Конспект заняття з муз. мистецтва (8 клас, урок № 24)

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 8 класу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 8 клас___________________

Урок№24

Тема. Ісаак Дунаєвський — класик радянської оперети.

Мета. Познайомити учнів із творчістю І. Дунаєвського в жанрі оперети на прикладах «Пісні про Одесу» та сцени знайомства з оперети «Біла акація». Поглибити знання про творчість І. Дунаєвського. З'ясувати значення поняття «оперета» («музична комедія», «мюзикл»). Формувати образно-асоціативне мислення та вокально-хорові навички, інтерес до жанру оперети й творчості І. Дунаєвського, української народної пісні. Виховувати естетичний смак учнів.

Музичний Матеріал: І. Дунаєвський. «Пісня про Одесу» та сцена знайомства зоперети «Біла акація» (слухання); Сл. Д.Луценка, муз. А.Пашкевича «Мамина вишня» (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіано), темброво-шумова інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, портрет композитора І. Дунаєвського, репродукція-фото пам'ятника в м. Одесі, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левченко, О. В. Мільченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М; К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання «Карамболіни» з II дії оперети «Фіалка Монмартра» І. Кальмана.

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Чому Імре Кальмана називають «Пуччині в опереті»?

  • Які риси авторського стилю І. Кальмана втілені в «Карамболіні» — фрагменті оперети «Фіалка Монмартра»?

  • Як ви думаєте, чому композитора Імре Кальмана називають ще й корифеєм «неовіденьської» оперети?

  • Що ви знаєте про історію виникнення та становлення жанру оперети?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оперета як жанр перейшла кордони й утвердилася на російській, українській сцені в 60-х роках XIX ст.

На початку XX ст. засновниками жанру радянської оперети стали композитори Ісаак Дунаєвський та Микола Стрельников.

У попередніх класах ви вже мали нагоду познайомитися з основними подіями життєвого й творчого шляху Ісаака Дунаєвського, піснею з кінофільму «Веселі хлоп'ята» та увертюрою й пісенькою капітана із кінофільму «Діти капітана Гранта» . Ці кінофільми поряд з іншими фільмами («Волга-Волга», «Цирк») з музикою І. Дунаєвського вплинули на створення перших радянських оперет — « Золота долина », « Вільний вітер », «Біла акація ».

Сьогодні ми послухаємо фрагменти останньої, свого роду «лебединої пісні» композитора — оперети «Біла акація», яку завершив К. Молчанов.

4. Слухання «Пісні про Одесу» та сценизнайомства з оперети «Біла акація»і. Дунаєвського.

  • Чи бували ви в Одесі?

  • Розгляньте репродукцію-фото одного з пам'ятників у м. Одесі. На честь кого він установлений?

  • Якби ви були композитором, то яку б пісню написали?

Послухайте, у чому полягає сюжет оперети.

Дія оперети відбувається в Одесі. Її головні герої — моряки китобійної флотилії «Салют» та мешканці міста. «Пісню про Одесу» співає в І дії одна з головних героїнь оперети Тоня Чумакова. У тій-таки дії розгортається весела й дотепна сцена невдалого знайомства моряків з іншою героїнею — Ларисою.

  • Яку характеристику образному змісту та звучанню фрагментів з оперети ви можете дати?

  • У чому полягають особливості. будови та драматургії оперети?

  • Порівняйте дві оперети: «Біла акація» та «Фіалка Монмартра»

  • Чим схожій чим відрізняються композиторські стилі І. Кальмана й І. Дунаєвського?

  • Яка відмінність є у характері звучання фрагментів з оперет цих композиторів?

5. Робота в групах «Режисери», «Художники», «Композитори».

Творчі завдання для груп Для групи «Режисери»: уявіть, що кожен із вас — режисер міського (сільського) свята, присвяченого заснуванню вашого рідного міста (села). Які пісні ви включите

до святкового концерту?

Для групи «Художники»: яку афішу ви б намалювали до свята, присвяченого заснуванню вашого рідного міста (села)?

Для групи «Композитори»: яку пісню чи оперету ви б написали про місто чи село, у Якому проживаєте?

6. Розучування української народної пісні «Мамина вишня».

При розучуванні слід звернути увагу на текст пісні, виразність виконання.

Гра «Художник».

Уявіть, що кожен із вас — художник. У яких художніх образах ви уявляєте цю пісню?

7. Підсумок уроку;

а) Запитання до учнів.

    1. Яким є ваше враження від уроку та його музики?

    2. У яких кольорах ви відтворили б музичну палітру уроку?

    3. Які ще твори І. Дунаєвського ви знаєте (пісні, музику до кінофільмів тощо)?

    4. У чому полягає схожість і відмінність основних рис творчості І. Кальмана та І. Дунаєвського (на прикладі фрагментів їхніх оперет)?

Учитель. Більшість сюжетів оперет Дунаєвського були побудовані тільки на темах сучасності, а музика відповідала стилю, інтонаціям та ритмам,масової молодіжної пісні. У його творах поряд із ліричними пісенними темами зазвучали популярні на той час пісні-марші, пісні-лозунги, пісні-плакати.

    1. Чи знайомі ви з творчістю Максима Дунаєвського — сина І. Дунаєвського? Музику до яких кінофільмів він написав? Які пісні ви можете згадати, виконати? (Виконання пісні «Кольорові сни» М. Дунаєвського.)

б) Оцінювання музично:творчої діяльності учнів на уроці.

8. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Спробувати створити оперету про мешканців свого рідного міста, села. Обміркувати її сюжет та музику.

9.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Пісні про Одесу» і. Дунаєвського.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
3
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!