і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (6 клас, урок № 9)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 6 клас____________________

Урок № 9

Тема. Музика як мова почуттів.(Узагальнення)

Мета. Визначити різноманітність виражальних засобів музики Дж. Гершвіна, американських та українських народних пісень. Розвивати вокально-хорові навички та вміння вдумливо сприймати й інтерпретувати контрастні за змістом і. звучанням твори. Виховувати інтерес до творчості Дж. Гершвіна, Поля Робсона, американської культури.

Музичний матеріал: Дж. Гершвін «Колискова» з опери «Поргі і Бесс» (слухання, розучування); Л.Бетховен. П ята симфонія 1ч. (слухання); «Хлопята і дівчата» (виконання).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіано), темброві-шумові інструменти, нотна дошка, магнітофон (музичний центр, DVD), портрет Дж. Гершвіна.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання негритянської народної пісні «Джон Браун».

Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.

  • Яка музика схвилювала вас упродовж тижня? Про яку музику ви можете сьогодні розповісти? Яку можете виконати?

Гра «Музичне інтерв'ю».

Задля проведення цієї гри клас ділиться на творчі групи. Одного з учнів обирають «репортером». Він визначає коло запитань про музику, музичні передачі та події і «бере інтерв'ю» у кожної із груп за темою «Твої музичні враження».

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Яке враження справила на вас музика, що прозвучала на початку уроку?

  • Які почуття вона у вас викликала, які думки навіяла?

пісня «Джон Браун». Вона запросила нас у музичну подорож до далекого континенту, до Америки.

Сьогодні ми познайомимося з негритянськими піснями у виконанні американського співака Поля Робсона та фрагментом з опери «Поргі і Бесс» композитора Джорджа Гершвіна.

4. Слухання «Колискової» з опери «Поргі і Бесс» американського

композитора Джорджа Гершвіна.

Розповідь учителя.

Американський композитор і піаніст Джордж Гершвін (1898— 1937) мав російське коріння. Його батько Моріс приїхав до Америки з Росії слідом за коханою дівчиною, з якою вони побралися і виростили чотирьох дітей.

Джордж народився у бідному районі Нью-Йорка й частенько називав себе «вихованцем нью-йоркських негрів».

До 6 років хлопчик не виявляв музичних здібностей. Однак згодом, почувши прекрасні мелодії, він забув про дитячі ігри та друзів. Коли старшому братові купили піаніно, Джордж майже самотужки навчився грати. Унікальний слух, чудова пам'ять і щоденна копітка робота над собою принесли результати: Гершвін, не отримавши спеціальної музичної освіти, став блискучим піаністом-віртуозом.

Проте, вже будучи всесвітньо відомим музикантом, він не соромився брати уроки з композиції та гри на фортепіано в уславлених майстрів.

До речі, Моріс Гершвін, батько Джорджа, любив слухати музику, часто наспівував, насвистував і грав на саморобних музичних інструментах.

Усі діти Гершвінів так чи інакше пов'язали свою долю з музикою: старший брат став відомим поетом-піснярем, молодший писав пісні, сестра була естрадною співачкою, а Джордж здобув всесвітню славу як піаніст і композитор.

  • Послухайте «Колискову» з опери «Поргі і Бесс».

Слухання «Колискової».

Аналіз-інтерпретація учнями музики «Колискової».

Запитання для дискусії.

  • Чи зрозуміла музична мова колискової Гершвіна без перекладу ц англійської мови?

  • Чи може дитина, не знаючи англійської мови і слухаючи цю колискову, заснути?

5. Розучування «Колискової» з опери «Поргі і Бесс».

При розучуванні пісні слід звернутися до нотного запису, який допоможе визначити особливості пісні — мелодичні та ритмічні.

  • Які особливості ритму «Колискової»? (Наявність різних тривалостей та синкоп.)

Відтворення ритму (особливо синкоп) плесканням у різних варіантах.

  • Чому саме такий характер ритму притаманний «Колисковій»?

Коментар учителя.

У пісні, як в усій творчості Дж. Гершвіна яскраво і колоритно озвалася музика джазу. «Я чую в ньому музичний калейдоскоп Америки — наш велетенський вируючий казан, наш... життєвий пульс, наші пісні»,—писав композитор.

Джазова музика істотно вплинула на музиканта, її інтонації й ритми притаманні майже всім творам Гершвіна: музичним комедіям, рапсодіям, прелюдіям, танцювальним п'єсам, понад 300 пісням, музиці до вистав і кінофільмів (понад. 40) тощо.

Колоритними мотивами джазу, виразними інтонаціями негритянських пісень сповнена музика найкращого твору композитора— опери «Поргі і Бесс».

  • Пригадайте відомі вам українські народні пісні — колискові.

(«Ой ходить сон...» та «Котику сіренький». )

Гра «Упізнай пісню».

  • Інтонації яких пісень представлені в нотному записі?

  • Чи схожа «Колискова» Дж. Гершвіна на відомі, виконані колискові?

  • Чим вони відрізняються від неї?

7. Гра «Художники».

Уявіть, що ви — художники.

  • Які картини ви б намалювали до «Колискової» Дж. Гершвіна та колискової «Котику сіренький»?

8. Розповідь учителя про історію створення опери «Поргі і Бесс»

Запитання до учнів перед початком розповіді,.

  • Які почуття викликала у вас «Колискова» Дж. Гершвіна?

  • Чи сподобалась вам її мелодія, чи зрозуміли ви її зміст?

  • Ця колискова — самостійний твір чи частина більш великого твору?

Учитель. Так, «Колискова — це фрагмент опери «Поргі і Бесс». Послухайте історію створення цієї опери.

..,Якось Джордж узяв до рук новий модний роман ДюбозеХейворда, перегорнув кілька сторінок і відразу ж захопився драматичною історією про життя негритянського робочого поселення.

Сюжет був яскравий і динамічний — про дружбу і зраду, любов і ненависть, життя і смерть. Йому сподобалися образи головних героїв — негритянської дівчини Бесс її вірного друга і захисника — убогого каліки Поргі. А ще в романі ДюбозеХейворда жила музика: пісні, що супроводжували веселі й сумні події, тихий перебір струн гітари, бадьорі марші та ніжні колискові...

За кілька днів композитор і письменник уже обговорювали лібрето й побудову опери за романом. Назву опери вирішили не змінювати — «Поргі і Бесс».

Щоб надихнутися народною музикою, композитор, працюючи над твором, навіть деякий час жив у маленькому негритянському поселенні на острові. В опері Гершвіна вперше в історії музичного театру США негри викликали глибоку повагу та співчуття.

Прем'єра твору відбулася в 1985 році, майже через 10 років після початку роботи над оперою. Чверть години глядачі аплодували, захоплені оригінальною, цікавою і самобутньою музикою талановитого композитора. «Поргі і Бесс» було названо «народною оперою».

Розучування пісні «Хлопята і дівчата»

При розучуванні пісні слід звернути увагу на текст пісні, особливості другого куплету, чистоту інтонації, виразність виконання.

9. Підсумок уроку.

  • Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?

  • Які почуття вона у вас викликала?

  • Які особливості втілення почуттів в американській народній та професійній музиці?

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

10. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. Підготувати розповіді про її зміст, характер звучання, виражені в ній почуття.

11. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання музики, обраної , за їхнім бажанням.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 6 класу
Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь