і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (6 клас, урок № 10 )

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 6 клас____________________

Урок № 10

Тема.Вирушала музика в похід.

Мета. Допомогти учням усвідомити важливу роль музичного мистецтва в боротьбі за незалежність України. Формувати вміння сприймати та інтерпретувати музичні твори маршового характеру, вміння виконувати маршові пісні. Виховувати інтерес до історії українського народу та його музики, а також почуття патріотизму і кращі моральні якості особистості.

Музичний та візуальний матеріал:О. Боровський «Український марш» (слухання); О.Боровський «Український марш» (слухання); українська народна пісня «Ой у лузі червона калина» (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян), темброві-шумові інструменти, нотна дошка, магнітофон (музичний центр, DVD), портрети композитора О. Боровського, Г. Сковороди.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання української народної пісні «Ой у лузі червона калина».

2. Актуалізація музичного досвіду, опорних знань учнів.

  • Із якими музичними враженнями, додатковим матеріалом ви прийшли на сьогоднішній урок?

Учні розповідають про музику, яку слухали вдома, а також демонструють свої мистецькі роботи.

4. Розучування української народної пісні «Ой у лузі червона калина».

Пісня «Ой у лузі червона калина» — стрілецька за змістом і духом, проте народилася вона поза стрілецьким військом.

Слова й мелодія пісні належать Степану Миколайовичу Чарнецькому (1881—1944) — українському поету і театральному діячу, режисеру і художньому керівнику Руського народного театру у Львові.

Саме з театральної сцени, у виставі «Сонце руїни» вперше пролунала пісня «Ой у лузі червона калина». Сталося це в 1913 році, і відтоді пісня ніколи не змовкала, хоча й була понад півсторіччя під забороною.

Пісню «Ой у лузі червона калина» інколи вважають другим гімном вільної України.

Слухання пісні.

  • Яке враження справила на вас пісня?

  • Який її характер?

  • Які настрої та почуття розкриті в ній?

  • Визначте особливості мелодії та ритму пісні.

Розучування пісні (перший куплет) з опорою на нотний запис. При розучуванні слід звернути увагу на більш складні для виконання місця (такти).

5. Розглядання репродукції картини С. Васильківського «Козаки в степу» та репродукції картини М. Дерегуса «Дума про козака Голоту».

  • Чи близькі ці картини до пісні «Ой у лузі червона калина» за змістом

та емоційним забарвленням?

  • Подумайте, яку б картину ви намалювали за змістом пісні?

6. Які пісні про Січових стрільців ви можете пригадати виконати?

  • Який український письменник писав тексти для січових пісень(І.Франко)

Коротка розповідь про видатного українського письменника Івана Франка, його любов до України, музики. Бажання письменника бачити Україну вільною втілене в багатьох віршах, серед яких тексти для січових стрільців.

  • У яких музичних творах виражене почуття любові до батьківщини?

7. Слухання «Українського маршу» композитора 0. Боровського.

Розповідь учителя.

Сьогодні ми познайомимося з одним із творів композитора О. Боровського (1889-1968).

Талановитий композитор, піаніст і педагог більшу частину свого життя провів за кордоном. Він викладав у Бостонському університеті, виступав із концертами в багатьох країнах світу. Його спогади про рідну землю відображені в музиці, в якій звучать українські національні мотиви.

  • Який характер маршу?

  • Які почуття, настрої передані в цьому творі?

  • Чи почули ви в музиці інтонації українських пісень?

  • Згадайте «Запорізький марш» Є. Адамцевича та порівняйте його з

«Українським маршем» О. Боровського.

Слухання фрагмента «Запорізького маршу».

  • Яку роль відігравала музика в житті запорізького, козацького війська?

  • Чи можете ви навести приклади з літературних творів, у яких описана

роль музики в житті козаків?

Для вчителя варіативним прикладом може бути звернення до підручника (О. В. Лобова. «Музичне мистецтво» 9 кл., с. 48).

«...Козацький,похід розпочинали музики. Сурмачі завжди рушали разом з військом йа поле битви. Кожен полк мав свій оркестр. А як грали музики! Били в литаври так, що аж земля здригалася! А сурми підносили свій голос до самого неба!

Музикантів шанували і за талант, і за те, що добре володіли зброєю, мужньо витримували жорстокі бої, важкі походи.

Перед тим як вирушати в похід, кошовий війська запорозького збирав козаків під гучну мелодію сурмачів і питав: "Хто за те, щоб іти на ворога, піднімай шапку!" Козаки піднімали шапки, а музики звуком литавр наповнювали повітря могутніми звуками, немов серця козаків бухали на весь степ, стверджуючи готовність до походу...».

8. Підсумок уроку.

  • Яку роль відіграє українська народна пісня в житті сучасної людини?

  • У яких музичних творах втілені почуття любові до батьківщини? Який

висновок можна з цього зробити?

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

9. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором, визначати її характер та втілені в ній почуття. По можливості підготувати матеріал, який поглиблює тему уроку.

10.Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання пісні «Ой у лузі червона калина» або «Українського маршу» О. Боровського.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 6 класу
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь