і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (6 клас, урок № 23)

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 6 клас__________________

Урок № 23

Тема.Патріот Франції

Мета. Визначити особливості творчості К. Сен-Санса, його ролі в розвитку концерту як музичного жанру. Розвивати вокально-хорові, виконавські навички учнів, уміння інтерпретувати інструментальну музику. Виховувати почуття патріотизму, віру в життя, батьківську любов, уміння мріяти, а також музично-естетичний смак.

Музичний матеріал: К. Сен-Санс. Другий концерт для фортепіано з оркестром (слухання); П. Чайковський. Перший концерт для фортепіано з оркестром (слухання); українська народна пісня «Вийди, вийди, Іванку» (виконання); В. Дроботенко «Колиска майбуття» (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян), темброво-шумові інструменти, нотна дошка, магнітофон (музичний центр, DVD), портрети А.Рубінштейна, К. Сен-Санса, П. Чайковського,А.Дроботенко.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання Рондо з «Маленької нічної серенади» композитора В. А. Моцарта.

2.Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Яка музика звучала на початку уроку?

  • Що ви можете сказати про музику, її автора?

  • Що б ви самі спитали про цю музику та її автора?

Проведення турніру-вікторини.

Кожна творча команда колективно готує запитання, а також відповідь на поставлене питання супротивника.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Повідомлення теми, мети уроку.

4. Слухання Другого концерту для фортепіано з оркестром

(З ч.) композитора К. Сен-Санса.

Що ви знаєте про композитора К. Сен-Санса та його творчість?

Розповідь учителя.

Видатний французький композитор, диригент, піаніст, педагог Каміль Сен-Санс (1835—1921), маючи яскраве музичне обдарування, ще в дитинстві здобув славу «другого Моцарта».

Уже у віці двох із половиною років маленький вундеркінд грав на роялі під керівництвом бабусі, а невдовзі почав створювати й записувати музику. Перший запис із тих, що збереглися, належить «композитору», якому не виповнилося ще й чотирьох років!

Блискучу кар'єру піаніста Каміль розпочав у десятирічному віці, усе життя гастролюючи різними країнами світу. Останній концерт К. Сен-Санс дав у 85 років.

За цей час композитор створив величезну кількість музичних творів: 12 опер, 3 ораторії, 4 кантати, реквієм, 5 симфоній, поеми, сюїту, фантазію, 10 концертів — 5 фортепіанних, 3 скрипкових, 2 для віолончелі з оркестром...

Музику К. Сен-Санса сповнюють різноманітні образи — світлі, ліричні, патетичні, класично витончені та яскраво романтичні...

Каміль Сен-Санс був видатною особистістю. Від матері-художниці й батька-поета він успадкував літературні та малярські здібності.

Композитор дуже добре малював, писав вірші, статті й п'єси. Йому належать книги з філософії, літератури, живопису, театру: «Гармонія і мелодія», «Проблеми й таємниці», «Портрети й спогади» ...

К. Сен-Санс прекрасно знав астрономію, фізику, археологію, історію і навіть був обраний членом Французького астрономічного товариства.

5. Розповідь про історію створення Другого концерту для фортепіано з оркестром (третя частина) К. Сен-Санса.

а) Цікава, захоплююча, непересічна біографія композитора.

Такою ж цікавою є й історія створення Другого концерту для фортепіано з оркестром (1867), який був написаний 32-річним композитором всього за 17 днів.

Поштовхом для створення концерту стало знайомство К. Сен-Санса з видатним російським композитором Антоном Григоровичем Рубінштейном (1829—1894). (Учитель звертає увагу дітей на портрет композитора.)

Блискучий піаніст, неперевершений диригент, Антон Рубінштейн гастролював багатьма країнами світу. Його виконання вражало слухачів блискучим талантом, завдяки якому твори великих композиторів набували нового забарвлення та життя.

«Його особисті уподобання виходили з берегів,— писав К. Сен-Санс про російського музиканта. — Граючи Моцарта, Шопена, Бетховена чи Шумана, він завжди грав Рубінштейна... Він не міг вчинити інакше: вулканічна лава не тече покірно, як річкова вода в запруді».

Вражений постаттю і талантом російського музиканта, К. Сен-Санс вирішив написати новий твір для виступу А. Рубінштейна в Парижі.

Перше виконання концерту відбулося 13 травня 1867 року під керівництвом славетного росіянина. Фортепіанний концерт К. Сен-Санса спершу здобув захоплені відгуки сучасників, а згодом — всесвітнє визнання.

«Цей твір надзвичайно красивий, свіжий, вишуканий і багатий на чарівні деталі. У ньому віддзеркалюється і близьке знайомство з класичними зразками..., і вельми самобутня творча індивідуальність. Усі риси його національності: щирість, палкість, тепла сердечність, розум — відчуваються на кожному кроці...» — писав П. Чайковський про Другий концерт для фортепіано з оркестром, К. Сен-Санса.

б) Слухання Третьої частини Другого концерту.

  • Послухайте Третю частину концерту. Спробуйте самостійно проаналізувати, які образи та настрої панують у творі К. Сен-Санса.

  • Чи погоджуєтеся ви з думкою П. Чайковського щодо цієї музики?

  • Як ви гадаєте: чи вдалося вам відчути і зрозуміти емоційний зміст концерту французького композитора?

6.Вікторина для знавців музики

  • Дайте коротке визначення концерту як музичного жанру, Отже, концерт — це...

Учні по черзі дають свої визначення концерту. (Можливе використання технології «Мікро'фон».) .

  • Які концерти ви можете пригадати? Хто їхній автор?

Учитель, корегуючи відповіді учнів, демонструє фрагменти музичних творів

у записі або у виконанні на інструменті, у візуальному відтворенні.

Звучить фрагмент Першого концерту композитора П. Чайковського.

  • Яка українська народна пісня використана в концерті?

Виконання української народної пісні «Вийди, вийди,Іванку».

7. Мотивація навчальної діяльності. Емоційний настрій.

Ми з вами говорили не про сучасну музику, а про музику минулих поколінь. А тепер давайте розглянемо музику сьогодення, яка кличе нас у майбутнє.

  • Які музичні твори ви хотіли б обговорити, послухати чи виконати?

8. Розучування пісні «Колиска майбуття» композитора В. Дроботенко.

  • Що оспівується в цій пісні? Які проблеми порушує автор?

  • Які почуття викликає ця музика?

Виконання першого куплету пісні.

Після виконання першого куплету пісні зачитується текст другого куплету, визначається його образний зміст.

  • Як слід виконувати другий куплет, щоб розкрити його характер,

почуттєвий зміст — швидко, повільно, енергійно чи ніжно?

  • Які свої варіанти виконання ви можете запропонувати?

Розучування другого куплету пісні по фразах, дотримуючись чистоти інтонування та необхідної інтонації.

9. Підсумок уроку.

  • Яка музика, що звучала на уроці, вас схвилювала?

  • Які почуття вона викликала?

  • Які поетичні та візуальні образи навіяла?

  • Який висновок ви можете зробити?

Музика композиторів К, Сен-Санса та В. Дроботенко вчить бути патріотами своєї батьківщини, вірити в батьківську любов, мріяти. Творчість цих композиторів дає привід сказати:

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

(Василь Симоненко)

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

10. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором, визначати її зміст, втілені в ній почуття.

11. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання фрагмента Другого концерту композитора К. Сен-Санса.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 6 класу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти