Консультація "Ознайомлення дітей з народними промислами в старшій групі"

Опис документу:
Надає можливість вихователям старших груп допомогти дітям пізнати рідний край, через вивчення культури рідного краю, побуту, мистецтва, через знайомства з промислами рідного краю. Визначено цілі для роботи з проблеми творчого розвитку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ознайомлення дітей з народними промислами

в старшій групі

На сучасному етапі розвитку суспільства велике значення має ознайомлення підростаючого покоління з рідним краєм. Вивчення культури рідного краю вносить певний внесок у розвиток самостійного мислення, пам’яті, уяви дитини. Культура, побут, мистецтво є могутнім джерелом розумового розвитку дитини, засобом гуманного, морального і естетичного виховання дитини. Адже ми живемо в цікавий і складний час, коли багато починаєм дивитися по іншому, багато заново відкриваємо і переоцінюємо. І в першу чергу це відноситься до нашого далекого минулого, яке ми знаємо поверхнево. Доцільно з ранніх років навчити дітей пізнавати культуру свого народу та рідного краю. Тому важливим моментом у вихованні дітей стає цілеспрямоване відродження народних ремесел і промислів українського народу. Велика частина народної культури тісно пов’язана з народними промислами.

Усвідомлення того, що втрата багатьох народних занять призвела до духовного зубожіння суспільства, до розриву зв’язків часів і поколінь, змушує сучасних вчених і дослідників шукати шляхи відродження інтересу до національних, культурних промислів нашого регіону на основі глибокого їх вивчення і залучення до них всіх верств населення. Народна педагогіка є частиною загальної культури. В дошкільній педагогіці виконаний ряд робіт вітчизняних і зарубіжних педагогів, присвячених дослідженню впливу промислів рідного краю на розвиток творчих здібностей дитини.

Завдання педагога полягає в тому, щоб пробудити душу дитини, розвинути закладені в ньому природою творчі здібності. Для вирішення цього завдання, як не можна краще підходить знайомство дітей з промислами рідного краю.

Народні промисли неможливо уявити без народного мистецтва, що розкриває витоки духовного життя нашого краю, демонструє художні смаки, естетичну красу і є частиною його історії.

У процесі ознайомлення з народними промислами інтерес і захопленість дітей може виникнути у ліпленні з глини, при викладанні мозаїки, розписи на тканинах, при оволодінні різними технічними прийомами художньої обробки матеріалів. Нарешті, при виконанні виробів з метою оформлення приміщень дитячого садка, з метою використання в якості подарунка мамі, для гри малюнків і т. д.

Барвистий світ народного промислу розкривається по-особливому, якщо розповідь педагога про нього буде емоційним і захоплюючим. Для того. Щоб яскраво і образно розповісти дітям про те, як розписують свої сонячні вироби художники, як розквітають вишивки і як через дивовижне сплетіння лози з’являються предмети побуту, педагог сам повинен добре знати, розуміти і любити народне мистецтво, багато цікавого і корисного можна почерпнути з книг, що розповідають про творчість народних майстрів.

Для роботи з проблеми творчого розвитку дітей старшого дошкільного віку в ДНЗ, було визначено кілька цілей:

  • Розвиток творчих здібностей,

  • Створення умов для розвитку творчості,

  • Організація співтворчості дітей та педагогів,

  • Прояв своєї фантазії, образотворчості,

  • Виховання творчо активної особистості.

Досягнення цих цілей можливе при вирішенні таких завдань, як:

  • Прищеплення інтересу і любові до народних промислів;

  • Відновлення зв’язку поколінь;

  • Розвиток прагнення до досягнення високої досконалості й завершеності у роботі;

  • Вивчення народних промислів;

  • Створення умов для розвитку і співтворчості дітей і дорослих.

Побудова моделі освітнього процесу велася в декількох напрямках:

  1. Вивчення наявного теоретичного і практичного матеріалу по даній темі;

  2. Розробка власного перспективного плану роботи на навчальний рік;

  3. Організація предметно-розвивального середовища в групі;

  4. Пропаганда педагогічних знань з цього питання батькам та залучення їх до участі в педагогічному процесі;

  5. Розробка консультативного матеріалу для семінарів і консультацій з педагогами;

  6. Дослідження результатів роботи та підведення підсумків.

Під час експерименту в роботі з дітьми широко використовувалися різні матеріали: глина, тканини різних фактур і кольорів, лоза, гуашеві фарби, кольорові крейди, пастель.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.