і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (8 клас, урок № 25)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 8 клас___________________

Урок№25

Тема. Авангардизм в українській музиці. Валентин Сильвестров.

Мета. Поглибити знання про творчість сучасного українського композитора В. Сильвестрова. Учити аналізувати новаторські напрями в музиці та робити

висновки щодо сучасного стану й перспектив розвитку професійної музичної творчості. З'ясувати значення понять «авангардизм», «кітч». Розвивати вміння інтерпретувати музичні твори шляхом їх зіставлення. Удосконалювати вокально-хорові навички. Формувати інтерес до творчості В. Сильвестрова, української народної пісні. Виховувати естетичний смак.

Музичний матеріал: В. Сильвестров. «Кітч-музика» (фрагменти) — слухання;); Сл. Д.Луценка, муз. А.Пашкевича «Мамина вишня» (розучування), Сл.Д.Павличка, муз.О.Білаша, «Два кольори».

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіано), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, портрет композитора В. Сильвестрова, репродукція картини художника І. Марчука «Музиканти», підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (0. В. Волошина, А. В. Левченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. 0. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання української народної пісні «Чом ти не прийшов».

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Що вплинуло на розвиток оперети у XX ст.?

  • Які оперети І. Дунаєвського ви можете назвати?

  • У чому полягає схожість і відмінність творчості І. Кальмана та І. Дунаєвського?

  • Яким ви уявляєте майбутнє жанру оперети?

— Які пісні М. Дунаєвського ви можете згадати? Які виконати?

Виконання пісні «Кольорові сни» М. Дунаєвського.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Музика наших уроків уже не раз дивувала своєю оригінальністю, незвичним звучанням, стилями. Серед музичних творів особливе місце займають твори авангардного напряму.

Звернімося до словника

Авангардизм (фр.avant-garde — передовий загін) — узагальнювальна назва течій сучасного музичного мистецтва, яким притаманний розрив із традиціями класичної музики, пошук нових форм і виражальних засобів.

— Твори яких композиторів-авангардистів ви можете згадати?

Сьогодні у нас на уроці звучатиме «Кітч-музика» композитора В. Сильвестрова.

Чи відомі вам які-небудь твори В. Сильвестрова? Чи знаєте ви щось про життя й творчість композитора?

Послухаймо музикознавця.

4. Інформація музикознавця.

Валентин Сильвестров — один із найвизначніших представників сучасної української музики, учень Бориса Лятошинського, лауреат багатьох премій та конкурсів, зокрема й міжнародних. Творчість композитора сформувалась у 60-ті роки XX ст. й одразу привернула увагу новаторством музичного мислення (авангардизмом). Цей напрямок простежувався у творчості композиторів А. Шнітке, Л. Грабовського, В. Годзянського та інших.

В. Сильвестров працює здебільшого в жанрах симфонічної, камерно-інструментальної, хорової та вокальної музики. Композитор створив естрадні пісні та музику для дітей.

5. Слухання «Кітч-музики» (фрагменти) композитораВ. Сильвестрова.

Що являє собою фортепіанний цикл «Кітч-музики» ?

Звернімося до словника

Кітч — напрям у сучасній культурі, розрахований на масового споживача, характеризується безідейністю, розважальністю.

Сам автор характеризував «кітч» як щось «слабке, відкинуте, невдале», але ліричне та не іронічне.

Автор визначив вимоги до виконання твору: «Грати дуже тихо (рр) і гранично тихо (ррр), ніби здалека. Мелодію виділяти обережно, грати її якнайближче до акомпанементу!».

Яку характеристику образному змісту, характеру музики можна дати?

Які особливості композиторського стилю Валентина Сильвестрова в ньому розкриті?

Композитор приділив особливу увагу тембровій палітрі звучання, що висвітлювало внутрішню драматургію твору, його емоційно-образний зміст.

Його творчість характерна багатоплановістю втілення життєвих явищ. Імпровізаційність поєднується в музиці з чіткістю структури та форми, а емоційна виразність — із глибиною думки.

Про свій композиторський стиль В. Сильвестров писав: «В усіх випадках... і в авангардних творах... я зробив спроби будувати форму, як мелодію, наповнити весь її шлях не тільки логічною, але й мелодичною напругою».

Однією з найхарактерніших ознак творчого стилю композитора є особлива увага до мелодії, так би мовити, наскрізна мелодизація.

З якими творами авангардного напрямку ви могли б порівняти «Кітч-музику» ?

6. Розгляд репродукції картини художника І. Марчука

«Музиканти».

  • Якими художніми засобами створює образи музикантів художник?

  • Чи помітили ви спільні риси в образному змісті творів і творчому стилі В. Сильвестрова та І. Марчука?

  • У якому виді Мистецтва ви втілили б свої враження від «Кітч-музики»?

7. Розучування пісні «Мамина вишня» (розучування).

При розучуванні пісні слід звернути увагу на її виконавський план.

  • Який виконавський варіант пісні І. Марчук. Музиканти ви Можете скласти?

Виконання пісні в різних виконавських варіантах (соло, дуетами, ансамблями).

Уявіть, що кожен із вас — керівник вокального ансамблю.

  • Придумайте супровід до пісні.

  • Які інструменти для супроводу ви оберете?

Згадайте пісні схожого образного змісту.

  • Які з них ви можете виконати?

  • Яку пісню ви виберете для аранжування в стилі авангарду?

Уявіть, що у вас діалог із митцем.

  • Кого 3 композиторів ви оберете для діалогу?

  • Що ви йому скажете?

8. Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

  • Яке враження справила на вас музика уроку? Чи хотіли б ви розповісти про неї своїм близьким, друзям?

  • Чи є спільні риси в « Сюїті у старовинному стилі» А. Шнітке та «Кітч-музиці» В. Сильвестрова? Якщо так, то в чому вони полягають?

  • Що відчутно в «Кітч-музиці» — класицизм чи романтизм? Обґрунтуйте свою думку.

  • Якими засобами іншого виду мистецтва ви висвітлили б образи «Кітч-музики» В. Сильвестрова?

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

9. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Звернути увагу на твори сучасних композиторів.

10.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Кітч-музики» (фрагменти) В. Сильвестрова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 8 класу
Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь