і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання мобільних застосунків на уроках
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Конспект заняття з правил дорожнього руху в старшій дошкільній групі.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект заняття з правил дорожнього руху в старшій дошкільній групі

Пригоди в Країні дорожніх знаків”

Мета: виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації; закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності. Вдосконалювати вміння дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. В іграх учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом. Закріпляти уявлення дітей про призначення світлофора, про його сигнали.

Розвивати спритність, швидкість, навички орієнтування в просторі. Активізувати процеси мислення і уваги дітей; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати ситуацію. Закріпити в словнику дітей слова: проїжджа частина, зебра, пішохід, тротуар, світлофор, перехрестя.

Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними і обачними; та вміння піклуватися про власне здоровя.

Матеріал: картинки, на яких зображені правила дорожнього руху; макет світлофора; картина із зображенням перехрестя та наліпки із дорожніми знаками; ілюстрації із зображенням різних дорожньо-транспортних пригод.

Хід заняття:

Вихователь: Діти, сьогодні у нас буде незвичайне заняття! Ми з вами завітаємо до Країни дорожніх знаків!Але для того, щоб провести для вас екскурсію, я спочатку перевірю ваші знання за допомогою загадок. Якщо загадки відгадаєте то двері до країни для вас відкриті. То що, ви згодні?

Вихователь: Тоді спробуємо відгадати загадки?

Загадки

Не гуде і не летить,

Жук по вулиці біжить,

Оченята у жука –

Два блискучих вогника.

(автомобіль)

  

Що за диво, диво дивне:

На колесах цей будинок,

Гумове взуття на нім,

А харчі його - бензин.

У середині – малята,

І дорослих там багато.

(автобус)

 

Він по рейках розїжджає,

Пасажирів не чекає,

Поспішай не зволікай,

Щоб устигнуть на...(трамвай)

На двох колесах я кочу,

Двома педалями кручу,

За руль міцний собі тримаюсь,

Уважним бути намагаюсь,

І хутко мчить мене вперед

Мій вірний друг...(велосипед)

Вихователь : Молодці ,малята! Ви правильно відгадали мої загадки.

- А хто мені скаже, як ці відгадки можна назвати одним словом? (транспорт)

- Так, вірно, це транспорт, якого є дуже багато на дорогах Країни дорожніх знаків, тому слід добре знати правила дорожнього руху, щоб не потрапити в дорожньо-транспортну пригоду.Тож зараз я хочу подивитись, як ви знаєте їх!

Вихователь: Діти, давайте пригадаємо, що ми вивчали про правила дорожнього руху на попередніх заняттях?

- Вирушаймо в подорож!

Вихователь: Ось, перша зупинка! Відгадайте загадку:

Ця тваринка не проста:

Без копит і без хвоста.

Не гуляє, не біжить,

Серед вулиці лежить.(Зебра)

Вихователь: – Для чого потрібна зебра на дорозі?

А який ще знак вказує де потрібно переходити проїжджу частину?

– Так, це знак «пішохідний перехід» та «підземний перехід»

Вихователь: Діти, а хто з вас пригадає вірші , які ми вивчали на попередніх заняттях про те як правильно переходити вулицю?

Підземний перехід

Там, де вулиця широка

І машини в три потоки,

Відшукає пішохід

Знак «Підземний перехід».

Вниз по сходинках спустився,

Під землею опинився,

Коридором перейшов,

Вихід з-під землі знайшов.

Пішохід веселий, радий –

Шумна вулиця позаду.(В. Паронова)

Перехід вулиці.

А якщо відсутній знак,

Треба нам зробити так:

При дорозі зупинитись

І на ліво подивитись.

Бачиш: транспорту немає,–

До середини рушаєм.

Є тут лінія чудова,

Не звичайна, розділова.

Знов на ній ти зупинись

І на право подивись.

Всі машини пропусти –

Після цього можеш йти.(В. Паронова)

Вихователь: Тож, переходячи вулицю треба бути уважними. В нашому місті на жаль не має підземних переходів, та все ж таки правила переходу потрібно знати.

Вихователь: А чи впораєтесь ви з таким завданням на другій зупинці – поясніть мені, де на малюнку діти порушують правила дорожнього руху, а де – ні! Дидактична гра „Добре чи погано?”

Діти розглядають сюжетні картинки з різними ситуаціями на дорозі або в транспорті, та мають зробити висновки добре це чи погано, обгрунтовуючи свою відповідь.

Вихователь: Які ж ви молодці! Рушаймо далі – третя зупинка. Відгадайте загадку про мого помічника на дорозі? Уважно слухаємо загадку до кінця, та не викрикуючи даємо відповідь.

