Консультація «Правильне мовлення на кінчиках пальців»

Опис документу:
Розвиток м’язів рук, кисті і самих пальців, їх узгоджена і цілеспрямована робота сприяють повноцінному формуванню мовлення. Цікавим є той факт, що чим кращий у дитини моторний розвиток, тим повноцінніше формується її мовлення та мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Правильне мовлення на кінчиках пальців

Розвиток м’язів рук, кисті і самих пальців, їх узгоджена і цілеспрямована робота сприяють повноцінному формуванню мовлення. Цікавим є той факт, що чим кращий у дитини моторний розвиток, тим повноцінніше формується її мовлення та мислення. Саме тому проведення спеціальних ігор і вправ є невід’ємною частиною ігор-занять з удосконалення мовлення, адже часто проводяться під віршований супровід. Крім того, ігри та вправи з розвитку ручної (м’язи рук) та дрібної (м’язи пальців) моторики створюють сприятливий емоційний фон, удосконалюють уміння слухати і розуміти зміст віршованих мініатюр, відчувати їх ритм, підвищують мовленнєву активність, сприяють покращенню координації рухів, які настільки важливі під час формування навичок письма, малювання, ліплення, роботи з папером, вишивання тощо.

Вправи доцільно виконувати то однією, то іншою рукою, а потім обома руками одночасно. Час проведення не обмежується. Головне, щоб не було жодного примусу і дитина відчувала радість від спільних занять з вами.

Зразки вправ:
«Равлик» − праву руку покласти на стіл долонею донизу. Пальці зібрати в пучку; вказівний і середній випрямити, піднявши вгору, широко розвести, утворюючи ріжки.
«Сонячні промінці» − руки підняти вгору, схрестити над головою, пальці широко розчепірити.
«Ведмежа лізе на дерево» − лікоть правої руки поставити на стіл, широко розчепірити пальці, утворюючи дерево. Обхопивши «стовбур» вказівним і великим пальцями лівої руки, поперемінно рухати ними, піднімаючись вгору.
 
«Дах» − поставити прямі руки на лікті на відстані одна від одної. Нахилити долоні так, щоб зведені пальці обох рук з’єдналися.
«Пуп’янок» − повільно стискати і розкривати кулачок.
«Глечик» − руку стиснути в кулак, трохи напіввідкривши його вгорі.
«Мишка в нірці» − сховати великий палець, затиснувши його в кулачок.
«Салют» − збирати пальці у пучку, різко розкривати її.
«Гніздечко» − пальці обох рук стиснути. З’єднати округлені напівзігнуті долоні, утворюючи пригорщу. 

«Барліг» − спиратися на стіл якомога ширше розведеними прямими (напівзігнутими) пальцями.

 «Дощик» − вільно поперемінно барабанити пальцями по столу у повільному, а потім прискореному темпі.
«Бджолиний рій» − пальці стиснути в кулачок. Випрямленим вгору вказівним пальцем робити колові рухи над головою.
«Співрозмовники» − пальці обох рук зібрати у кулачки. Великі пальці підняти та поперемінно ворушити ними.
«Ворота» − поставити руки зі зведеними пальцями на ребро долонями до себе. «Закрити ворота», з’єднавши кінчики пальців.

 «Окуляри» − руки зігнути у ліктях. Пальці стиснути. Великий і вказівний пальці обох рук з’єднати в кільця (скельця). Кільця з’єднати.
«Стіл» − зібрати в кулак праву долоню. Горизонтально покласти на неї випрямлену ліву.
«Стілець» − зібрати в кулак праву долоню. Притиснути до неї вертикально розташовану ліву пальцями вгору.

 «Зайчик» − зібрати пальці в пучку. Вказівний і середній випрямити та розвести в сторони (вушка).

 «Собачка» − кінчики великого, середнього та безіменного пальців зібрати в пучку, вільний вказівний і мізинець злегка зігнути (вушка).

 «Ялинка» − розчепірені пальці обох рук горизонтально розташованих долонь вільно переплести. Підняти вгору зведені вказівні пальці, притиснувши до них великі.
«Кішка» − зібрати пальці в пучку. Середній та безіменний притиснути зігнутим великим пальцем до долоні (мордочка). Мізинець і вказівний витягнути вгору (вушка).

Самомасаж пальців рук (колові рухи), масаж з використанням різних предметів («перетирання» долонями ребристих олівців, шишок, ґудзиків), зав’язування шнурків на взутті, робота з трафаретами тощо також сприяє активізації м’язів ручної та дрібної моторики.

Слід пам’ятати: якщо у дитини спостерігається моторна незграбність, у неї поганий почерк, їй важко утримувати в руці ручку чи олівець, виконувати запропоновані вправи, доцільно звернутися за консультацією до вчителя-логопеда та лікаря-невропатолога.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!