Конспект заняття з муз. мистецтва (6 клас, урок № 30)

Опис документу:
Конспект з уроку "Музичне мистецтво"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 6 клас_______________________

Урок № 30

Тема. Король вальсів.

Мета. Визначити характерні особливості вальсу «На прекрасному блакитному Дунаї». Поглибити знання учнів щодо ролі та значення танцювальної музики в житті людини. Розвивати образно-асоціативне мислення, творчу уяву учнів. Виховувати інтерес до танцювальної музики Й. Штрауса, а також почуття краси, любові до природи.

Музичний матеріал: Й. Штраус «На прекрасному блакитному Дунаї» (слухання); О. Злотник «Цвіт землі» (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян), темброві-шумові інструменти, нотна дошка, магнітофон (музичний центр,DVD), портрети Й. Штрауса, О. Злотника.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання фрагмента вальсу «На прекрасному блакитному Дунаї» композитора Й. Штрауса (сина).

Музичне вітання.

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Яку музику ви слухали під час канікул?

  • Яка музика схвилювала вас найбільше?

  • Що ви можете про неї сказати?

  • Яку музику можете виконати?

Розповіді учнів щодо прослуханої під час канікул музики за власним бажанням.

Виконання фрагментів пісень за бажанням учнів, за рекомендацією вчителя.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Повідомлення теми, мети уроку.

4. Слухання вальсу «На прекрасному блакитному Дунаї» композитора Й. Штрауса.

Розповідь учителя.

Одного разу у старому музичному Відні в Австрії з'явився чарівник, який своєю музикою полонив усе місто. Невдовзі за помахом його чарівної палички вся країна закружляла під прекрасні,граціозні звуки вальсу. У XIX ст. цей захоплюючий, яскравий танець заполонив майже всю Європу.

Чарівником вальсової музики був австрійський композитор і диригент Йоганн Штраус (1804—1849). За своє недовге життя він створив понад 150 вальсів, які швидко поширювалися світом, започаткував особливий віденський вальс, отримав звання «короля вальсів ».

Саме в такій атмосфері в родині Йоганна Штрауса підростав хлопчик, Йоганн-молодший, який грав вальс навіть на церковному органі.

Свій перший вальс він написав у шестирічному віці, успадкувавши від батька іскрометний талант до чарівних танцювальних мелодій, а згодом і всесвітню славу «короля вальсу».

Вальси Штрауса (сина) вийшли за межі батьківського віденського вальсу, значно «розрослися», наповнилися широкими, розлогими мелодіями.

Поступово вони почали звучати не лише в танцювальній залі, а й на концертній сцені. На одному з концертів вальс Й. Штрауса прозвучав на «біс» 19 разів!

Так видатний австрійський композитор, скрипаль та диригентИоганн Штраус (син) (1825—1899) створив класичний тип віденського вальсу.

«На прекрасному блакитному Дунаї», «Казки віденського лісу», «Весняні голоси», «Життя артиста», «Новий Відень» — усього понад 460 чарівних, незабутніх вальсів! І в кожному — сяюча радість і безмежне щастя, подив і захоплення барвами та звуками природи, яскравий гімн молодості, любові, життю...

5. Одним з найпопулярніших творів композитора є вальс «На прекрасному блакитному Дунаї» (1867).

У цьому творі Й. Штраус використав мелодію вальсу «Хвилі і водоверті», написаного на 14 років раніше.

Як і всі вальси Йоганна Штрауса, «На прекрасному блакитному Дунаї» написаний для симфонічного оркестру. Твір складається з низки самостійних вальсів, поєднаних спільним задумом.

6. Слухання вальсу «На прекрасному блакитному Дунаї».

  • Скільки розділів у вальсі? Спробуйте їх охарактеризувати.

  • Який з «маленьких» вальсів вам сподобався найбільше? Чому?

  • Як ви думаєте, чому музика, створена майже півтора століття тому, і сьогодні хвилює, радує, надихає слухача?

Йоганн Штраус прославився не лише вальсами. Він автор 16 оперет, серед яких найвідоміші — «Летюча миша», «Весела війна», «Циганський барон»... «Мелодії течуть із мене, як вода із крана»,— посміхався композитор.

Не дивно, що автор таких життєрадісних і запальних творів мав веселу вдачу і любив пожартувати.

7. Розучування пісні «Цвіт землі» композитора О. Злотника на слова М. Сингаївського.

Перед розучуванням пісні учитель зачитує її текст.

  • Як ви гадаєте, якою має бути музика на цей текст? Проведення гри «Композитор».

  • Порівняйте свої варіанти мелодій з авторськими. Слухання пісні «Цвіт землі».

  • Який характер пісні, яким настроєм, почуттям вона пронизана?

  • Чи відчутні в ній танцювальність, вальсовість?

Розучування першого куплету пісні.

При розучуванні пісні слід звернути увагу на ритмічний бік, наявність шістнадцятих тривалостей у 5—6 тактах та чітку дикцію, точність при їхньому виконанні.

  • Розгляньте репродукцію картини «Весна. Конча-Заспа» художника В. Зарецького. Чи співзвучна вона пісні?

8. Підсумок уроку.

  • Якій темі був присвячений наш урок?

  • Яка музика на ньому звучала?

  • Які почуття вона у вас викликала?

  • Який танець панував у Європі в XIX столітті? З іменами яких композиторів пов'язані розвиток і становлення вальсової музики? -

  • Що таке «віденський вальс»? Які його особливості? Хто його створив?

  • Який внесок у розвиток цього жанру зробив Й. Штраус (син)?

  • Які його вальси ви знаєте? Які відчуття вони дарують людям?

  • Чи відчутна вальсовість у пісні «Цвіт землі» ?

Оцінювання роботи учнів на уроці.

9.Домашнє завдання

Слухати музику за власним вибором. Звернути увагу на танцювальні музичні твори. Підготувати додатковий матеріал за темою уроку.

10.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання фрагмента вальсу «На прекрасному блакитному Дунаї».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!