Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Консультація для батьків: Вплив словесних дидактичних ігор та для дрібної моторики рук на розвиток мови дошкільників.

Логопед

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас

20.04.2020

397

67

0

Опис документу:
Мовні ігри допомагають ефективно розвивати фонематичний слух, закріплювати правильну вимову, виховувати плавність мовлення, тренувати мовне дихання та м'язи органів мовлення. Розвиненість дрібної моторики - основний показник готовності дитини до засвоєння письма, читання, правильної мови і інтелекту в цілому.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Консультація для батьків: Вплив словесних дидактичних ігор та для дрібної моторики рук на розвиток мови дошкільників.

Важливе значення для розвитку мови дошкільників мають словесні дидактичні ігри. Усі дидактичні ігри сприяють вирішенню одного з головних завдань розумового виховання, а саме, розвитку мовлення дітей: поповнюється і активізується словник, формується правильна вимова, розвивається зв'язне мовлення, уміння правильно висловлювати свої думки. У цих іграх дитина повинна вирішувати самостійно різноманітні розумові завдання, описувати предмети, відгадувати за описом, за ознаками схожості і розбіжності, групувати предмети за різними властивостями, самому придумувати розповіді.

Велику цінність в інтелектуальному розвитку дітей представляють словесні ігри (народні загадки, мовчанка, заборонене слово). Ці ігри збуджують розумову активність. Правильно використовуються дидактичні ігри допомагають формувати у дітей посидючість, вміння гальмувати свої почуття і бажання, підкорятися правилам. В іграх дитина змушений проявляти розумову активність і наполегливість в оволодінні оточуючих, у здійсненні задуманого, вміння ставити мету і домагатися її рішення. Діти цього віку краще можуть управляти своїми психічними процесами, мовою і мисленням.

Мовні ігри допомагають ефективно розвивати фонематичний слух, закріплювати правильну вимову, виховувати плавність мовлення, тренувати мовне дихання та м'язи органів мовлення. Під час ігор уточнюються і закріплюються поняття та уявлення дітей, розвивається їх творча уява, мислення, мова. Дитина у майбутньому швидше і легше сприймає новий матеріал, опановує новими знаннями і навичками.
Такі ігри формують слухову увагу, уміння прислухатися до звуків мови, повторювати звукосполучення і слова. Ігрові дії в словесних дидактичних іграх (імітація рухів, пошук того, хто покликав, дії по словесному сигналу, звуконаслідування) спонукають до багаторазового повторення одного разом же звукосполучення, що вправляє в правильну вимову звуків і слів. Враховуючи рекомендації відомих фізіологів про необхідність тренування пальців рук з метою розвитку мовних зон мозку, слід проводити з дітьми відповідні «пальчикові ігри». Розвиненість дрібної моторики - основний показник готовності дитини до засвоєння письма, читання, правильної мови і інтелекту в цілому.

Починаючи з середнього дошкільного віку, у дітей значно покращується вимова. Вони рідше допускають пропуски і заміну звуків, здатні зберігати складову структуру навіть у багатоскладових словах; укріпився і став більш рухомим їх артикуляційний апарат, більш розвинутим стало слухове сприймання, фонематичний слух. Це створює сприятливі умови для закріплення правильної вимови усіх звуків, для чистої і виразної вимови слів, виправлення існуючих недоліків вимови.

На шостому році життя у дітей різко зростає інтерес до слів, що звучать. Вони уже не тільки вслуховуються у слова, але і прагнуть встановити, з яких звуків вони складаються, легко підбирають слова, близькі за звучанням. При спеціальному навчанні дитина може впізнавати знайомий звук у слові, виділяти його із слова, підбирати слова з добре відомими їй звуками.

У залежності від змісту і ситуації висловлювання дитина може керувати своїм голосовим апаратом: вимовляти слова голосно і тихо, швидко і повільно.

