і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (7 клас, урок № 28)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 7 клас______________________

Урок № 28

Тема.Музична драматургія симфонії.

Мета. Розкрити особливості втілення контрастних почуттів людини, показу контрастних образів у «Симфонії № 40» В. А. Моцарта. Поглибити розуміння понять «сонатна форма», «музична драматургія». Розвивати вміння інтерпретувати музичні образи симфонічної та вокальної музики.

Виховувати інтерес до творчості В. А. Моцарта, , хорового співу, почуття співпереживання, толерантності, естетичний смак.

Музичний матеріал: В. А. Моцарт. «Симфонія № 40». І частина (слухання); Б. Буєвський. «На долині туман» (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіано), магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, нотний запис, портрети композиторів В. А. Моцарта, Б. Буєвського, підручники «Музичне мистецтво», 7 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань), «Вчимося співати», 5—8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання «Симфонії № 40» В. А. Моцарта.

Музичне вітання (поспівка «Доброго дня», 6 клас).

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • З якими музичними враженнями ви прийшли сьогодні на урок?

  • Яка музика схвилювала вас найбільше?

  • Яку музику ви можете виконати, а про яку -т розповісти? Розповіді учнів щодо прослуханої під час весняних канікул музики.

Виконання фрагментів пісень за бажанням учнів чи рекомендацією вчителя.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів на уроці.

  • Чи знайомі ви з музикою, яка звучала під час вашого входу до класу?

  • У якому стилі вона написана?

  • З ім'ям якого композитора пов'язана ця музика? Повідомлення теми, мети уроку.

Сьогодні на уроці звучатиме музика австрійського композитора В. А. Моцарта, його «Симфонія М 40».

Вона збагатить вас новими музичними враженнями, почуттями, познайомить з особливостями композиції музичного твору.

Тема другого семестру — «Композиція музичного твору» — продовжує розмову про образний зміст музики. Вона зосереджується на такому ключовому понятті, як «музична драматургія», тобто на принципі втілення задуму композитора в різноманітних музичних формах.

Композиція (лат.compositio — складання, створення) — це будова художнього твору, зумовлена його змістом, характером і призначенням.

4. Слухання «Симфонії № 40» (І частини) композитора В. А. Моцарта.

а) Вступне слово вчителя.

Творчість видатного композитора Вольфганга Амадея Моцарта — явище унікальне. У цьому переконані численні прихильники його музики та дослідники його музичної спадщини. «Моцарт — символ самої музики»,— писав академік Борис Володимирович Асаф'єв. Але «прозорість» і «легкість» В. А. Моцарта, як у багатьох геніїв, тільки зовнішня. За нею — неймовірна глибина думок і почуттів, незвичайна наповненість і значущість. Людина, її щастя завжди були головними темами й суттю творчості видатного композитора-гуманіста.

В. А. Моцарт рано навчився відчувати не тільки музику, але й життя. Своєю надзвичайно сприйнятливою душею й тонким розумом видатного художника він повною мірою відчув ідеї та ідеали свого часу. Цей час — остання чверть XVIII століття — ознаменувався початком революційного руху у Франції та Англії, що вплинув і на долю всіх європейських країн.

Відома «Симфонія № 40 соль мінор» — одна з трьох останніх симфоній В. А. Моцарта, які по праву належать до найвищий досягнень видатного композитора. Ці три безумовно найкращі свої симфонії він написав упродовж трьох місяців. Як же В. А. Моцарт був сповнений музики, якщо створив ці симфонії за такий короткий час!

Вам, мабуть, знайома головна тема симфонії.

Учитель демонструє головну тему, учні виконують її як вокаліз.

б) Слухання «Симфонії № 40» (І частини).

  • Яке ваше враження від музики І частини «Симфонії»?

  • Що ви можете сказати про характер її головної теми? Характер І частини розкривається в головній темі — ліричній і задумливій. Вона звучить виразно, ніжно й схвильовано.

Переривчасті півтонові інтонації, повторюючись, злітають угору, а потім м'яко спадають, щоб знову здійнятися в новому пориві.

  • У якому регістрі написана головна тема?

  • Чи змогли б ви її проспівати?

Виконання теми на певний вокальний склад або з назвою нот.

  • Які інструменти виконують головну тему — духові чи струнні?

— Що характерно для побічної теми?

Звучить м’яко, граційно, дещо танцювально.

  • Чи помітили ви, як проходив розвиток основних тем у розробці, репризі?

Музика забарвлюється в похмурі тони, з'являються тривога, неспокій, сум. У ній цілий шквал пристрастей, збентеженості у «вічному» русі вперед.

  • Згадайте, з якими музичними творами В. Моцарта ви познайомилися на уроці?

За допомогою вчителя учні згадують «Турецький марш», «Варіації на тему французької народної пісні», «Маленьку нічну серенаду», хор «Звідки приємний та ніжний той дзвін?» з опери «Чарівна флейта».

  • Що характерно для музики Моцарта?

  • У яких художніх символах ви могли б відобразити музику В. Моцарта?

5. Розучування пісні «На долині туман» композитора Б. Буєвськогона слова поета В. Діденка.

Послухайте фрагмент вірша й визначте, на яку мелодію він для вас прозвучить. Проводиться творча робота в групах і демонстрація варіантів учнівських робіт.

Давайте ми з вами згадаємо мелодію пісні яку ми вчили на попередньому уроці.

Слухання пісні «На долині туман».

  • Які ваші враження від звучання цієї пісні? :— Який її образний зміст?

При розучуванні першого куплету пісні слід звернути увагу на особливості ритмічного рисунку й мелодичного руху. Можливе використання різних форм роботи щодо розучування пісні.

6. Підсумок уроку.

Яка музика звучала сьогодні на уроці?

Яке враження справила вона на вас?

У чому полягає популярність «Симфонії № 40» В. А. Моцарта?

Які особливості композиції «Симфонії № 40»?

Оцінювання навчальної діяльності учнів на уроці.

7. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Розповісти про образний зміст і розвиток цієї музики.

8. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання фрагмента «Симфонії № 40; (І частини) В. А. Моцарта.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 7 класу
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь