Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках»
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Консультація для батьків та педагогів: Формування логіко-математичної компітентності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку за допомогою блоків Дьєнеша

Консультація для батьків та педагогів: Формування логіко-математичної компітентності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку за допомогою блоків Дьєнеша

Математика

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас

22.04.2020

422

34

0

Опис документу:
Дидактичний матеріал спрямований для розвитку логіко-математичного мислення у дітей. Заняття проходять в цікавій ігровій формі в невимушеній творчій атмосфері. Дитина набуває розуміння найскладніших математичних навичок аналізу, синтезу, кодування, алгоритмізації.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Консультація для батьків та педагогів: Формування логіко-математичної компітентності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку за допомогою блоків Дьєнеша

Логічні блоки Дьєнеша винайшов угорський математик, практикуючий педагог і психолог Золтан Дьєнеш. Ігрова методика З. Дьенеша спрямована на те, щоб допомогти дітям в цікавій формі освоїти різноманітні математичні поняття, сформувати і розвинути найважливіші інтелектуальні навички та психологічні процеси, необхідні для здійснення самостійного логічного мислення. Дидактичний матеріал спрямований для розвитку логічного мислення у дітей. Заняття проходять в цікавій ігровій формі в невимушеній творчій атмосфері. Дитина набуває розуміння найскладніших математичних навичок аналізу, синтезу, кодування, алгоритмізації не усвідомлюючи складність цих розумових операцій.

     Ігри з блоками Дьєнеша на наочній основі знайомлять дітей з формою, кольором та розміром об’єкту, з елементарними математичними уявленнями. Вправи з цим матеріалом розвивають у дітей логічне та аналітичне мислення (аналіз, порівняння, класифікацію, узагальнення), творче мислення, а також пам'ять, увагу, уяву. Граючись з блоками Дьєнеша дитина виконує різноманітні предметні дії (групує за ознакою, викладає певні ряди дотримуючись алгоритму і т.д)

  За задумом у наборі блоків немає жодної однакової фігури. У набір для гри входять 48 логічних блоків, які відрізняються формою, кольором, товщиною і розмірами. Блоки Дьєнешапредставлені у вигляді основних геометричних фігур: круг, прямокутник, квадрат, трикутник та оформлені в жовті, червоні і сині кольори.Геометричні фігури виконані у великому і маленькому розмірі, а також у вигляді тонких і товстих фігур.

Кожна геометрична фігура характеризується  чотирма ознаками: формою, кольором, розміром, товщиною. А саме:

- чотирьох форм (круги, трикутники, квадрати, прямокутники)

- трьох кольорів (червоні, жовті, сині фігури)

- двох розмірів (великі та маленькі)

- двох видів товщини (товсті та тонкі)

     Сенсорний розвиток дитини - це розвиток дитячого сприйняття та формування уявлень про найважливіші властивості предметів, їх форму, колір, величину, положення в просторі.

Основними завданнями сенсорного розвитку в ДНЗ є: ознайомити з формою: круг, квадрат, прямокутник, трикутник; закріпити кольори: особливо червоний, жовтий, синій; вміти розрізняти і добирати предмети за величиною, фактурою, призначенням. Ці завдання засвоюються в ігровій формі.

Доповненням набору є картки, на яких в схематичною формі подано властивості, а також заперечення властивостей.

Всі ігри та ігрові вправи поділяються на 4 групи з поступовим ускладненням:

- для розвитку умінь виявляти і абстрагувати властивості;

- для розвитку умінь порівнювати предмети за їх властивостями;

- для розвитку дій класифікації та узагальнення;

- для розвитку здатності до логічних дій та операцій.

Ігри з логічними блоками дозволяють:

- Ознайомити з формою, кольором, розміром, товщиною об'єктів.

- Розвивати просторові уявлення.

- Розвивати логічне мислення , уявлення про безліч, операції над множинами (порівняння, розбиття, класифікація, абстрагування, кодування і декодування інформації).

- Розвивати вміння виявляти властивості в об'єктах, називати їх, узагальнювати об'єкти за їх властивостями, пояснювати схожість і відмінності об'єктів, обгрунтовувати свої міркування.

- Розвивати пізнавальні процеси, розумові операції.

- Розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, здатності до моделювання і конструювання.

- Успішно оволодіти основами математики та інформатики.

Ідея шести кроків освоєння математичних знань і умінь пройшла успішну практичну апробацію і довела своюрезультативність. Змістовні особливості кожної стадії отримали своє авторську назву:

1. Вільна творча гра. На першій стадії вільної гри більшість дітей, зустрічаючись з незнайомим завданням, інтуїтивно використовують метод проб і помилок та хаотичні спроби вирішити задачу. На думку Дьєнеша, це необхідний початок навчання - так дитина знайомиться із ситуацією,яку їй належить вирішити.

2. Правила гри. Подолавши етап проб і помилок, малюк приступає до другої фази - вивчення правил гри. Для вихователя або батьків важливо правильно і зрозуміло донести до свідомості дитини найважливішу інформацію про правила досягнення необхідного результату.Розуміння дитиною, що заняття можна перетворити на гру за допомогою правил, дозволяє зробити значний крок на шляхустворення самої гри. Перш ніж пройти від початку до кінця гри, потрібно вивчити правила. Вивчення правил – найважливіший навчальниймомент другої стадії. Педагог повинен донести до кожної дитини, що без правил гратися неможливо.

3. Третя стадія – стадія порівнянняаза зіставлення). Діти вчаться гратися в ігри зі схожою структурою правил, але різним дидактичним роздатковимматеріалом (наприклад, одне і теж завдання пропонується на кубиках, ґудзиках тощо). Фахівець разом з дітьми обговорює, порівнює ігриодна з одною, знаходить спільні ознаки та шляхи вирішення. Усвідомлення дитиною структури гри – це неодмінний крок на шляху дорозуміння абстракцій.

4. На четвертій – репрезентативній стадії – знайомство з абстрактним символом числа. Дитина розуміє абстрактний зміст чисел за допомогою різних ігор, у якихвикористовуються різноманітні діаграми і таблиці, «карти ігор». Графічні зображення допомагають зрозуміти те спільне, що є в різнихіграх. На четвертому етапі затребувані будуть різні схеми, карти і ігрові таблиці для розвитку зорового сприйняття, формування навичок візуалізації, знайомства з абстрактним змістом чисел.

5. П’яту стадіюДьєнеш називає символічною. Дитина повинна прийти до усвідомлення, що логічні ланцюжки різних ігрових серій призводять до загального результату. Для розуміння ігрових карт необхідний спеціальний мову символів, який малюк сам створює в процесі занять.

6. Шоста стадія – стадія формалізації (стадія самостійних висновків) – триває довше за інші. На цьому етапі можна запропонувати дітям декілька варіантів опису «карти гри», визначити певні правила, які дозволять зробити необхідні висновки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.