Із шестирічними дітьми вихователь подовжує почату в молодших групах роботу з розвитку слухового сприймання, вдосконалення фонематичного слуху. Використовуючи дидактичні ігри і вправи, педагог продовжує вчити дітей уважно слухати мову навколишніх, підбирати слова, схожі за звучанням (ложка - кішка, мишка і т. д.), виділяти з ряду слів тільки ті, в яких є заданий звук, впізнавати знайомий звук у назвах іграшок, предметів або підбирати іграшки і предмети, у назвах яких є цей звук і т. д., тобто вихователь звертає увагу дітей на те, що слова складаються із звуків, що один і той же звук може знаходитися («жити») у різних словах.

Уся робота, спрямована на розвиток фонетичної сторони мовлення, планується і проводиться на заняттях із виховання звукової культури мови. Деякі ігри і вправи (наприклад на закріплення правильної вимови звуків, що діти недостатньо засвоїли) вихователем можуть бути проведені поза заняттями в часи ігор та прогулянок.

Ігри для розвитку дрібної моторики
Гра "Кішка випускає кігтики"
Піджати подушечки пальців до верхньої частини долоні. Потім швидко випрямити і розчепірити пальці.

Гра "Гребінець"
Пальці зчеплені в замок. Кінці пальців правої руки натискають на верхню частину тильної сторони долонь лівої руки, прогинають її так, що пальці лівої руки встають як півнячий гребінь. Потім на тильну сторону правої руки натискають пальцями лівої - і в півнячий гребінь перетворюються пальці правої руки.

Гра "Сонечко, парканчик, камінчики"
Руки підняти вгору, пальці обох рук випрямлені і широко розведені - це "сонечко".
Тепер пальці щільно притиснути один до одного і випрямити - це "парканчик".
Обидві руки стиснути в кулак - це "камінчики".
За вашій команді: "Сонечко, парканчик, камінчики" діти показують пальчиками. Спочатку вправа виконується в повільному темпі, потім все швидше і швидше.

Гра "Біг чоловічок "
Вказівний і середній пальці випрямлені, інші пальці притиснуті до долоні. Переставляти пальцями, чоловічок біжить до протилежного краю столу. Те ж вправа для вказівного та безіменного пальців.

Гра "Швидкі обертання"
Зчепити пальці рук у «замок» (не зчеплені тільки великі пальці). Великими пальцями робити обертальні рухи навколо один одного, все швидше і швидше.
Вправи для розвитку дрібної моторики пальців рук

1. Випрямити кисть, щільно зімкнути пальці і повільно стискати їх у кулак. По черзі виконувати кожною рукою.
2. Руку щільно покласти на стіл долонями вниз і по черзі згинати пальці: середній, вказівний, великий, мізинець, безіменний. Виконувати по черзі кожною рукою.
3. Випрямити кисть і по черзі приєднувати безіменний палець до мізинця, середній - до вказівного.
4. Стиснути пальці в кулак і обертати кисть у різних напрямках. Спочатку по черзі кожною рукою. Потім - двома руками разом.
5. Згинати і розгинати пальці. Пальці розімкнути якомога ширше, потім стулити і так продовжувати далі. По черзі кожною рукою, потім відразу обома.
6. Покласти руки долонями вгору. Дитина піднімає по одному пальці спочатку на одній руці, потім на іншій. Повторити цю вправу в зворотному порядку.
7. Долоні лежать на столі. Дитина піднімає пальці відразу обох рук, починаючи з мізинця.
8. Дитина затискає олівець середнім і вказівним пальцями. Згинає і розгинає ці пальці.
9. Покласти на стіл 10-15 олівців або паличок. Дитина однією рукою намагається зібрати всі олівці (палички). При цьому не можна допомагати іншою рукою і треба намагатися брати олівці по одному.
10. Дитина затискає олівець між середнім і вказівним пальцями. Далі виконується рух так, що спочатку попереду виявляється середній палець, потім вказівний.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.