і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (8 клас, урок № 20)

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 8 клас__________________

Урок № 20

Тема.Кохання, краса і гармонія.

Мета. Поглибити знання учнів про творчість М. Римського-Корсакова, розкрити особливості симфонічної сюїти «Шехеразада». Закріпити визначення понять «симфонічна сюїта», «музичний образ». Удосконалювати вокально-хорові навички та вміння виразного виконання пісні. Формувати музичний смак учнів, потяг до прекрасного, інтерес до творчості М. Римського-Корсакова, М. Катричка. Виховувати почуття любові до життя, людини.

Музичний матеріал: М. Римський-Корсаков. Фрагменти із симфонічної сюїти«Шехеразада» (слухання); Ю.Воронюк. «Вибір є» (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, портрети композиторів М. Римського-Корсакова, В.Воронюка, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левченко, О. В. Мільченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. До- рогань, Ю. 0. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні Ю.Воронюк. «Вибір є».

2. Актуалізація музичного досвіду учнів.

3. Мотивація музично-творчої діяльності учнів.

Наш урок присвячений музиці неперевершеного «музичного казкаря» та майстра музичного морського пейзажу, російського композитора Миколи Римського-Корсакова.

Розгляньте чудовий портрет композитора роботи художника В. Сєрова.

  • Як зобразив композитора В. Сєров?

  • Як ви думаєте, над нотами якого зі своїх творів він замислився?

  • Згадайте музичні твори композитора, що звучали на уроках упродовж попередніх років.

(У разі потреби вчитель демонструє фрагменти музичних творів М.Римського-Корсакова — «Снігуронька», «Садко» тощо.)

Відомо, що композитор написав книгу «Літопис мого музичного життя» — спогади про своє життя і творчий шлях. Якщо ви її не читали, обов'язково зробіть це при нагоді. А зараз я пропоную вам скласти усний літопис життя М. Римського-Корсакова.

Оголошує тему уроку

4 Повідомлення музикознавців про життя й творчістькомпозитора М. Римського-Корсакова.

М. Римський-Корсаков (1844-1908) — відомий російський композитор, диригент, педагог-учений. Народився в м. Тихвіні Новгородської губернії.

Музичні здібності хлопчика виявилися дуже рано. Із шести років він почав учитися грати на фортепіано. Закінчив Морський корпус і здійснив трирічну кругосвітню подорож на кліпері «Алмаз». Але музика перемогла. Римський-Корсаков повністю присвячує себе музичній творчості: пише музичні твори, виступає як диригент, критик, викладає у Петербурзькій консерваторії.

Творчість М. Римського-Корсакова охоплює різноманітні жанри: 15 опер («Снігуронька», «Садко», «Казка про царя Салтана», «Золотий півник» та ін.), симфонії, увертюри, симфонічні сюїти («Антар», «Шехеразада», «Іспанське капричіо»), 80 романсів, збірки російських народних пісень, підручники з гармонії, оркестровки, книга спогадів «Літопис мого музичного життя».

5. Слухання фрагментів із симфонічної сюїти «Шехеразада»

М. Римського-Корсакова.

  • Який літературний твір надихнув композитора на створення цієї сюїти?

(Відповіді учнів можна доповнити, зачитавши їм фрагменти арабської казки «Тисяча і одна ніч». Доречними будуть і слова композитора М. Римського-Корсакова із його книги «Літопис мого музичного життя»: «Програмою, якою я керувався під час створення "Шехеразади", були окремі, не пов'язані один з одним, епізоди й картини з "Тисячі і однієї ночі", розкидані по всіх частинах сюїти: "Море і корабель Синдбада", "Фантастична оповідь Календера-царевича", "Царевич і Царівна", "Багдадське свято і корабель, що розбивається об скелю з мідним вершником"».)

  • Якими є особливості образного змісту та будови сюїти?

  • Як у музиці розкрито тему царя Шахріяра? (Ш частина, «Царевич і Царівна»).

Грізній і могутній за характером темі султана Шахріяра у вступі протиставлена мрійлива й витончено гнучка, як східний орнамент, тема Шехеразади, яку виконує скрипка-соло. — Як музика відтворює образ мудрої Шехеразади?

  • Розгляньте репродукції. Як вони розкривають характер героїв?

  • Які інструменти домінують при розкритті цих образів?

Як композитор відтворив образ моря?

Образ моря у всій величі та безмежній широті розкривається у II частині сюїти «Море і корабель Синдбада».

Це море зовсім інакше, ніж море з опери «Садко», величаве й спокійне, змальоване холодними та похмурими фарбами тембрових сполучень оркестру.

У сюїті характер звучання музики змінюється так, як змінюється море.

Мелодія, яка була величавою й спокійною, наповнюється шаленою силою струнних інструментів, їх змінюють «тяжкозвучні» мідні духові, а потім і весь оркестр. Але далі все змінюється. Світла мелодія, м'який супровід (немов перекочування хвиль) і прозоре звучання соло флейти, гобоя, скрипок. Море знову спокійне.

  • Чому композиторам. Римського-Корсакова називають «Айвазовським у музиці» ?

  • Передайте свої враження від «Шехеразади» в малюнках.

6. Розучування пісні композитора Ю.Воронюка. «Вибір є» (1 куплету).

  • Зверніть увагу на інтонаційні особливості, текст пісні та виразність виконання.

  • Якими є образний зміст, характер музики цієї піст?

  • У чому полягають особливості її музичної мови?

  • Чим відрізняється заспів від приспіву?

  • Який власний виконавський план пісні ви можете придумати?

  • На яку частину пісні припадає кульмінація?

7. Гра «Моя пісня».

Згадайте пісні, що схожі своїм образним змістом із піснею Ю.Воронюка «Вибір є»та виконайте їх.

8. Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

  • Який із музичних образів сюїти справив на вас найсильніше враження й чому?

  • Які засоби виразності використав композитор задля звучання основних музичних тем фрагментів сюїти?

  • Чому композитора М. Римського-Корсакова називають «Айвазовським у музиці»?

  • Чи є серед ваших улюблених творів програмна симфонічна музика?

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

9. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. За допомогою засобів улюбленого виду мистецтва передати образний зміст сюїти (ніч, море, Синбад, Шехеразада).

10.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання пісні Ю.Воронюка «Вибір є»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 8 класу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти