Консультація "Ознайомлюємо дітей з біографіями видатних особистостей креативно"

Опис документу:
Розповідати дітям про життя і творчість чи то письменника, чи то композитора – справа, часто приречена на невдачу. Адже що менший вік дітей, то складніше їм засвоювати інформацію, що є поза межами їхнього практичного сприймання. Однак креативний підхід допоможе педагогу по-справжньому зацікавити дітей постаттю митця та його творчістю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ознайомлюємо дітей з біографіями видатних особистостей креативно

Розповідати дітям про життя і творчість чи то письменника, чи то композитора – справа, часто приречена на невдачу. Адже що менший вік дітей, то складніше їм засвоювати інформацію, що є поза межами їхнього практичного сприймання. Однак креативний підхід допоможе педагогу по-справжньому зацікавити дітей постаттю митця та його творчістю.

Примусити маленьких дітей щось вивчити чи запам’ятати – майже неможливо, та й непотрібно. І є лише один дієвий спосіб донести їм необхідну інформацію: через гру, образність, асоціацію та емоцію. Лише перетворивши митця, його життя та творчість на об’єкт забав, можна надовго ( якщо не назавжди) закарбувати в дитячій пам’яті факти з біографії, зміст деяких творів, емоційні відчуття після їх прослуховування тощо.

Особливо важливо усвідомити, що кожен етап ознайомлення дитини з митцем має візуалізуватися, тобто підкріплюватись картиною, зображенням, фотографією. Адже абстрактна інформація є найскладнішою для сприймання дошкільниками, тож вони ставляться до неї байдуже. Візуальні матеріали можуть стати ще й предметом навчальної гри, як-от складання пазлу із зображенням автора, біографічне лото тощо.

Отже, для ознайомлення дошкільників із життєписом та творчим шляхом митця варто використати такі дієві методичні підходи :

  • Візуальне ознайомлення – відповідну аплікаційну форму роботи ;

  • Асоціативне запам’ятовування прізвища, власних назв тощо (наприклад, Барвінський – барвінок, Лисенко – лис тощо)

  • Сприймання життєпису як яскравої, емоційної, інтерактивної казки, в якій головний герой – сам митець або персонажі його творів;

  • Участь у навчально-дидактичній грі на основі знакових фактів із життя автора ;

  • Образно-емоційне сприймання певного твору митця ;

  • Закріплення-повторення засвоєної інформації.

Ось до прикладу декілька вправ для ознайомлення дошкільників із життям та творчістю Миколи Лисенка.

Прикрась портрет

Найліпше розпочинати знайомство з будь-якою видатною особистістю через візуальний контакт. Насамперед необхідно розглянути портрет Миколи Лисенка, обговорити з дітьми, які риси обличчя найбільш виокремлюються і чому : сиве й коротке волосся, густі брови, добрі очі, вуса тощо.

Завдання : домалювати (доклеїти) накладні великі вуса (можна використати вату чи пластилін). Таке колоритне зображення кожен може зберегти на згадку.

Знайди «тваринку» в прізвищі

Для того щоб запам’ятати прізвище композитора, можна використати асоціативний підхід : розпитати дітей, на що схоже прізвище композитора за звучанням або яка тваринка в ньому «захована».

Завдання : коли діти розпізнають слово «лис» у прізвищі Лисенко, можна запропонувати їм розмалювати відповідну картинку із зображенням тваринки.

Біографічне лото

Для ліпшого засвоєння основних фактів із життя композитора можна використати гру «Біографічне лото». Педагог заздалегідь має підготувати тезову інформацію про життя і творчість митця, а також картинки, що відповідають її змісту. Педагог розповідає коротку біографію, акцентуючи увагу на основних віхах життєпису.

Завдання : діти мають віднайти картинки, які відповідають зазначеним фактам.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»