і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект заняття з муз. мистецтва (5 клас, урок № 23)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичне мистецтво 5 клас__________________

Урок № 23

Тема: ПІСЕННІСТЬ І МЕЛОДИЗМ У ПОЕЗІЇ Т. Г. ШЕВЧЕНКА    

Мета:учити учнів формулювати в словах свої враження (у тому числі зорові) від мистецьких творів; поглиблювати знання учнів про творчість М.Лисенка ; виховувати інтерес до теми українського козацтва, утіленої засобами мистецтва, а також до кращих зразків національної класичної музики.

Тип уроку:урок поглиблення теми

Обладнання:музичний інструмент, магнітофон., портрет композитора, ілюстраційні матеріали.

Хід уроку

Організаційний момент.

Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.


Вступ. Творчість Т. Г. Шевченка

На вірші Тараса Григоровича Шевченка народ створив понад 200 пісень, оскільки в його поетичних текстах закладено своєрідний український мелодизм. У цих піснях панує настрій напруженого передчуття, непереборне утвердження ідеї боротьби та невідступна думка про волю.
Прослухаймо одну з таких пісень „Думи мої”.

Демонстрація пісні „Думи мої”

Аналіз прослуханого твору
Який характер музики пісні „Думи мої”?
Яким ми побачили Кобзаря в пісні „Думи мої”?


Розучування пісні „Думи мої”

Караоке. Пісня „Думи мої”
Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами.
Нащо стали на папері
Сумними рядами?
Чом вас вітер не розвіяв,
В степу, як билину?
Чом вас лихо не приспало
Як свою дитину?
2. Думи мої, думи мої,
Квіти мої, діти!
Виростав вас, доглядав вас, –
Де ж мені вас діти?..
В Україну ідіть, діти,
В нашу Україну,
Попідтинню, сиротами,
А я – тут загину.
3. Там найдете щире серце
І слово ласкаве,
Там найдете щиру правду,
А ще, може, й славу...
Привітай же, моя ненько,
Моя Україно,
Моїх діток нерозумних,
Як свою дитину!

Споглядання репродукції картини М. Божія „Думи мої, думи ...”
За словами пісні „Думи мої” – постать поета, його болісні роздуми, запитання, сподівання.
Яким постає перед нами Кобзар?
Про що говорять до нас його очі?
Які думки злітають з чола?

Визначний український художник минулого століття Михайло Божій висловив своє ставлення до Поета та враження від його віршів на полотні «Думи мої, думи...».

Відомості про Шевченка-художника
Перед нами один із «Автопортретів» Тараса Шевченка. Що споріднює цей твір Шевченка-художника з образом, який вималювався перед нами в народній пісні на його слова?
Іван Франко сказав про Тараса Шевченка: „Він був сином мужика і став князем у царстві духу. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури”.
Природа щедро наділила кріпацького сина і поетичним, і художнім талантами, однак хист художника проявився в ньому раніше за поетичне обдарування. Надалі поезія і малярство тісно переплелися у творчості Шевченка – часто його поетичні образи спричиняли появу картин («Катерина»), або ж виплекані художником образи знаходили своє поетичне втілення (малюнок «Сліпий»). Уся творчість Тараса Шевченка – літературна й образотворча – заплетена на цілісному образі України – її народу, окремих особистостей і природи.

Відомості про пам’ятник Т. Шевченку (Канів, Тарасова гора)
Українці шанують пам’ять про Кобзаря. Чернеча (тепер Тарасова) гора в Каневі, де поховано Тараса Шевченка, є національною святинею. Пам'ятник на могилі Кобзаря був зведений у 1939 році. Він височіє на кручі і нагадує слова «Заповіту»: «...щоб лани широкополі, і Дніпро, і кручі було видно...».
Задумливо споглядає Поет «Вкраїну милу», долею якої опікувався все своє стражденне життя.

Підсумки уроку
Сьогодні ми розглянули пісенність і мелодизм у поезії Тараса Григоровича Шевченка. Шануймо пам’ять про Кобзаря, адже більшість написаного ним відгукується в серцях українців і донині.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 5 класу
Курс:«Використання веб-квестів в освітньому процесі»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь