Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Контрольна робота № 1 з теми «Повторення вивченого у 8 класі. Пряма, непряма мова»

Українська мова

Для кого: 9 Клас

11.02.2019

13990

1001

0

Опис документу:
Мета - визначити рівень сформованості ключових і предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання контрольних навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній: з'ясувати рівень засвоєння мовних знань та сформованості вмінь і навичок із теми «Синтаксис. Пунктуація. Пряма й непряма мова».
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Контрольна робота № 1 з теми «Повторення вивченого у 8 класі. Пряма, непряма мова»

Варіант І

1 рівень

1.Складним називається речення, в якому:

а) одна граматична основа;  б) дві і більше граматичних основ;   в) є другорядні члени речення.

2.Вкажіть складне речення:

а) Стара черемха заздро поглядала на першу вишню;

б) Шумить і хвилюється Київ і сонце сміється з висот;

в) Сонце обливало землю рожевим світлом і ніжно цілувало своїми іскорками.

3. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) Сонце підбилося вгору, і туман розвіявся;

б) Сонце вже звернуло з обіду, і хилиться на захід;

в) Сонце спускалося до обрію, і вся вулиця палахкотіла полум’ям.

4.Чуже мовлення, передане дослівно, називається:

а) діалогом;   б) прямою мовою;   в) цитатою.

5. Вкажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено):

а) Він правді дивився у вічі;

б) Віддай мені корову назад каже багатий вбогому братові;

в) На плакаті написано щоб учні дружили з книгою.

6. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) “Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою”,  підкреслював Володимир Сосюра;

б) Я запитав товариша: “Ти підеш на річку ловити рибу?”;

в) “Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину”  слушно застерігає Василь Симоненко.

7. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

а) “Як гарно!” – сказала сестра;

б) На плакаті написано “Дружіть з книгою!”;

в) “Я піду на річку ловити рибу”  сказав Олег.

8. Вкажіть речення, яке відповідає  схемі А: “П?”:

а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає;

б) Тут поет запитав Хто там;

в) Лицар крикнув От спасибі .

9. Вкажіть схему, яка відповідає  реченню  Котра година  запитує Михайлик:

а) А: “П?”;   б) “П”,  а;   в) “П?”  а.

10. Пряма мова береться:

а) в лапки;

б) в дужки;

в) в тире з обох боків.

 11. Діалог – це:

а) зв’язне висловлювання однієї  особи;

б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;

в) слова, яке вказують, кому належить пряма мова.

 12. У реченні  Казав пан: “Кожух дам!” (Нар.творч.) слова  кожух дам є:

а) вставними словами; б) словами автора; в) прямою мовою.

2 рівень

1. Установіть відповідність між поняттями й реченнями.

1  Діалог

2  Пряма мова

3  Цитата

4  Непряма мова

А «Слова — полова, але вогонь в одежі слова!...» — писав Франко.

Б Запала тиша, як в страшному сні, Горбань сказав: «Причому тут пісні?» (Л. Костенко).

В Батько гукнув з подвір'я, щоб Василько йшов до нього.

Г — Навіщо ти зібрала сміття? — запитала Оля. — Це ж у лісі... Ніхто не бачить...

— Соромно перед соловейком, — тихо відповіла Ліда (В. Сухомлинський).

Д Яке високе блакитне небо висне в нас над головою! (І. Цюпа)

2. Установіть відповідність між схемами й реченнями (розділові знаки при прямій мові пропущено).

1  «П, — а, — п»

2  «П», — а.

3  «П? —а, —П?»

4  «П, —а: —П».

А Вус Яворницького сердито ворухнувсь То не ідеал, до якого йдуть через руїни (О. Гончар).

Б Оце, діти, планета рука вчительки лягає на глобус наша красуня-планета (О. Гончар).

В Свій мед, першої взятки не втерпів боцман, щоб не похвалитись, і, звертаючись до Марії, додав Уже чотири вулики маємо (О. Гончар).

Г В умовах власної держави Довженко виріс би на світового генія сказав у своєму виступі Євген Маланюк.

