлинський).

Д Яке високе блакитне небо висне в нас над головою! (І. Цюпа)

10. Установіть відповідність між реченням і схемою (окремі розділові знаки пропущені).

1. А: «П!» 2. «П? – а. – П!» 3. «П?» – а. 4. «П, – а, – п».

А Мудрець наполягав «Краще слухати, ніж говорити».

Б «Це ти, Максим? зрадів Карпо. Заходь, заходь!»

В «Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб надаремне» (Леся Українка).

Г «Чи не час нам в дорогу?» спитала Соломія (М.Коцюбинський).

Ґ Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка).

Практичні завдання

1.Переписати речення з прямою мовою, розставити розділові знаки.

1)Колись ще в довоєнний час студент запитав свого педагога видатного композитора Бориса Лятошинського Чи правда що музику до вистав у драматичних творах пишуть здебільшого другорядні композитори Так відповів професор на жаль це правда І посміхнувшись додав Ось і я вчора відніс свою музику до драмтеатру

2)Дідусю просить онук Розкажіть мені про минувшину

3)Подумати тільки куди ми з тобою забрались сказала Тоня радісно-тремтливим голосом На справжньому крейсері

2.Спишіть, замінюючи пряму мову непрямою.

1) «За що знущаєтесь ви наді мною так? За що?.. – сказав Рябко та й попустив патьоку гірких сліз, узявшися за боки.

2) « І взимку є своя неповторна краса,- навчав учитель дітей. – Варто лиш придивитись, як летять і лягають на землю пері сніжинки».

3) «Ну, а тепер берімося за справи!» - весело запропонував Андрій.

Складіть діалог « Електронна книга в інформаційному суспільстві» (8-10 реплік) й запишіть його, правильно розставивши розділові знаки. Речення повинні мати різні конструкції: пряма мова уживатися і до, і після слів автора, слова автора посередині прямої мови.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.