Конспект заняття з муз. мистецтва (7 клас, урок № 30)

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 7 клас_______________________

Урок № 30

Епіграф до уроку:

«Сумніших оповідей не знайдете,ніж про любов Ромео і Джульєтти».

Вільям Шекспір. «Ромео і Джульєтта» (Переклад — І. Стешенко )

Тема.Розвиток образів у різних видах мистецтва: в літературі та музиці.

Мета. Продовжуючи знайомство з увертюрою-фантазією «Ромео і Джульєтта», поглибити сприймання основних образів, розділів увертюри. Розвивати, слухацьку увагу, вокально-хорові навички, здатність обґрунтовувати власну думку. Виховувати естетичний смак, кращі якості творчої особистості, цозитивно-ціннісне ставлення до симфонічної музики й навколишнього світу.

Музичний матеріал: П. Чайковський. Увертюра-фантазія «Ромео і Джульєтта» (слухання); О. Антоняк. «Музика для двох» (продовження розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіано), магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, нотний запис, портрети композиторів П. Чайковського, О. Антоняка, підручни-гаь«Музичне мистецтво», 7 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань), «Вчимося співати», 5—8 кл. (М. Е. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання увертюри-фантазії «Ромео і Джульєтта» П. Чайковського.

Музичне вітання.

Канон «Слава сонцю, слава миру» В. А. Моцарта.

2. Актуалізація музичного досвіду учнів.

Що ви скажете про канон «Слава сонцю, слава миру» і творчість В. А. Моцарта?

Музика В. А. Моцарта стверджує торжество життя, радість, сонце.

Що стверджує увертюра-фантазія «Ромео і Джульєтта»?

Які ваші враження від музики увертюри?

Чи слухали ви музику, в якій відображено тему кохання?

Чи знайшли ви відображення цієї теми в інших творах мистецтва? .

Діалог-бесіда щодо матеріалу, представленого учнями.

3. Мотивація музично-творчої діяльності учнів на уроці.

Оголошення теми, завдань уроку.

Сьогодні ми продовжуємо знайомство з увертюрою-фантазією «Ромео і Джульєтта» Петра Ілліча Чайковського.

Важливо, щоб музика цього чудового твору сколихнула ваші душі, викликала світлі та щирі почуття й нікого не залишила байдужим.

4. Слухання увертюри-фантазії «Ромео і Джульєтта».

Аналіз-інтерпретація. ,

У чому полягає драматургія увертюри?

Яка сила — любов чи ворожнеча — перемагає в музиці увертюри?

З яким образом пов'язана головна тема увертюри?

Про побічну тему увертюри композитор М. Римський-Корсаков сказав так: «Яка ж вона натхненна! Яка невимовна краса!»

А що ви можете сказати про побічну тему цієї увертюри?

Виконайте фрагмент теми як вокаліз. Передайте під час виконання пісенність, ніжність і неповторність теми.

Як в увертюрі взаємодіють дві основні теми? Вони контрастні чи конфліктні?

Що характерно для розвитку основних тем розробки, репризи й коди?

Розробка стає ареною взаємодії вступного хоралу та головної теми (ворожнечі). Тема ворожнечі лунає ще запекліше, ніж в експозиції. Але більш рішуче змінюється хорал: зосєреджено- покірлива тема перетворюється на образ грубої, згубної сили.

У репризі знову з'являється тема кохання, яка набирає сили і звучить широко, вільно, на весь голос, ніби Гімн Любові.

Коли добігає кінця Її розвиток — широка й повнокровна тема роздрібнюється та наче розпиляється, тане... Прекрасний, але гіркий спогад.

Знову звучить хорал, пройнятий співчуттям і примиренням. Заключні акорди — різкі й урочисті — нагадують величний пам'ятник шекспірівським героям, чиє кохання стало сильнішим за смерть.

— Який висновок можна зробити щодо образного змісту увертюри?

Вступ

Експозиція

Розробка

Реприза

Кода

Образ Образ Боротьба розвиток загибель

патера ворожнечі образів зла образів коханих

Лоренцо Образ й добра ворожнечі і перемога

кохання й кохання кохання

В увертюрі простежується принцип конфліктної взаємодії образів та очевидна перемога образу кохання над образом ворожнечі — перемога світла над темрявою.

Про це наголошує світла, сяюча кода.

5. Розучування пісні «Музика для двох» О. Антоняка.

Продовжуючи розучувати пісню, слід звернути увагу на текст другого куплету, виразність його виконання. Приспів пісні можна виконувати двоголосно. Під час роботи над двоголоссям слід звернутись до нотного запису.

За допомогою яких засобів виразності втілено музичний образ пісні?

На що слід звернути увагу при розучуванні пісні?

Які пісні аналогічного образного змісту ви можете згадати й виконати?

6. Слухання пісні «Розпустили кучері дівчата».

Послухайте українську народну пісню «Розпустили кучері дівчата».

Визначте образний зміст пісні.

Порівняйте її з піснею «Музика для двох».

7. Підсумок уроку.

Якій музиці був присвячений наш урок?

Яке враження вона справила на вас?

Яка сила — любов чи ворожнеча — перемагає в музиці увертюри-фантазії «Ромео і Джульєтта»?

Чи співзвучний образний зміст пісенних творів музиці увертюри?

Який висновок ви можете зробити щодо відтворення в музичних творах образів кохання й композиції цих творів?

Оцінювання музичної діяльності учнів на уроці.

8. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Звернути увагу на втілені в музичних образах почуття людини.

9. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання фрагмента увертюри-фантазії «Ромео і Джульєтта» П. Чайковського.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!