Конспект заняття з муз. мистецтва (5 клас, урок № 31)

Опис документу:
Конспект з уроку "Музичне мистецтво"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 5 клас____________

Урок № 31

Тема.Дивовижне мистецтво. Імпресіонізм. 

 

Мета. Розкрити характерні особливості імпресіонізму у візуальному та музичному мистецтві. Розвивати естетичні уподобання учнів, розуміння зображальної та виражальної сутностімузики.Виховувати інтерес до творчості композиторів- імпресіоністів (Клод Дебюссі).

Музичний тавізуальний матеріал:Сл.В. Тарасенка, муз. В.Раковського «В долонях рідної землі»(виконання); К. Дебюссі. Сюїта «Море» (І частина. «На морі від зорі до полудня») — слухання; К.Моне «Враження Схід сонця»

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти, нотна дошка, магнітофон (музичний центр, DVD), портрети К. Дебюссі, ілюстрації до теми.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Учні входять до класу (кабінету) під звучання попереднього вивченого муз. твору.

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

Запитання до учнів.

  • Яка музика вітала вас на початку уроку?

  • З якою темою вона пов'язана?

  • Який художній твір нагадує?

  • Що пов'язує музичне мистецтво з архітектурою?


Вступ. Імпресіонізм


Музика та живопис – цетіжанримистецтва, за допомогоюякихлюдинаможепередаватисвоївідчуття та враження. Художників і музикантів, щорозкриваютьтількисвоєбезпосереднєсприйняттямиттєвоговраження, називаютьімпресіоністами, а їхнємистецтво – імпресіонізмом.

Імпресіонізм – цемистецтвомиттєвоговраження. Щобзрозумітизмісткартиниімпресіоніста, важливозбагнути не тільки те, щозобразив художник, а й як вінцезробив.

Розповідь про виставку в Парижі 1874 р.
Слово імпресіонізм міцно закріпилося у сфері мистецтва. «Виставкою імпресіоністів» вперше критично назвав твори кількох молодих французьких художників журналіст Луї Леруа в 1874 році. Ця виставка відбулася в Парижі. Картини художників були своєрідними і несхожими на будь-які живописні стилі та манери, що існували до того часу: від світлих, неймовірно прозорих тонів, що надавали зображенню відчуття простору і подиху повітря, до різких, контрастних співставлень кольорів. Невловими й перехід від світла до тіні. На полотнах помітні мазки пензля художника.

4. Сприймання репродукції картини «Враження. Схід сонця»

французького художника-імпресіоніста Клода Моне.

Запитання до учнів.

  • Що зображено на картині?

  • Як ви гадаєте, чому в назві пейзажу першим стоїть слово «Враження»?

  • Які враження надихнули художника на написання твору?

5.Розповідь про картину К. Моне „Враження. Східсонця”
Одна з картин – етюд Клода Моне – мала назву «Враження. Східсонця». На полотні художник зобразивсвоємиттєвевраження, яке він пережив, коли дивився на небо під час сходу сонця.


На перший погляднедбалий, малюнокстворюєвраженняхаотичної «мазанини» чибезладу, але тількитакапалітракольорів і невиразністьконтурів, пом'якшенихранковим туманом, загострює і робитьтоншимбаченнядосвітньоїкраси.
Активне «додумування» та «домальовування» картини в уявіглядачадопомагаєточнішезрозумітизображене.

6. Розповідь про імпресіонізм у музиці, композитора К. Дебюссі
У музиціімпресіонізмвиявлявся у пошукахновихмелодичних, тембрових і гармонічнихпоєднань. Серед перших імпресіоністів-композиторівназивають Клода Дебюссі.


Клод Дебюссі — французький композитор, який жив намежі
XIX-XX ст. Як і більшістьвидатнихкомпозиторів, вінзахоплювавсямузикою з дитинства. Першінай яскравіші музичні враження залишилися в нього відвідвідування оперного театру в Парижі.
Після закінчення Паризькоїконсерваторії Клод Дебюссі подорожував як виконавець-піаніст поРосії та Італії. Народна та професійна музика цих країн викликала глибокий інтерес у композитора.
Твори Клода Дебюссі вирізняються яскравими життєвими образами, в якихпростежуютьсяпереважнопейзажні та ліричнімотиви. Більшістьйоготворів є програмними. Йогомузикувважалидивною та незрозумілою.

7. Відомості про першу частинусюїти „Море” К. Дебюссі
Сьогодні ми прослухаємосимфонічнусюїту «Море», а саме – першу частину «На морівідзорі до полудня». Її автором є Клод Дебюссі.
Сюїта – цеінструментальнийтвір, щоскладається з кількохконтрастнихчастин (частішетанцювального типу), об'єднанихспільнимзадумом.

8.
Слухання. „На морівідзорі до полудня” ізсюїти „Море” К. Дебюссі

9. Аналізпрослуханоготвору
Якімузичнізасобивиразностівикористав композитор у сюїті, щобпередати стан моря?
Чидопомогламузикапережитибільшглибокевраженнявідкартини?

Ріднийукраїнський пейзаж
Повернімося до України. Рідний пейзаж постає перед нами з пісніталановитого автора з ПолтавщиниВолодимираРаковського на слова Володимира Тарасенка «В долоняхрідноїземлі».
Прослухайтецюпісню і спробуйтеїїрозучити.
А щепоміркуйте, якимимузичнимизасобамивиразності ми зможемо «змалювати» цю картину?

11. Демонстраціяпісні В. Раковського „В долоняхрідноїземлі”

12. Розучуванняпісні „В долоняхрідноїземлі”

Караоке. Пісня „В долонях рідної землі”
1. У перший грім, неначе свято,
І дух весняної ріллі —
Живу щасливо і крилато
В долоняхрідноїземлі.
2. Мережать небо блискавиці,
Туман зволожуєвуста.
Та вірю я в зерно пшениці,
Яке підсонцем пророста.
3. В німтрударядушевний трепет,
Найвищихмрійврожайнийцвіт.
Пірну на мить у хвилі степу,
Щобдужчимвипливти у світ.

Завдання та запитання учням.

  • Виконайте пісню (виразно, «як на концерті»), передаючи своє ставлення до моря та до митців, які його оспівували у своїх творах.

Виконання пісні.

  • Чи з'явилось у вас бажання намалювати своє море?

  • Яким ви його уявляєте?

13. Підсумок уроку.

Запитання до учнів.

  • Яка музика, твори живопису були головними на уроці?

  • Що спільного та відмінного є в образах творів, з якими ви познайомилися на уроці?

14. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. Спробувати відобразити свої враження від прослуханої на уроці музики К. Дебюссі, М. Чюрльоніса.

15. Підсумки уроку
Сьогодні ми дізналися, що імпресіонізм – це мистецтво миттєвого враження; а щоб зрозуміти зміст картини імпресіоніста, важливо збагнути не тільки те, що зобразив художник, а й як він це зробив.
Також ми розглянули етюд Клода Моне „Враження. Східсонця”, прослухали першу частинусюїти Клода Дебюссі „На морівідзорі до полудня” і вивчили пісню „В долонях рідної землі”.
 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!