Контрольна робота:" Фразеологізми" (6 клас )

Опис документу:
Комбінована контрольна робота з української мови. Фразеологізми. Створена для учнів 6 класу. Перші три питання - теорія (3 бали). Наступні 14 питань тестового характеру( 7 балів). 18 питання творче (2 бали).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота № 3

Фразеологізми

  1. Фразеологізми – це… (Наведіть приклади) (1б)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Джерела української фразеології…(1б)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Афоризм - це ….. (Написати приклад) (1б)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

4. Якому стилю мовлення не притаманні фразеологізми:

А) офіційно-діловому;

Б) публіцистичному;

В) художньому;

Г) розмовному

5. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі присудка:

А) Він заговорив дрібно й сердито, наговорив сім мішків гречаної вовни.

Б) Левова частка діставалась господарю.

В) Ви послухайте його і на вус намотайте. (М.Стельмах).

Г) Пішов козак світ за очі. (Т.Шевченко).

6. Знайдіть фразеологізм, що означає «подобатись»:

А) кривити душею;

Б) брати за душу;

В) до душі припасти;

Г) ні за цапову душу.

7. Укажіть значення фразеологізму наче корова язиком злизала

А) про смачну їжу;

Б) про раптове, безслідне зникнення;

В) про несподівану подію;

Г) про дуже довгий язик.

8. Знайти антонім до фразеологізму за тридев’ять земель:

А) передати куті меду;

Б) аж іскри летять;

В) пасти задніх;

Г) не за горами.

9. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм:

А) бити себе в груди;

Б) скринька Пандори;

В) язиката Хвеська;

Г) переливати воду.

10. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі додатка:

А) Ви послухайте його і на вус намотайте.

Б) Він наговорив сім мішків гречаної вовни.

В) Пішов козак світ за очі.

Г) Всю дорогу він бубонів, а тут в рот води набрав.

11. Знайти синонім до фразеологізму точити баляндраси:

А) шкірити зуби;

б) придушити комарика;

в) правити теревені;

г) прикусити язика.

12. найдіть слово або словосполучення, яке пояснює фразеологізм «ганяти вітер по світу»:

А) відпочивати;

Б) ледарювати;

В) бігати;

Г) махати руками;

Д) визначати напрям вітру.

13. Знайдіть рядок, у якому всі фразеологізми мають однакове значення;

А) вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води;

Б) відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;

В) входити в норму; входити в колію; входити в русло;

Г) жити, як вареник у маслі; жити, як горох при дорозі; жити, як у Бога за дверима.

14. Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд

А)міряти лозиною, наклеювати ярлики, на ногах не стояти, передбачати події;

Б)зробити хибний крок, зривати завісу, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори;

В)без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе, зронити сльозу;

Г)теревені правити, оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба.

15. З’ясуйте, у якому рядку всі фразеологізми мають однакове значення:

А)ворожити на бобах, вити вовком, дати звістку про себе;

Б)живіт присох до спини, крихти в роті не було, ріски в рот не брати;

В)носа не показувати, нема живої душі, за тридев’ять земель;

Г)зганяти з світу, вішати собак, з легкої руки;

16. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:

А хоч з лиця воду пий 1 мати досвід

Б як сніг на голову 2 соромитися

В показувати п’яти 3 вродливий

Г з’їсти зуби 4 тікати

5 несподівано

17. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:

А дати драла 1 відмовити

Б десята вода на киселі 2 вихваляти

В дати гарбуза 3 тікати

Г співати дифірамби 4 багато

5 далека рідня

18. Впізнати фразеологізми за картинками (2б)

1. ________________________________________

2.________________________________________

3.__________________________________________

4._______________________________________

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
9
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!