Контрольна робата "Тарас Шевченко. Життєвий і творчий шлях". 9 клас. Тести

Опис документу:
Пропонується контрольна робата за темою "Тарас Шевченко. Життєвий і творчий шлях" (3 варіанти) для 9 класу у формі тестів. Завдання початкового і середнього рівнів тестові з вибором однієї правильної відповіді; достатнього рівня - відповіді на запитання; високого - розгорнута відповідь проблемного характеру.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

9 клас

Контрольна робота

Життєвий і творчий шлях Тараса Григоровича Шевченка

Варіант 1

Початковий і середній рівні (1 бал за правильну відповідь).

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

(За кожне правильно виконане завдання 1 бал)

1.З якого твору цей уривок:

Ще треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів,

Сичі в гаю перикликались

Та ясен раз у раз скрипів.

А. «Гайдамаки»; Б. «Кавказ»; В. «Сон»; Г. «Причинна»

2. Хто був учителем Т.Шевченка в Петербурзькій Академії мистецтв?

А. Венеціанов; Б. Сошенко; В. Брюллов; Г.Яків Бельман

3. Як звати названих батьків Марка з поеми « Наймичка »?

А. Наум, Ганна; Б. Тихін, Настя; В. Трохим, Настя; Г. Яків, Катерина.

4. Які твори Тараса Шевченка увійшли до циклу “В казематі” ?

А. “Я не нездужаю нівроку”, “Садок вишневий коло хати”, “За байраком байрак”;

Б. “Мені однаково, чи буду...”, “Садок вишневий коло хати”, “За байраком байрак”;

В. “Садок вишневий коло хати”, “Ой три шляхи широкії”, “Ще як були ми козаками”;

Г. “І виріс я на чужині”, “Садок вишневий коло хати”, “Мені однаково, чи буду...”.

5. Укажіть, у чому простежується зміна ідейно-тематичної спрямованості творів Т. Шевченка після 1843 р.:

А. у заглибленні у фольклорні джерела;

Б. у зверненні до античних образів і сюжетів;

В. у соціально-критичній, реалістичній спрямованості творчості;

Г. у створенні переважно містичних сюжетів;

Д. у змалюванні картин природи.

6. Визначте неправильне твердження: Балади Т. Шевченка:

А. «Причинна»;

Б. «Тополя»;

В. «Лілея»;

Г. «Утоплена»;

Д. «Катерина».

Достатній рівень (Відповісти на два запитання. По 1,5 бали за правильну відповідь).

1. Які пекучі проблеми свого часу порушив Т.Шевченко у поезіях періоду після заслання.

2. Визначити жанр “Гайдамаків”, свої висновки обґрунтуйте.

Високий рівень (3 бали).

Складіть план порівняльної характеристики Катерини і Ганни за поемами Шевченка “Катерина” і “Наймичка”.

9 клас

Контрольна робота

Життєвий і творчий шлях Тараса Григоровича Шевченка

Варіант 2

Початковий і середній рівні (1 бал за правильну відповідь)

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

(За кожне правильно виконане завдання 1 бал)

1.З якого твору цей уривок:

Отак німота запалила

Велику хату. І сім’ю,

Сім’ю слов’ян роз’єдинила,

І тихо, тихо опустила

Усобиць лютую змію.

А. «Гайдамаки»; Б. «Еретик»; В. «Кавказ»; Г. «І мертвим, і живим …».

2. Рік викупу Т.Шевченка з кріпацтва

А. 1840; Б. 1838; В. 1837; Г 1841.

3. Кому Т.Шевченко присвятив поему « Еретик »?

А. Брюллову; Б. Сошенку; В. Жуковському; Г. Шафарику.

4. До якого періоду творчості належить вірш “Я не нездужаю півроку” ?

А. періоду після заслання;

Б. періоду заслання;

В. “В казематі”;

Г. “Трьох літ”.

5. Шевченкові слова: «Схаменіться! Будьте люди, бо лихо вам буде!» з «І мертвим, і живим...» звернені до:

А. представників панівного класу;

Б. сил природи;

В. селян;

Г. українських поетів;

Д. духівників Ватикану.

6. Головна думка поезії «На вічну пам'ять Котляревському» — це

А. роль поета в житті суспільства;

Б. возвеличення «Енеїди»;

В. туга за Україною;

Г. зізнання Котляревському у друж-

Д. сум за поетом;

Достатній рівень (Відповісти на два запитання. По 1,5 бали за правильну відповідь).

1. Опишіть внутрішній світ ліричного героя періоду заслання з використанням цитат.

2. Які характерні особливості творчості Шевченка періоду “трьох літ” ?

Високий рівень (3 бали).

Доведіть, що в постановці актуальних питань свого часу Т.Шевченко вловив найважливіше. Що саме ?

9 клас

Контрольна робота

Життєвий і творчий шлях Тараса Григоровича Шевченка

Варіант 3

Початковий і середній рівні (1 бал за правильну відповідь)

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

(За кожне правильно виконане завдання 1 бал)

1.З якого твору цей уривок:

І забудеться срамотня

Давння година,

І оживе добра слава,

Слава України,

І світ ясний, невечірній

Тихо засіяє …

Обніміться ж , брати мої,

Молю вас, благаю!

А. «Сон»; Б. «Гайдамаки»; В. «Кавказ»; Г. «І мертвим, і живим …»

2. Який твір відкрив перше видання « Кобзаря »?

А. «Причинна»; Б. «Думи мої, думи мої»; В. «Гайдамаки»; Г. «Перебендя».

3. Де Шевченко написав « Заповіт »?

А. у Переяславі; Б. на заслані; В. у Петербурзі; Г. у тюрмі.

4. На честь повернення Тараса Шевченка із заслання М.Щепкін поставив у Нижньому Новгороді п’єсу українського письменника. Назва її .......

А. “Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка.

Б. “Наталка Полтавка” І.Котляревського.

В. “Москаль-чарівник” І.Котляревського.

Г. “Назар Стодоля” Т.Шевченка.

5. Центральна тема Шевченкової прози:

А кріпацтво;

Б мистецтво;

В збройна боротьба;

Г кохання;

Д. перебування поета у неволі.

6. Визначте неправильне твердження.

Основні мотиви твору «Великий льох»:

А. відображення трагічної української історії;

Б. негативне ставлення щодо приєднання України до Росії;

В. засудження зради старшинської верхівки;

Г. оцінка діяльності Хмельницького та Мазепи;

Д. позитивна оцінка договору 1654 року.

Достатній рівень. (Відповісти на два запитання. По 1,5 бали за правильну відповідь).

  1. Мотиви поезій циклу Т.Шевченка “В казематі”.

  2. Які характерні особливості творчості Шевченка раннього періоду ?

Високий рівень (3 бали).

На матеріалі поем 1843-1847 р.р. доведіть громадянську мужність їх автора.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
9
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!