і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (6 клас, урок № 20)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 6 клас__________________

Урок № 21

Епіграф до уроку:

«Вічне сонячне світло в музиці, ім'я твоє — Моцарт».

Антон Рубінштейн

Тема.Доля генія.

Мета. На прикладі творчості композиторів В. А. Моцарта, розкрити можливості музики щодо втілення різноманітних станів душі людини. Розвивати вміння вдумливо сприймати та інтерпретувати контрастні за змістом і звучанням твори. Виховувати ціннісне ставлення до музичного мистецтва, інтерес до творчості В. А. Моцарта, Філіпенка.

Музичний матеріал:.В.А. Моцарт «Маленька нічна серенада» (слухання); «Веснянка»Муз. А.Філіпенка (виконання).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян), темброво-шумові інструменти, нотна дошка, магнітофон (музичний центр, DVD), портрети В. А. Моцарта,А.Філіпенка.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання Рондо з «Маленької нічної серенади» композитора Моцарта..

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Якою музикою розпочався наш урок?

  • Який її характер? Чи схвилювала вона вас?

  • Можливо це «Лякрімоза» із «Реквієму»В.А. Моцарта?

Якщо так, то обґрунтуйте свою відповідь.

Організація дискусії між творчимигрупами.

Учитель задає навідні питання.

Запитання до учнів.

Слід підвести учнів до нової теми, пов'язаної з музикою австрійського композитора Моцарта.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Є такий крилатий вислів: «Вічне сонячне світло в музиці, ім'я твоє — Моцарт».

Чи дійсно це так, ви маєте визначити під час знайомства з Рондо з «Маленької нічної серенади», сюїти для струнного оркестру.

4. Розповідь учителя про створення «Маленької нічної серенади» для струнного оркестру.

Сюїта для струнного оркестру, відома під назвою «Маленька нічна серенада»,— один з найпопулярніших творів геніального австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта (1756—1791).

Звернімося до словничка.

Серенада (фр.—вечір) — лірична пісня-звернення до коханої, що виконувалася ввечері під її вікнами.

У XVII—XVIII ст. серенада стала жанром ліричної інструментальної музики для невеликого оркестру.

Серенада була написана в 1787 році, у Відні, де молодий композитор заробляв гроші на життя для своєї родини, створюючи музику на замовлення. Однак цей світлий, витончений, граціозний і безмежно мелодійний твір Моцарт написав за велінням душі, вклавши у нього свої найщиріші почуття.

Американський письменник Девід Вейс написав про створення і перше виконання «Маленької нічної серенади» так:

«...Один із творів став для Моцарта особливо дорогим. Він писав цю серенаду, вкладаючи в неї всю свою любов і весь свій талант, з наміром подарувати її Констанції до п'ятої річниці їхнього весілля.

Щоб відсвяткувати таку важливу подію, він винайняв у господаря будинку на цей день сад і запросив багато друзів та невеликий оркестр... Вольфганг диригував маленьким оркестром із таким піднесенням, ніби це була прем'єра однієї з його опер.

Слухаючи, як розносяться у прозорих віденських сутінках чудові звуки серенади, Констанція думала, що кращої музики — такої романтичної, сповненої ліризму і задушевності — їй ще не до

водилося чути. Як дивовижно зумів Вольфганг виказати їй свою вдячність!

Коли прозвучали останні акорди, Констанція вигукнула:

  • Вольфганге, це один із найкращих твоїх творів!

  • Наша "Маленька нічна серенада",— ніжно проказав він».

5. Слухання Рондо з «Маленької нічної серенади».

  • Послухайте Рондо з «Маленької нічної серенади».

  • Яке враження справила на вас музика, який настрій створила?

  • Спробуйте вгадати, які почуття композитора «зазвучали» в цьому творі.

  • Пластичним рухом руки передайте характер музики Рондо (Гра «Диригент»),

При повторному звучанні музики учні рухом руки розкривають характер музики.

  • Для якого складу написана сюїта?

Схожа на мініатюрну симфонію сюїта має таку назву частин: алегро, романс, менует, рондо.

  • Про що говорить вам назва цих частин?

6. Які музичні твори композитора ви можете пригадати? (Слухання фрагментів творів В. А. Моцарта).

Виконайте з учителем «Рондо в турецькому стилі» Моцарта. (Виконання п'єси в ансамблі з учителем.)

Який супровід ви могли б придумати для першої частини рондо?

Геніальний австрійський композитор, клавесиніст, органіст, диригент Вольфганг Амадей Моцарт усе своє коротке та нелегке . життя присвятив служінню музичному мистецтву.

Із раннього дитинства Вольфганг віртуозно грав на клавесині, скрипці, органі, із шести років почав гастролювати країнами Європи. Ще зовсім юним він уже писав досконалу, цілком професійну музику.

Світ аплодував маленькому австрійському хлопчикові — «диво-дитині XVIII століття», захоплювався прекрасними творами молодого Моцарта й лишився байдужим до долі геніального музиканта, який жив у бідності й помер у розквіті творчих сил.

7. Розучування пісні «Колиска майбуття» композитора Віри Дроботенко.

Розучування першого куплету пісні (з опорою на нотний текст пісні).

При розучуванні слід звернути увагу на наявний стрибок у мелодії приспіву, особливості метроритму, зміну ладу.

  • Спробуйте створити мелодію на текст приспіву.

  • Порівняйте пісню дану пісню з піснею О. Янушкевич. «Я малюю мрію».

Аналіз-інтерпретація учнями пісні (визначення образного ладу, характеру пісні).

Розучування пісні з опорою на нотний запис. Під час розучування слід звернути увагу на чистоту інтонування у високому регістрі, текст, дикцію, фразування та дихання, ритмічну повторюваність по фразах.

Варто буде відтворити ритм плесканням (легкими ударами по парті) або на шумовому інструменті.

  • Які пісні на подібну тему ви можете пригадати?

8. Підсумок уроку.

  • Якій темі був присвячений сьогоднішній урок?

  • Яка музика вас схвилювала?

  • Чи збагатила ваші почуття та музичний досвід музика Моцарта?

Варто зазначити, що вчені виявили факти «немузичних» можливостей музики Моцарта. Зокрема, її визнано найкращим звуковим «лікарем».

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

9.Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором.

10.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання музики Моцарта.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 6 класу
Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь