Конспект заняття з муз. мистецтва (7 клас, урок № 20)

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 7 класу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 7 клас__________________

Урок № 20

Тема. Конфліктність образів у симфонічній музиці.

Мета. Визначити особливості конфліктного розвитку драматургії увертюри «Егмонт». Розкрити значення експозиції в показі основних тем увертюри. Розвивати навички творчого мислення, уміння аналізувати, прагнення до виразного виконання пісні. Виховувати патріотичні, героїчі, мужні почуття, ціннісне ставлення до музиці:Глінки, Л. Бетховена.

Музичний тавізуальний матеріал: Л. Бетховен. Увертюра «Егмонт» (експозиція),(слухання); «Синові»В.Кононенка, Муз. А. Пашкевича.(Розучування)

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон), магнітофон (музичний центр,DVD, комп’ютер), нотна дошка, нотний запис, портрети композиторів Л. Бетховена, Г. Татарченка, підручники «Музичне мистецтво», 7 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань), «Вчимося співати», 5—8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні Г. Татарченка «Гей ви, козаченьки». Музичне вітання.

2. Виконання поспівки «Герой».

На що налаштувала вас музика, яка звучала на початку уроку?

  • Які почуття вона викликає — спокою, замріяності чи якісь інші?

3. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.

  • Згадайте музику попереднього уроку — мелодію увертюри «Егмонт».

  • Що ви можете сказати про особливості будови (композиції) цієї увертюри?

  • Що характерно для основних тем вступу й експозиції?

Демонстрація фрагментів увертюри.

Образ іспанських завойовників — у першій темі та образ поневоленого народу Нідерландів — у другій темі вступу.

Цікавий прийом плавного переростання другого образу в головну партію експозиції з яскравим розвитком.

Водночас тема завойовників втілюється в побічний темі — жорстко й стисло.

4. Мотивація музично-творчої діяльності учнів.

Сьогодні ми продовжуємо знайомство з музичними творами, написаними в сонатній, формі.

Вам потрібно буде знайти відповідь на такі питання:

  • У чому полягає значення знайомства з музичними творами, написаними в сонатній формі, особисто для вас?

  • Які почуття викликають у вас музичні образи цих творів та увертюра композитора Л. Бетховена «Егмонт»?

  • Яке значення експозиції в показі основних тем (образів) увертюри?

5. Слухання увертюри «Егмонт» композитора Л. Бетховена.

Ви вже знайомі з увертюрою композитора Л. Бетховена до трагедії Й. В. Гете «Егмонт».

  • Про боротьбу якого народу в стислій формі «розповідає» увертюра?

  • Що ви можете розповісти про Егмонта?

Учитель доповнює відповіді учнів.

Увертюра розповідає про боротьбу фламандського народу проти іспанських завойовників на чолі з Егмонтом.

Звернення до репродукції.

Увертюра написана в сонатній формі (з розгорнутим вступом і кодою). У повільному вступі представлені два контрастні музичні образи, в яких закладено тематичну основу увертюри.

При слуханні увертюри слід визначити образний зміст основних тем вступу і прослідкувати за особливостями їхнього розвитку в експозиції.

Слухання фрагмента увертюри-вступу та експозиції.

Проведення аналізу-інтерпретації увертюри після слухання.

  • Що ви можете сказати про перший музичний образ?

  • У ритмі якого танцю-коди звучить перша тема?

Перший музичний образ — це образ іспанських гнобителів,

у якому відчутні інтонації та ритми іспанського танцю-коди сарабанда. '

Другий образ — це вираження народної скорботи і страждань (інтонації плачу, голосінь). Таким чином, у повільному вступі через протиставлення рельєфних музичних образів проявляється основний драматургічний конфлікт.

  • Що характерно для експозиції, характеру її тем? .

  • Чим її музика відрізняється від музики вступу?

Якщо вступ — це показ супротивних сил, то в основній частині, як у драматичній дії, відбувається їхнє безпосереднє зіткнення й боротьба. В активному розгортанні виникають нові музичні образи, які інтонаційно тісно пов'язані з темами вступу. Так, головна тема експозиції — це глибоке перетворення інтонацій плачу, новий етап у розвитку музичного образу голландського народу, який стає на шлях боротьби. їй протистоїть образ упевненого в своїй силі ворога (побічна тема).

Учитель награє фрагмент побічної теми.

У побічній темі відчувається схожість із повільними акордами й ритми сарабанди вступу. Змінився лише характер вступу.

6. Гра «Диригент».

Уявіть, що ви — диригенти оркестру.

  • Спробуйте рухами рук передати характер музики увертюри, вступ інструментів оркестру.

  • Який фрагмент для диригування ви оберете — вступ чи експозицію? -

Проведення гри «Диригент» можливе в різних варіантах.

7. Розучування пісні «Синові» Сл. В. Кононенка, Муз. А. Пашкевича.

Вступна бесіда вчителя про авторів пісні.

  • Послухайте пісню «Синові» й визначте, якій темі вона присвячена? Який її характер?

Слухання пісні «Синові».

Запитання про темп, характер, зміст даної пісні.

Розповідь вчителя про пісню.

Розучування першого куплету і приспіву пісні.

При розучуванні слід звернути увагу на чіткий ритм, мелодичну лінію, двоголосні фрагменти пісні.

  • Які пісні, присвячені славним козакам, ви можете згадати й виконати?

8. Підсумок уроку («мозковий штурм»).

  • Якій музиці був присвячений наш урок?

  • На вашу думку, яка головна ідея увертюри «Егмонт» ?

  • Який характер розвитку, на якому побудована драматургія увертюри?

  • Що ви можете сказати про Л. Бетховена як композитора й людину?

  • Чи згодні ви зі словами письменника Ромена Роллана: «Але він, звісно, більше ніж перший серед музикантів. Він — найгероїчніша сила в сучасному мистецтві. Він найбільший і найкращий друг усіх, хто страждає й бореться» ?

  • Яке враження справила на вас пісня «Синові»?

  • Чи бажали б ви закінчити цією піснею сьогоднішній урок?

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

9. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Підготувати розповідь про втілені в ній музичні образи, допоміжний матеріал (ілюстрації, малюнки, вірші).

10.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання пісні «Синові» .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!