Д Та ви смієтесь вигукнув лейтенант Не бачите, яка це в мене радість (П. Загребельний)

3.  Складіть діалог «Для чого потрібен інтернет?» (8-10 реплік) й запишіть його, правильно розставивши розділові знаки. Речення повинні мати різні конструкції: пряма мова уживатися і до, і після слів автора, слова автора посередині прямої мови.

Контрольна робота № 1 з теми «Повторення вивченого у 8 класі. Пряма, непряма мова»

Варіант ІІ

1 рівень

1. Простим називається речення, в якому:

а) одна граматична основа;  б) дві і більше граматичних основ;   в) є другорядні члени речення.

2. Вкажіть складне речення:

а) Сміється сонце з небозводу, кудись хмарки на конях мчать;

б) Холодні осінні тумани клубочаться угорі і спускають на землю мокрі коси;

в)А літо йде полями і гаями.

3. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) Цвіте й гуде земля, і серце радіє;

б) А літо йде полями і гаями, і вітер віє;

в) Осінь прийшла, і листям пожовклим всі стежки покрила.

4.Чуже мовлення, передане дослівно, називається:

а) діалогом;   б) цитатою в) прямою мовою

5. Вкажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено):

а) Життя в неволі нічого не варте  відказав Максим;

б) Наша дума, наша пісня не вмре, не загине;

в) На сизих луках скошено траву.

6. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

а) Учитель природознавства сказав – “Завтра ми будемо працювати в саду”;

б) “Ой, яка чудова українська мова!”  захоплено писав поет Олександр Підсуха;

в) “Ніщо так не красить людину, як натхнення”,  подумала Ярослава.

7. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

а) “Це я, ваш Пірат”,  гавкав він крізь сльози;

б) “Оксано, тікаймо”  рішуче прошепотіла до неї Олеся;

в) Іван сказав – “З тобою мова буде потім”.

8. Вкажіть речення, яке відповідає  схемі “П”,  а:

а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає;

б) Тут поет запитав Хто там;

в) Лицар крикнув От спасибі.

9. Вкажіть схему, яка відповідає  реченню  Та не гавкай хоч ти мені жалівся дід:

а) А: “П?”;   б) “П”,  а;   в) “П?”  а.

10. Пряма мова – це:

а) висловлення певної особи, передане від імені того, хто з нею спілкувався;

б) точно відтворене висловлення певної особи, передане від її імені;

в) приблизно передане висловлення певної особи.

 11. Репліка – це:

а)  слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі;

б) заключні слова кожного з діалогів;

в) слова одного з учасників діалогу.

12.  У реченні Казав пан: “Кожух дам!” (Нар.творч.) слова  кожух дам є:

а) вставними словами; б) прямою мовою в) словами автора

2 рівень

1.Установіть відповідність між поняттями й реченнями.

1 діалог

2 пряма мова

3 цитата

4 непряма мова

А Мати благала Миколу: «Сину, не зачіпай ти осавули» (І. Нечуй-Левицький).

Б — Мамо! А чи сонце має діти?

– Має.

– А де ж вони?

– Де? А на небі...(М. Коцюбинський).

В «Шевченко й Франко — це справді ті два могутніх крила, які винесли українське слово, українську культуру на простори світові», — зазначав Олесь Гончар.

Г Дівчина грайливо запитала, а що, коли вона й справді лісова мавка.

Д Поезії Кобзаря народжені для того, щоб не вмирати ніколи.

2.   Установіть відповідність між схемами та реченнями (розділові знаки при прямій мові пропущено).

1 «П, — а, — п»

2 «П», — а.

3 А: «П?»

4 «П, — а: — П».

А Ніхто не питає Де ти була, що робила (Т. Шевченко).

Б Іди, доню каже мати не вік дівувати (Т. Шевченко).

В Пізно, Володько, сказала і додала тим самим легким смішком Ех ти сторож! (І. Сенченко)

Г А я знаю, як тебе звати довірливо каже дівчина (М. Стельмах).

Д А що дітки? питає бабуся Чого прийшли мої соколятка? (Марко Вовчок)

3.  Складіть діалог « Електронна книга в інформаційному суспільстві»» (8-10 реплік) й запишіть його, правильно розставивши розділові знаки. Речення повинні мати різні конструкції: пряма мова уживатися і до, і після слів автора, слова автора посередині прямої мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.