• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей середнього дошкільного віку на основі оповідання В. О. Сухомлинського «Добре слово»

Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей середнього дошкільного віку на основі оповідання В. О. Сухомлинського «Добре слово»

Опис документу:
Автор : Дидика Оксана Миколаївна, вихователь комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 294 Харківської міської ради" Заняття спрямовано на подальше знайомство дітей з творами В. О. Сухомлинського. Під час заняття діти вчаться розуміти зміст твору, відповідати на запитання за змістом. Вихователь стимулює дітей давати відповіді – міркування на поставлені запитання, вчить формувати у дітей розуміння моралі прослуханих творів, їх морального змісту.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ АДМІНІСТРАЦІЇ

ФРУНЗЕНСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 294 (ЯСЛА-САДОК)

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

Конспект

заняття з розвитку мовлення

для дітей середнього дошкільного віку

на основі оповідання

В. О. Сухомлинського «Добре слово»

З досвіду роботи

вихователя

Дидики Оксани Миколаївни

Харків

Мета заняття:

  • продовжувати знайомити дітей з творами В. О. Сухомлинського, учити дітей розуміти зміст твору, відповідати на запитання за змістом;

  • стимулювати дітей давати відповіді – міркування на поставлені запитання; формувати у дітей розуміння моралі прослуханих творів, їх морального змісту;

  • стимулювати вживання повних речень;

  • розширювати словниковий запас словами ввічливості;

  • виховувати почуття доброти, співчуття;

  • формувати поняття про елементарні правила, що регулюють взаємини між людьми, виховувати морально – етичні якості характеру, бажання слухати художні твори.

Обладнання: іграшка м яка «Сонечко», предметні картинки із зображенням предметів живої природи, ілюстрація «Сонце», аудіо запис.

Попередня робота: ознайомлення дітей з твором В. О. Сухомлинського «Добре слово».

Хід заняття

  1. Привітання. Вихователь запрошує дітей до зали, пропонує привітатися з гостями.

Вихователь: Заходьте малята, привітайтеся з нашими гостями.

«Доброго ранку! – мовлю за звичаєм,

Доброго ранку кожному зичу я

Доброго дня, вам, люди бажаю

Вечором добрим стрічних вітаю.

І усміхаються в відповідь люди:

Добрі слова ж бо для кожного любі».

  1. Вихователь: Діти невдовзі завершиться зима. Зараз її останній місяць.

  • Назвіть його? ( лютий). Вихователь читає вірш

Лютий

Хоч він і лютий, та дарма –

Він все одно хороший, друзі;

У ньому йде від нас зима

І квітнуть котики у лузі.

Вже промінь сонечка ясний

Всміхається із високості.

Ми в лютому ждемо весни –

От-от вона прибуде в гості .

Вихователь. Я , малята, дуже скучила за весняним сонечком, а ви? (так)

- Сонечко таке тепле , а ще воно яке?

  1. Словесна гра «Сонечко яке?».

Вихователь. Сонце необхідне всьому живому на землі, воно має великий вплив на людей, тварин, рослин.

Пропоную вам погратись,

кому потрібне сонечко дізнатись.

  1. Дидактична гра «Кому потрібне сонце».

Мета: підвести до розуміння того, що всьому живому на землі необхідне сонце; стимулювати до відповідей – міркувань на запитання.

Матеріал: предметні картинки із зображенням предметів живої природи, сонечко.

Хід гри. Вихователь пропонує дітям скласти до сонечка всі предметні картинки, на яких зображені ті об’єкти кому потрібне сонце і обґрунтувати свою відповідь.

  1. Вихователь. Молодці , давайте тепер у коло ставати гру веселу починати.

(діти виконують рухи за змістом вірша)

«Встало вранці ясне сонце, зазирнуло у віконце .

Ми до нього потяглися за промінчики взялися.

Будем дружно працювати Сонечко розвеселяти .

Встали, сіли, встали, сіли бачите, як звеселіли.

Стало сонце танцювати нас до танцю закликати.

(звучить весела музика).

  1. Вихователь. Як тепло нам всім стало від сонечка. Хочу вам сказати малята, що зігріти може не тільки сонце, а й слово. Від доброго, щирого, ніжного слова на серці стає тепло-тепло. Давайте тепер тепло дарувати і друзям, і гостям , добрі слова казати . Хай радість злітає у небо , як птах і добрі слова у всіх на вустах.

  2. Дидактична гра «Подаруй тепло»

Мета: вправляти у вживанні повних речень ; розвивати доброзичливість, розширювати словниковий запас словами ввічливості.

Хід гри. Вихователь бере м’яку іграшку «сонечко» передає її дитині, яка стоїть поряд і висловлює побажання. Далі дитина, яка отримала іграшку передає її інший дитині зі словами побажання.

Вихователь. Молодці, а що ми побажаємо нашим гостям.

Діти : « Кожному дню радіти в мирі та злагоді жити».

Вихователь. Дуже добре, як нам всім стало тепло і приємно від лагідних, приємних побажань. Добре слово розважає, зігріває, заспокоює. Доброта – якість, без якої світ не може існувати .

Зараз я пропоную вам послухати оповідання В. О. Сухомлинського, яке так і називається «Добре слово». Сідайте зручно всі будь-ласка і послухаємо казку.

  1. Слухання оповідання В. О. Сухомлинського «Добре слово».

  2. Запитання за змістом:

  • Як звали дівчинку, героїню оповідання?

  • Що з нею сталося?

  • Хто до неї приходив?

  • Що їй приносили?

  • Це допомогло дівчинці видужати?

  • Хто прийшов до Олі останній?

  • Чи принесла старенька бабуся Олі смаколики?

  • А з чим же вона прийшла?

  • Добре побажання бабусі допомогло Олі видужати?

Вихователь. Ось якою могутньою силою володіють слова. Лише одним словом можна образити людину, а можна і вилікувати, як у нашому оповіданні, розважити, підбадьорити.

Вам сподобалось оповідання, малята?

Казку слухали завзято, були ви дуже уважні малята.

Та закінчується заняття – гра повертатись у групу пора.

Вихователь. На останок необхідно попрощатись із нашими гостями:

«Доброго здоровя гості доброго вам дня!

Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня!

Хай сміється мирне небо і дивує світ!

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт!»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»