Контроль знань з теми "Ріст і регенерація" з біології 10 клас (профільний рівень)

Біологія

Для кого: 10 Клас

01.04.2020

492

16

0

Опис документу:
Дана перевірочна робота вміщує два варіанти завдань тестових і з відкритою відповіддю. Тема "Ріст і регенерація" остання в курсі 10 класу профільного рівня. Дозволяє ефективно перевірити рівень засвоєння знань учнів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

10 клас Тематичний контроль з теми «Ріст і регенерація»

КАРТКА 1.

1. Із двох зародків одного виду тварин один перебуває на стадії двох бластомерів, а другий - стадії бластули. Більшим за масою буде зародок: а) перший; б) другий; в) однакові.

2. Післязародковий (постембріональний) розвиток-це: а) завершення статевої зрілості; б) припинення росту; в) перехід організму до самостійного активного руху і живлення; г) індивідуальний розвиток організму від запліднення до смерті; д) розвиток від народження або виходу із зародкових оболонок до смерті.

3. Непрямий розвиток з повним перетворенням: а) личинки мають спільні риси будови з дорослими особинами, але відрізняються від них рядом суттєвих ознак; б) характерний для клопів і вошей; в) у комах характеризується трьома послідовними стадіями: личинка, лялечка, доросла особина; г) не супроводжуються перебудовою всіх органів і систем; д) не характерний для комах.

4. Поняття «гомеостаз» означає: а) процес руйнування клітин; б) процес відтворення клітин; в) незмінний стан організму; г) здатність організму підтримувати відносну сталість складу та властивостей внутрішнього середовища; д) здатність організму змінюватись під дією факторів довкілля.

5. Що таке період старіння? Як це відбувається у різних організмів? (2 бали)

6. Поясніть, як відбувається регуляція функцій у рослинних організмах? (2 бали)

7. Наведіть приклади регенерації у тварин? (2 бали)

8. Поясніть відмінності прямого і непрямого розвитку у хордових тварин, наведіть приклади. (2 бали)

10 клас Тематичний контроль з теми «Ріст і регенерація»

КАРТКА 2.

1. Зародкові листки формуються на стадії ембріогенез) а) дроблення; б) бластули; в) нейрули; г) гаструли; д) органогенезу.

2. Після утворення бластули настає стадія: а) гаструляції; б) органогенезу; в) нейруляції; г) метаморфозу; д) мейозу.

3. За непрямого післязародкового (постембріонального) розвитку личинка і доросла стадія пристосовані до різних умов існування. Такий спосіб розвитку: а) сприяє адаптації організму до навколишнього середовища; б) усуває конкуренцію між ними, збільшує число екологічних ніш виду, сприяє розселенню виду; в) підвищує мінливість усередині виду; г) сприяє регулюванню розвитку личинок; д) сприяє метаморфозу личинки.

4. Непрямий розвиток з неповним перетворенням: а) личинки мають спеціальні органи, не властиві дорослим особи, нам; б) характерний для земноводних; в) характеризується трьома послідовними стадіями - личинка, лялечка, доросла особина; г) личинки мають спільні риси будови з дорослими особинами, але відрізняються від них рядом суттєвих ознак, д) супроводжується перебудовою всіх органів і систем,

5. Порівняйте ріст і розвиток як поняття. (2 бали)

6. Поясніть відмінності прямого і непрямого розвитку у комах, наведіть приклади. (2 б)

7. Наведіть приклади регенерації у рослин і застосування цього явища людиною. (2 б)

8. Поясніть, як відбувається регуляція функцій у рослинних організмах? (2 бали)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.