Загадка

Як переходиш вулицю, 
На розі зупинись. 
І перш за все уважно на мене подивись. 
Я шлях вкажу надійний, 
Де небезпек нема. 
Трикольорове око я маю недарма. 
Нехай воно і мружиться, ніколи я не сплю. 
З малими дітьми в хованки я гратись не люблю. 
В роботі я суровий і стриманий завжди, 
Тролейбуси, машини біжать туди-сюди. 
Дивлюсь червоним оком – велю спинитись я. 
Одне мені потрібно - це витримка твоя. 
А блимне жовте око – іти не поспішай, 
Бо жовтий, не зелений: потрапиш під трамвай.

Увага! І зелений привітно замигтів. 
Він колір найдобріший – щасливої путі!

( світлофор)

Вихователь: Молодці! Подивіться, малята, із світлофором в Країні дорожних знаків щось не те ! Чи не допоможете ви мені його полагодити?

Діти: Звісно допоможемо!

Вихователь: - Діти, а скажіть будь ласка, які пригоди можуть трапитись на дорозі при непрацюючому світлофорі?

Дидактична гра „ Кольори світлофора”

Давайте змінимо сигнали в світлофора. Які мають бути кольори?

  • На який сигнал світлофора можна спокійно переходити вулицю? (Зелений.) - А якщо сигнал зміниться на жовтий? (Цей сигнал попереджає водіїв і пішоходів про те, що слід бути уважним, бо невдовзі буде червоне світло — заборона руху.)

  • Крім жовтого і зеленого, який ще сигнал має світлофор? Що він означає?

- Тож, хто мені скаже, що означають кольори світлофора?

«Зелений сигнал» - спокійно переходимо вулицю.

«Жовтий сигнал» - попередження, чекай подальшого сигналу.

«Червоний сигнал» - заборонено, йти не можна.

Вихователь: А зараз ми трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем.

Ось і «зебра» зупинись.

Вліво, вправо подивись

Вільно скрізь, машин нема

Йду по «зебрі» прямо я.

Далі ми усі йдемо

Світлофор ми бачимо.

Світить жовтий – стоїмо,

А зелений – ми йдемо,

Ось червоний – зачекай,

Транспорту не заважай.

Вихователь: Діти, я підготувала для вас завдання - незакінчений малюнок - схему із зображенням перетину двох доріг, що називається перехрестям.. На малюнку немає дорожніх знаків і немає світлофора. Допоможіть пішоходам і водіям, наклеївши необхідні знаки!

Діти виконують завдання, пояснюючи.

Регулювальник: Тож наша подорож закінчується, і я хочу подивитись як ви запам'ятали , що ми сьогодні вивчили:

( ставить дітям запитання, стимулюючи до обґрунтування власної відповіді.)

–Чому небезпечно гратися з м’ячем біля дороги?

– Що треба робити якщо м’яч або іграшка потрапили на дорогу?

–Чому неможна переходити проїжджу частину на червоний сигнал світлофора? А на який можна?

– Чи можна дітям кататися на роликах, або велосипеді по проїжджій частині? А де можна кататися?

–Чому не можна перелазити через огорожу на проїжджу частину?

А де потрібно перейти дорогу?

– Чому неможна машинам їхати по тротуару?

- Хто йде по тротуару?

– Чи можна пішоходам ходити по проїжджій частині?

- Де люди чекають транспорт?

- Хто називається «водієм?»

- Як на дорозі позначається пішохідний перехід?

- Як називається місце перетину двох доріг?

- Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти?

- Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду?

- Які ви молодці, малята! Намагайтеся завжди бути уважними на дорозі, щоб не робити неприємності ні собі,а ні близьким вам людям.

Любіть себе і інших поважайте,

Своє життя й здоров'я бережіть.

І правильну дорогу обирайте,

Якщо бажаєте до старості дожить.

Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,

Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

А на дорозі рот не розкривайте,

Своє життя й здоро'вя бережіть.

Бо їде транспорт, всюди перехожі,

Хто на роботу, хто з роботи йде.

Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,

А рух не припиняється ніде.

Летять машини,

Швидкість в них висока,

Миттєво транспорт цей не зупинить.

І хоч, дорога, може, й не широка,

Та через неї, діти, не біжіть,

Спіткнутись можна чи перечепитись,

Летять машини, вам несила встать.

Автомобіль не може зупинитись,

Страшне нещастя може вас спіткать.

Дорогу оберіть до рідного садочка,

Щоб світлою й безпечною була.

І навпростець теж не ходіть ніколи,

Собі і іншим не бажайте зла.

І в темряві ніколи не блукайте,

А з друзями старайтеся іти.

І людну вулицю чи стежку обирайте,

Своє життя й здоров'я бережіть!

Вихователь: - А зараз всі ідемо мити руки і будемо обідати!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації; закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності. Вдосконалювати вміння дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. В іграх учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом. Закріпляти уявлення дітей про призначення світлофора, про його сигнали.
  • Додано
    18.04.2019
  • Розділ
    Дошкілля
  • Клас
    Дошкільнята
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    64
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    14
  • Номер матеріала
    TC015985
  • Вподобань
    1
Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти