і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (6 клас, урок № 22)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 6 клас__________________

Урок № 22

Епіграф до уроку:

«Його вольові мотиви й ритми — ключ до втілення цілої епохи».

Борис Чайковський

Тема.Із сучасності в майбуття.

Мета. Визначити особливості відтворення енергії, ритму життя в музиці композитора Г. Свиридова, втілених у ній образів минулого, сьогодення та майбуття. Формувати образно-асоціативне мислення, особистісне ставлення до музики, вміння її оцінювати. Розвивати художньо-творчі та загальні здібності учнів. Виховувати почуття патріотизму, відповідальності за справу, а також шанобливе ставлення до ветеранів війни.

Музичний матеріал: Г. Свиридов «Час, уперед!» (слухання); В. Дроботенко «Колиска майбуття»(розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян), темброво-шумові інструменти, нотна дошка, магнітофон (музичний центр, DVD), портрети Г. Свиридова, ілюстрації до музичних творів, репродукція картини Д. Бурлюка «Час».

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання фрагмента увертюри «Час, уперед!»,

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів

(проводиться у формі діалогу).

  • Чи знайома вам музика, під яку ви заходили до класу?

  • Які думки вона навіяла?

  • Чи схожа вона на музику, яку ви слухали вдома?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Організація роботи у групах.

  • Як би ви сформулювали тему уроку, виходячи зі звучання музики, під яку ви заходили до класу?

  • Як би ви назвали цей музичний твір?

Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

4.Слухання увертюри «Час, уперед!» композитора Г. Свиридова.

  • Що ви знаєте про композитора Г. Свиридова та його творчість?

  • Які твори композитора вам відомі?

Слід згадати фрагмент «Співа зима, агукає», особливості його звучання.

Музика видатного композитора Георгія Васильовича Свиридова (1915—1998) широко відома в усьому світі.

Його життя було нелегким. У чотири роки він залишився без батька, його музичні рукописи — ще студента Ленінградської консерваторії — загинули під час блокади міста. Можливо, саме тому в його музиці то вічною пам'яттю, то нестримним сполохом б'ється живий пульс часу.

Ця риса особливо помітна в увертюрі «Час, уперед!», яка була написана до однойменного художнього фільму за романом В. Катаєва.

Слухання увертюри «Час, уперед!».

  • Які ваші враження від почутої музики?

  • Які надії, почуття, сподівання автора втілені в цій музиці?

Аналіз-інтерпретація музики з опорою на «Словничок динамічної музики».,

Енергійна,

Пружна,

Бурхлива,

активна,

буремна,

насичена,

стрімка,

вольова,

нестримна,

напружена,

рішуча,

кипуча,

волелюбна

палка

переконлива

Організація роботи у творчих групах.

У своїй увертюрі Г. Свиридов передав темп, ритм, енергію та динамізм сучасного життя. Ця музика розкриває основні риси композиторського стилю Свиридова: емоційну стриманість, глибину та простоту висловлювання, багатобарвність оркестрового звучання.

  • Які групи інструментів симфонічного концерту відіграли провідну роль у розкритті життєвого змісту твору? Які характерні особливості його звучання?

Швидке, уривчасте звучання струнних інструментів, стрімка енергійна тема у виконанні мідних духових інструментів (труб).

  • Розгляньте репродукцію картини Давида Бурлюка «Час».

  • Що, на вашу думку, є спільним в образах цієї картини та музики Г.Свиридова?

5. Виконання пісні «Колиска майбуття» композитора В. Дроботенко.

  • Створіть виконавський план пісні.

  • Визначте найкращий варіант для виконання.. Виконання пісні стоячи, виразно («як на концерті»).

6. Підсумок уроку.

  • Яка музика звучала на нашому уроці?

  • Чим вона вас вразила?

  • Яким подіям присвячена пісня «Балада про солдата»? Які почуття вона викликає?

  • Яке враження справила на вас музика Г. Свиридова? Музичні твори Г. Свиридова —- наче щоденник, у якому відбилися думки, настрої та почуття автора, багатогранне життя, насичене подіями, працею, мріями.

«Його вольові мотиви і ритми — ключ до втілення цілої епохи»,— сказав композитор Б. Чайковський. Чи згодні ви із цими словами?

Композитор, який створює таку музику,— не просто людина своєї епохи. Він — володар свого часу.

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

7. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором, підготувати розповідь про її характер і зміст.

8. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання фрагмента увертюри «Час, уперед!».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 6 класу
Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь