і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (8 клас, урок № 23)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 8 клас___________________

Урок №23

Тема.«Неовіденська» оперета. Імре Кальман.

Мета. Визначити основні етапи виникнення та розвитку оперети, зосередити увагу на її значенні й популярності в житті людини. На прикладі фрагментаоперети «Фіалка Монмартра» познайомити з творчістю Імре Кальмана. З'ясувати значення поняття «оперета» («музична комедія», «мюзикл»). Розвивати вміння інтерпретувати музичні твори розважального характеру. Удосконалювати навички емоційно виразного виконання пісні. Формувати інтерес до оперети, творчості Імре Кальмана та української народної пісні. Виховувати естетичний смак.

Музичний матеріал: І. Кальман. «Карамболіна» з II дії оперети «Фіалкa

Монмартра» (слухання); українська народна пісня І. Білозіра «Ласкаво просимо». (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон,фортепіано), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, портрет композитора І. Кальмана, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левченко, О. В. Мільченко), «Музичне мистецтво» , 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання «Карамболіни» з II дії оперети «Фіалка Монмартра» І. Кальмана.

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Якою з вивчених пісень ви хотіли б розпочати наш урок?

(Виконання пісні «Ласкаво просимо» І. Білозора; створення

виконавського плану пісні; конкурс на краще виконання — індивідуально, групами (дует, тріо тощо) за бажанням учнів.)

  • Чи відрізняється музика «прелюдії» уроку від «Рапсодії у стилі блюз»?

  • Якими є образний зміст, характер звучання «Рапсодії у стилі блюз»?

  • Яке місце в сучасній музиці посідає творчість Дж. Гершвіна?

  • Який творчий проект (афішу до «Рапсодії у стилі блюз») ви виконали б?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оперета як жанр пройшла свій складний шлях становлення й розвитку:

  • 50-60-ті роки XX ст. — народження музичного театру оперети на паризьких бульварах (композитор Жак Оффенбах зі своїм «Орфеєм у пеклі» й танцем канкан із цієї оперети).

  • Кінець 70-х років XIX ст. — віденський етап (композитор Йоганн Штраус —, симфонія «Летюча миша», «Циганський барон»).

  • Початок XX ст.— «неовіденська» оперета (Ф. Легар, І. Кальман).

Завдання нашого уроку: визначити основні етапи розвитку жанру оперети та з'ясувати, у чому полягає особливість «неовіденської» оперети І. Кальмана.

Тема нашого уроку — «Корифей "неовіденської" оперети Імре Кальман».

4. Слухання «Карамболіни» з І дії оперети «Фіалка Монмартра» Імре Кальмана.

а) Слово вчителя або музикознавця.

Імре Кальман — угорський Композитор XX ст. Народився у 1882 році в невеличкому селі на узбережжі озера Балатон — природної «перлини» Угорщини. Із десяти років він жив у Будапешті, навчаючись у гімназії, на юридичному факультеті університету, в музичній академії.

Першими здобутками Імре Кальмана були симфонічна поема, вокальні та інструментальні твори. Але найбільше важила для композитора оперета (переїзд до Відня сприяв цьому).

Найвідоміші з них: «Циган-прем'єр», «Королева чардашу» («Сільва»), .«Голландочка», «Маріца», «Принцеса цирку», «Фіалка Монмартра» та інші.

На початку XX ст. Імре Кальмана називали одним із кращих представників цього жанру. Крім оперет, -він писав музичні твори різних жанрів.

Звернімося до словника Оперета (італ.operetta, буквально — маленька опера), музична комедія, мюзикл — музично-сценічна вистава розважального характеру, що поєднує у своїй

драматургії монологічне та діалогічнемовлення. Вокальну й інструментальну (оркестрову) музику, танцювальне мистецтво та естрадні прийоми.

б) Слово вчителя.

Монмартр — відома вулиця в Парижі, на якій багато студій, майстерень поетів, музикантів, композиторів.

«Фіалка Монмартра» — одна з останніх оперет Імре Кальмана — є найзагадковішою з них. Створюючи її, композитор використав сюжет «Богеми» Анрі Мюрже. Сучасники називали Імре Кальмана «Пуччині в опереті», бо до нього італійський композитор Джакомо Пуччині вже написав однойменну оперу, а «Фіалку Монмартра» вважали оперетковим варіантом «Богеми».

Звернімося до словника

Богема — Це узагальнена, іронічна назва людей, які присвятили себе творчості в різних видах мистецтва й обрали вільний спосіб життя, що відрізняється від унормованих суспільних відносин.

в) Слухання «Карамболіни» — фрагмента з II дії оперети «Фіалка Монмартра» Імре Кальмана.

Щойно ви прослухали блискучу й віртуозну «Карамболіну» у виконанні Мадлен, однієї з героїнь оперети Імре Кальмана «Фіалка Монмартра». Ця пісня звучить на початку II дії, під час щорічного свята художників на Монмартрі в Парижі й оспівує яскраве та життєрадісне життя його мешканців.

-- Яку характеристику образному змісту, звучанню музики ви можете дати?

Які риси героїні оперети вам до вподоби?

  • Придумайте власний сюжет (лібрето) для, створення оперети.

  • Кому з відомих композиторів ви б його запропонували?

5. Гра «Художник».

Уявіть, що кожен із вас — художник. Яку афішу для оперети «Фіалка Монмартра» ви могли б створити?

6. Розучування І. Білозіра «Ласкаво просимо».(другого й третьогокуплетів) композитора І. Білозіра.

При розучуванні слід звернути увагу на образний зміст куплетів, особливості виконання приспіву й використати різні форми роботи (ланцюжком, індивідуально, хором).

Пісню ми з. вами вивчили, тож тепер можемо вирушати до «Рапсодії у стилі блюз» Дж. Гершвіна.

7. Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

  • У чому полягають риси авторського стилю І. Кальмана, утілені в «Карамболіні» — фрагменті оперети «Фіалка Монмартра»?

  • Чи змінилося ваше ставлення до жанру оперети після уроку?

  • Хто з італійських композиторів так само використав сюжет «Богеми»?

  • Що ви знаєте про виникнення та становлення жанру оперети?

  • Чому Імре Кальмана називають «Пуччині в опереті», корифеєм «неовіденської» оперети?

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

8. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. По можливості подивитися спектакль у театрі оперети.

10.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Карамболіни» І. Кальмана.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 8 класу
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 години
700 грн
390 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь