Конспект заняття з муз. мистецтва (5 клас, урок № 22)

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 5 класу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 5 клас__________________

Урок № 22

ТЕМА: КОЗАЦТВА В МИСТЕЦТВІ. ВЗАЄМОЗБАГАЧЕННЯ РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВА  

Мета:учити учнів формулювати в словах свої враження (у тому числі зорові) від мистецьких творів; поглиблювати знання учнів про творчість М.Лисенка ; виховувати інтерес до теми українського козацтва, утіленої засобами мистецтва, а також до кращих зразків національної класичної музики.

Тип уроку:урок поглиблення теми

Обладнання: музичний інструмент, магнітофон., портрет композитора, ілюстраційні матеріали.

Хід уроку 
Організаційний момент.

Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.

Вступ. Поєднання різних видів мистецтва
Поєднання різних видів мистецтва – музики, хореографії, декорації, живопису та сценічної дії – спричинило взаємозбагачення кожного з них і подарувало світові нові види музично-театрального мистецтва — балет, оперу, мюзикл, оперету.
Опера – це вид музично-театрального мистецтва, який ґрунтується на поєднанні музики, слова та сценічної дії.
Без декорацій, гриму та костюмів, які створюють художники, опера не сприйматиметься глядачами, до яких потрібно донести час і місце події, що відтворюються, тобто передати атмосферу. Усі ці види мистецтва доповнюють один одного, створюють візуальну картину дії і разом з музикою передають образний зміст опери.
Наприклад, на тему козацтва. Літературний сюжет повісті «Тарас Бульба» Миколи Гоголя став основою для створення композитором Миколою Лисенком опери з однойменною назвою.
Прослухайте хори „Гей, не дивуйте” і „Засвіт встали козаченьки...” з опери „Тарас Бульба”, а потім дайте відповіді на кілька питань.

Слухання. Хор „Гей, не дивуйте” з опери М. Лисенка „Тарас Бульба”

Слухання. Хор „Засвіт встали козаченьки...” з опери М. Лисенка „Тарас Бульба”

Аналіз прослуханих творів
Які настрої передані в музиці кожного фрагменту?
Який характер музики кожного прослуханого фрагменту?


Споглядання репродукції картини М. Дерегуса „Тарас Бульба на чолі війська”
Для художника Михайла Дерегуса, який написав картину «Тарас Бульба на чолі війська», образ Тараса Бульби є символом національного героя визвольної боротьби українського народу.
Михайло Дерегус – відомий український живописець і графік минулого століття. Народився він на Харківщині, де в дитинстві отримав незабутні естетичні враження від мальовничої української природи.
Художник писав твори у різних жанрах, а також ілюстрував літературні твори українських письменників. У роботах Михайла Дерегуса надзвичайно поетичними є образи народних героїв, історичного минулого, природи та побуту України.

Робота над піснею „Пісенька джури” О. Жилінського
«Пісеньку джури» слід виконувати енергійно, весело, бадьоро, але не крикливо; слідкувати за чітким ритмом і виразною дикцією.
Також прослідкуйте за нотним текстом і скажіть, яким розміром написано пісню.


Караоке. „Пісенька джури”
Мій вусатий дід
знав, як божий день,
Свій козацький рід,
та співав пісень.
По краплині пив я
дідові слова,
То святі скарби,
то вода жива.
Приспів:
Нагадайте мені, тату, дідові пісні,
Запрягайте, любий тату, коника мені.
Я від хати і до хати буду тих
пісень співати,
Бо козакам рід від роду та й немає переводу.
Гей, гей, гей! Гей, гей, гей!
Нам роздольний степ –
вірний оберіг.
З нього проростем, помагай нам, Біг!
Матінка одна,
нам на сотні літ,
Лада весняна,
Україна-світ!
Приспів

Підсумки уроку
Сьогодні крізь призму взаємозбагачення різних видів мистецтва ми розглянули тему козацтва на прикладі фрагментів з опери Миколи Лисенка „Тарас Бульба”, а також „Пісеньки джури” Олександра Жилінського.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!