Конспект заняття з теми "Народні іграшки"

Опис документу:
Закріпити знання дітей про життя людей на Україні в давні часи, ознайомити з традиціями виготовлення народної іграшки вихователю допоможе конспект інтегрованого заняття з пріоритетом продуктивної діяльності з теми "Народні іграшки"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Народні іграшки

(Інтегроване заняття

з пріоритетом продуктивної діяльності)

Мета: закріплювати вміння прикрашати візерунком площинний предмет у формі української керамічної іграшки (ужгородської, опішнянської, яворівської), малювати короткі відрізки хвилястих, прямих і обвідних ліній, мазки різного розміру, крапки, накладати фарбу на фарбу; використовувати в роботі кольори, характерні для української кераміки; самостійно обирати тему. Виховувати самостійність, розвивати творчу ініціативу.

Підготовка до заняття: бесіди про життя українських діте в давні часи; читання творів про важке дитинство Л.Українки, Т. Шеченка, В. Стефанника; використовувати в іграх дітей керамічні іграшки (кошики, баранці, птахи). Звернути увагу на декоративний вигляд іграшок, розміщення і колорит візерунків, якими вони прикрашені. Напередодні заняття влаштувати виставку керамічних іграшок, репродукцій.

Матеріал: площинні форми іграшок з коричневого, бежевого паперу (котики, коники, півники, баранці тощо); фарби гуаш (світло- і темнокоричнева, бежева, зелена, сіро-синя), пензлик, натура, зразки.

Хід заняття

Вихователь : Діти, сьогодні ми помандруємо у далеке минуле нашого краю, дізнаємось багато цікавого про те, як жили наші прадідусі та прабабусі.

Є діти, на світі щось дуже чудове

Вони разом з нами ще з колискових.

Ми граємось ними і раді завжди

Коли у дарунок приносять нові.

Бувають яскраві і навіть смішні

Бувають веселі, пухнасті, м’які

Великі, маленькі й усі чарівні. (Іграшки)

Вихователь : Так, молодці, це іграшки.

- А які бувають іграшки? (ляльки, машини, літаки, конструктори).

- Діти, а де ви берете свої іграшки? (дарують, у крамниці, на базарі)

- Хто ж виготовляє іграшки? (дорослі).

- Якими іграшками найбільше полюбляють гратися дівчатка? (лялечками).

А зараз давайте поринемо у далекі минулі часи, де все було по іншому. Колись, дуже давно, коли ще не було фабрик, де виготовляли дитячі іграшки, їх робили самі батьки. Ті іграшки були зовсім не схожі на сучасні. Ось вони. (Діти разом із вихователем розглядають іграшки, зроблені з тканини, ниток, природного матеріалу, глини.)

Вихователь: Україна славиться різними майстрами – Справжніми умільцями будь-якої справи: Килими барвисті на верстаті ткати, На гончарнім крузі з глини чаклувати, Сорочки та скатертини гарно вишивати, Кошики та стільчики із лози сплітати, Вироби із дерева вправно вирізати, Диво із заліза в кузні виробляти. З давніх-давен українська земля славилася своїми майстрами. В Україні вміли і ткати, і вишивати, і різати по дереву, лити з металу різні вироби, виготовляти керамічний посуд, розписувати печі, малювати картини. Іграшки також робили власноруч. Спочатку матері майстрували для своїх діток забавки з ниток, ганчір’я, глини, тіста та сиру.

Мовленнєва гра „Якби я був майстром...”

Вихователь: Щоб зробити яку-небудь іграшку потрібен певний матеріал. Діти, подивіться уважно на стіл і скажіть мені, що ви бачите (На столі лежать: глина, солома, трава (сіно), тканина, дерев’яний брусок, нитки, кукурудза, яєчна шкарлупа, лоза, макові голівки).

Діти розповідають.

А тепер послухайте загадку і розкажіть про який матеріал у ній йде мова: «Висока, мов гай, вона в полі зростає, А листя, мов гілля, додолу згинає. Важка. Під плодами аж в землю погрузла, Цариця полів – золота… (кукурудза) «На городі у бабусі брязкальця дозріли, Грає ними вітер і ласують діти. (Мак)

Пропоную вам погратися в гру «Якби я був майстром…» Вам потрібно вибрати матеріал на столі, уявити себе майстром і розповісти яку іграшку з нього ви б зробили. (Наприклад: з кукурудзи – ляльку, з дерев’яного бруска – сопілку, з глини – пташку). Діти розмірковують, як саме можна виготовити іграшки, як їх прикрасити.

Вихователь:

Хто про іграшку не знає?

Мабуть кращої немає.

В неї все як у людини:

Ручки, ніжки, голова,

Два великих синіх ока,

Тільки жаль, що не жива.

Вихователь : А як необхідно поводитись з іграшками?

  • не кидати;

  • не ламати;

  • ставити на місце після гри;

  • ділитися з іншими;

  • дбати про них, тримати у частоті;

  • вчасно ремонтувати.

  • Давайте з вами пригадаємо, як жилося українським дітям в давні часи? Пам’ятаєте, ми з вами розглядали картинки, читали оповідання.

  • Як вони зимували, чим займалися? Чому не йшли гуляти? (не було взуття та одягу)

  • Що ж вони робили, сидячи біля вікна? Чим гралися?

Вихователь : Сьогодні спробуємо відтворити давнє минуле, пограємося в нього. Сім’ї тоді були великі, діточок багато. В однієї мами майже стільки, кільки вас у мене. Давайте я буду ваша мама, а ви мої дітки. Щоб нам не було сумно, ми самі виготовимо собі іграшки. Тато нам виготовив заготовки, а ми розмалюємо. Ви згідні?

Діти сідають за столи.

Вихователь : Розмальовувати будемо українськими розписами. Давайте пригадаємо, які кольори, візерунки характерні для опішнянського (косівського, яворівського) розпису?

Діти обирають собі форму за бажанням та розмальовують

Підсумок заняття

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Діти, сподобалась вам подорож у минуле? Ви можете поділитись враженнями проте, що вас здивувало, зацікавило, вразило, про що, можливо, ви замислились або що зрозуміли. Діти продовжують речення: Сьогодні на заняття мене зацікавило … Сьогодні мене здивувало … Сьогодні мене вразило… Сьогодні я замислився (замислилась)… Сьогодні я зрозумів (зрозуміла)… Сьогодні я помітив (помітила)…

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!