і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (5 клас, урок № 26)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 5 клас__________________

Урок № 26

Тема. МУЗИКА ТА ВІЗУАЛЬНІ ОБРАЗИ (УЗАГАЛЬНЕННЯ)    
Мета: узагальнити знання з теми „Музика та візуальніобрази”, зрозуміти,чи всівидимистецтвадоповнюють один одного і передають красу навколишньогосвіту.

Музичний та візуальний матеріал: Веснянка „Благослови, мати”, ОлексійШовкуненко „Весна. Конча-Заспа” чи картина О. Адамова „Дорога в лісі”, романс С. Рахманінова „Весняні води”

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання:музичні інструменти (баян), нотна дошка, магнітофон (музичний центр, DVD), ілюстрації, портрети композитора С.Рахманінова І. Стравінського, художників О. Шовкуненка, О.Адамова.

ХІД УРОКУ

Вступ. Музичні та живописніобрази
Музикаможебагато нам розповісти. Інколи вона викликає у нашійуявірізноманітнікартини, але їй не під силу передатидійсність предметно, як церобить, наприклад, живопис.
Музикаможевідтворюватизвукову картину навколишньогосвіту, але навітьнайкращапрограмно-зображальнамузика не здатнапередати форму предмета, зображеного на полотні художником. Живописможепередаватинайтоншівідтінки настрою людини, розкриватискладнийсвітлюдськихпочуттів і зображатидійсність такою, якоюбачитьїї художник. Зрозумітизмістживописнихтворівможналишетоді, коли розкриваютьсяособливостімовиживопису — сюжет, рисунок, колір, композиція; вони й утверджуютьцілісний образ картини.
Ми вжезнаємо, щокожен вид мистецтва — музика, література, живописчи скульптура — по-своємувідображаютьсвіт і можутьоднакововпливати на людину, а всі разом вони доповнюють один одного і передають красу навколишньогосвіту.
Виконайте веснянку „Благослови, мати” і поміркуйте, якікартини у вашійуяві вона викликає.

Караоке. Веснянка „Благослови, мати”
1. Благослови, мати
Весну закликати,
Весну закликати,
Зиму проводжати.
2. Зиму проводжати,
Весну закликати.
Зимочку в візочку,
Літечко в човночку

Споглядання картин іззображеннямвесни
Які з цих картин, на вашу думку, найбільшспівзвучні з виконаноюпіснею?
Полотно ОлексіяШовкуненка „Весна. Конча-Заспа” чи картина О. Адамова „Дорога в лісі”?


Відомості про романс С. Рахманінова „Весняні води”
Підвраженнямивідвесняноїприродиросійський композитор СергійРахманінов написав романс «Весняні води». Йогомелодіянібизіткана з інтонаційвесняногопробудження, сповненасвіжостіта піднесення.

Слухання. „Весняні води” С. Рахманінова

Аналізпрослуханоготвору
Який характер прослуханоготвору?
Якізасобивиразностіспоріднюютьвесняніпейзажі в музиціСергіяРахманінова і накартиніОлексіяШовкуненка?


Визначте автора і назвукартини
Т. Шевченко. „Автопортрет”.
К. Трутовський. „Кобзар над Дніпром”.
М. Божій. „Думимої”.

Визначте автора і назвукартини
Й. Бокшай. „Зима”.
І. Грабар. „Лютневаблакить”.
О. Адамов. „Ялинка”.

Визначте автора і назвукартини
М. Дерегус. „Тарас Бульба на чолівійська”.
М. Дерегус. „Дума про козака-бандуриста”.

Визначте автора і назвукартини
М. Дерегус. „Дума про козака-бандуриста”
Л. Жемчужніков. „Кобзар на шляху”

Завдання
Прослухайтемузичнийтвір, визначтейого автора та назву.

Завдання
Прослухайтемузичнийтвір, визначтейого автора та назву.

Підсумки уроку
Сьогодні ми узагальнилизнання з теми „Музика та візуальніобрази”, прослухали романс СергіяРахманінова „Весняні води”, повторили веснянку „Благослови, мати” і ще раз переконалися, щовсівидимистецтвадоповнюють один одного і передають красу навколишньогосвіту.
 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво"
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь