і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (8 клас, урок № 26)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 8 клас___________________

Урок№26

Тема. Музика в діалозі з сучасністю.

Мета. Попереднє (часткове) узагальнення матеріалу теми семестру «Музика в діалозі із сучасністю». Поглибити знання учнів та попередньо перевірити якість засвоєння тематичного матеріалу. Розвивати творчі виконавські навички учнів. Виховувати ціннісне ставлення до музики, естетичний смак, почуття прекрасного.

Музичний матеріал: В. Вавилов. «Місто золоте»; музичні твори на вибір учнів тавчителя.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон,фортепіано), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, портрет композитора В. Вавилова, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волощина, А. В. Левченко, О, В. Мільченко), «Музичне мистецтво» , 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні «Місто золоте» В. Вавилова.

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Чи доводилося вам чути цю пісню раніше?

  • Що ви можете розповісти про історію її створення?

  • Які образи, почуття викликає у вас пісня «Місто золоте»? Музикознавець. Пісня «Місто золоте» має свою загадкову

історію, яку так ніхто цілком і не розгадав до кінця. Ця пісня прозвучала в кінофільмі «Асса» у виконанні Бориса Гребенщикова та гурту «Акваріум». Її автором уважають Володимира Вавилова, композитора й лютниста. (Докладніше див. у підручнику «Музичне мистецтво» 8 кл. О. Волощина, А. Левченко, с. 68-69.)

Лідер групи «Акваріум», вокаліст, гітарист і автор пісень Борис Гребенщиков народився в Ленінграді (1953). Дитяче захоплення гітарою, на якій хлопця навчила грати бабуся, стало сенсом його життя. Створений із другом дитинства гурт «Акваріум» згодом здобув визнання, популярність і з успіхом проіснував 25 років (1972-1997).

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Чи хотіли б ви розповісти про пісню «Місто золоте» своїм друзям?

  • Чи виникло у вас бажання заспівати цю пісню?

4. Розучування пісні «Місто золоте» В. Вавилова (першого куплету).

  • Який варіант тексту пісні ви оберете для розучування — російський чи український?

(при розучуванні слід звернути увагу на останні 3 такти куплету: на високу теситуру пісні, ритмічний бік мелодії, чіткість дикції.)

Уявіть, що кожен із вас — кліпмейкер.

  • До яких пісень ви зняли б свої кліпи?

5. Попереднє (часткове) узагальнення матеріалу теми семестру «Музика в діалозі із сучасністю».

Використання технологій «Мозковий штурм», «Мікрофон».

    • Як ви розумієте тему «Музика в діалозі із сучасністю»?

    • Які музичні твори минулих епох ви поставили б поряд із сучасними? Назвіть кілька таких творів. (Слухання творів для порівняння.)

    • Чому Дж. Верді називали «вихователем Італії»?

    • У чому полягає суть реформи Р. Вагнера?

    • Які особливості музичної мови, творів композиторів С. Прокоф'єва та М. Римського-Корсакова ви відзначили? Чим вони відрізняються?

(Музична вікторина «Упізнай твір, автора».)

    • Елементи яких жанрів музики поєднує композитор Дж. Гершвін у «Рапсодії у стилі блюз»?

    • Що ви можете розповісти про історію виникнення й становлення жанру оперети? Яких представників цього жанру ви можете назвати?

Гра «Упізнай музичний твір» (фрагмент оперети)

Порівняйте творчі стилі композиторів Є. Станковича, Л. Грабовського та В. Сильвестрова.

  • Чим вони відрізняються?

Звучання фрагментів творів згаданих композиторів. Виконання української народної пісні «Чом ти не прийшов».

а) Визначення виконавського плану пісні.

б) Виконання пісні («як на концерті»).

6. Гра «На музичній хвилі».

  • Які свої музичні проекти, презентацію музичних творів ви підготували до уроку?

Демонстрація учнями своїх музичних творів (виконання, слухання творів, записаних на дисках, мобільних телефонах).

Ми знову на каналі МТУ. З вами, як завжди, ведуча (ім'я учениці, учня, які виступають у ролі ведучих музичного каналу).

7. Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

  • Чи сподобався вам урок? Які музичні моменти ви запам'ятали найкраще?

  • У яких кольорах ви відобразили б музику уроку?

  • Який висновок із засвоєної теми ви можете зробити?

Сприймання, знання музики збагачують духовний світ людини, формують її характер. Такий висновок зробили минулі покоління людей. Саме тому музика й досі веде свій давній діалог із людьми, із сучасністю. І йому немає кінця... «Усе минає, а музика вічна!» — так сказав Маестро, герой кінофільму «В бій ідуть тільки старики», роль якого виконував Л. Биков.

Запам'ятайте слова видатного композитора Д. Шостаковича: «Скарби музики невичерпні, як невичерпні її можливості в майбутньому. Вона буде вічно зростати й розвиватися».

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

8. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Поглиблювати знання про жанри й стилі музичних творів. Підготувати музичну презентацію улюблених творів.

9. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Кітч-музики» В. Сильвестрова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 8 класу
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь