Контроль рівня знань з тем "Практична риторика. Морфологічна норма"

Опис документу:
Дана розробка стане у пригоді вчителям української мови під час вивчення тем "Практична риторика" та "Морфологічна норма" у 11 класі,перевірці засвоєння навчального матеріалу та під час підготовки до ЗНО.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Практична риторика.Морфологічна норма

Завдання різних видів складності

(завдання 1- 6=0.5 б.; 7-15=1 б.)

1 Метонімія це…

А)художнє перебільшення;

Б)заміна одного слова іншим на основі суміжного(тобто тісного зв язку);

В)заміна слова описовим висловом;

Г) уживання слова в переносному значенні

2 Метафора це…

А)уживання одного слова замість іншого;

Б)розкриття сутності одного предмета чи явища через особливості іншого;

В)образний вислів,побудований на зіставленні двох предметів;

Г) заміна назви цілого назвою його частини

3 Риторичні фігури це…

А)фігури мовлення,сформовані на основі узагальнення;

Б) фігури мовлення, побудовані на словесних зворотах, що мають умовно-діалогічний характер.

В) фігури мовлення,які відповідають за зміст;

Г) фігури мовлення,які відповідають за тотожність змісту

4 Прикметник має граматичні категорії…

А)роду,ступеня,міри;

Б)числа,роду ,ступеня;

В)міри,відмінка ,ступеня;

Г)роду,числа,відмінка

5 Прислівник має граматичні ознаки…

А) числа,стану,міри;

Б)дії,стану чи іншої ознаки;

В)якості,дії,відмінка;

Г)роду,відмінка,числа

6 Числівник має граматичні категорії…

А)відмінка,роду,числа;

Б) ступеня,роду,відмінка;

В)числа,ступеня,часу;

Г)часу,числа,роду

7 Установіть відповідність між тропом та його прикладом

А)евфемізм 1) гіркий мед

Б)гіпербола 2)заробиш копійку

В)оксиморон 3)нечиста сила

Г)синекдоха 4)море сліз

8 Установіть відповідність між риторичною фігурою та її прикладом

А) антитеза 1) я їх люблю,я знаю їх

Б)градація 2) думав,доля зустрінеться-спіткалося горе

В)питання 3) прийшов,побачив,переміг

Г) повторення 4)навіщо я прийшов

9 Установіть відповідність між прикметником та розрядом за значенням

А) якісні 1) Маріїн,овечий;

Б)відносні 2) харківський,зелений;

В)присвійні 3) злий,сміливий;

Г)власні 4) сьогоднішній,піщаний

10 Утворіть вищий ступінь порівняння прикметників (обидві форми)

А) короткий;

Б) зависокий;

В)білявий;

Г) темний

11 Утворіть найвищий ступінь порівняння прикметників (обидві форми)

А) пресвітлий;

Б)малесенький;

В)яскравий;

Г)ультрасучасний

12 Провідміняйте числівники з іменниками

А) 2 ,грузин;

Б) 5,селянин;

В)70,учень;

Г)1802,посібник

13 Запишіть час словами ,використовуючи прислівники о/об, на/по, за/до

А) 20:05;

Б) 13:25;

В) 17:40;

Г) 23:30

14 Утворіть наказовий спосіб дієслів

А) сидіти (3 ос. одн.);

Б) робити (1 ос. мн.);

В) сміятися(2 ос. мн.) ;

Г) їсти (3 ос.мн.)

15 Утворіть активні та пасивні дієприкметники

А)здійснити;

Б)замусолити;

В)розвинути;

Г) стояти

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!