Конспект заняття з муз. мистецтва (5 клас, урок № 21)

Опис документу:
Конспект уроку "Музичне мистецтво" для 5 класу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичне мистецтво 5 клас__________________

Урок № 21

Тема: ВІД СИМФОНІЇ ДО СКУЛЬПТУРИ    

Мета: допомогти учням виявити спільне та відмінне в «героїчній» музиці , розвивати слухацьку увагу учнів, виховувати інтерес до класичної музики та втілених у ній героїчних образів.

Тип уроку: урок поглиблення теми

Обладнання: музичний інструмент, фонохрестоматія, ілюстровані матеріали, магнітофон

Хід уроку

Організаційний момент.

Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.

Вступ. Героїчні образи в різних видах мистецтва
Кожен вид мистецтва відображає героїчні образи по-своєму. Образотворче мистецтво (живопис, скульптура) достовірно зображує зримі предмети чи явища. Література розкриває зміст певних понять та уявлень.
Музика відтворює звукову картину довколишнього світу, передає душевний стан людини. І жоден вид мистецтва не можна замінити іншим: вони лише доповнюють один одного, підсилюючи цим самим сприйняття тих чи інших героїчних образів.
Власне, тому й не може бути мистецтва головного чи другорядного.
Прослухаймо, наприклад, „Пісеньку джури” на музику Олександра Жилінського.

Демонстрація „Пісеньки джури”

Відомості про авторів пісні
Олександр Жилінський — сучасний український композитор. Серед його різноманітних творів значне місце посідають яскраві, розумні та сучасні за звучанням пісні для дітей.
«Пісенька джури», створена на вірші поета Олексія Кононенка, давно вже полюбилася в Україні та стала відомою за її межами. Зміст цієї пісні продовжує роздуми про традиції та цінності воїнів-захисників рідної землі.

Розучування „Пісеньки джури”

Караоке. „Пісенька джури”
Мій вусатий дід
знав, як божий день,
Свій козацький рід,
та співав пісень.
По краплині пив я
дідові слова,
То святі скарби,
то вода жива.
Приспів:
Нагадайте мені, тату, дідові пісні,
Запрягайте, любий тату, коника мені.
Я від хати і до хати буду тих
пісень співати,
Бо козакам рід від роду та й немає переводу.
Гей, гей, гей! Гей, гей, гей!
Нам роздольний степ —
вірний оберіг.
З нього проростем, помагай нам, Біг!
Матінка одна,
нам на сотні літ,
Лада весняна,
Україна-світ!
Приспів.

Відомості про симфонію № 3 „Героїчну” Л. Бетховена
Найгеніальнішим виразником героїчних образів у європейській музиці був, безумовно, Людвіг ван Бетховен. Боротьба особистості чи цілих народів за свою гідність, волю, за перемогу справедливості — одна з найулюбленіших тем його творчості.
Третя симфонія Бетховена, яку він назвав «Героїчною», відкрила собою нову еру симфонічної музики XIX ст. Із дев’яти симфоній, створених композитором, „Героїчна” була в нього найулюбленішою.
Вона вражає своїми масштабами, кількістю та різноманітністю тем, складністю мелодичних зв'язків та величчю виражених ідей.
Твір приваблює слухачів багатством думок і почуттів, могутніх поривів і вольових миттєвостей.

Слухання. Л. Бетховен. Симфонія № 3 „Героїчна” (1 ч.)

Аналіз прослуханого твору
Який темп прослуханого твору?
Який характер музики першої частини симфонії „Героїчна”?
Що спільного в образному змісті симфоній Л. Бетховена та О. Бородіна?


Розповідь про архітектора Й. Пінзеля
Йоганн Пінзель — геніальний скульптор XVIII ст., який творив на Галичині, що належала у той час Австрії. Його творчість є вершиною львівської скульптури. Твори Йоганна Пінзеля вражають своєю образною глибиною та віртуозною майстерністю обробки дерева й каменю, сміливістю та складністю композиції, а також динамічною пристрастю образів. Усе своє творче життя скульптор співпрацював із видатним архітектором Бернардом Меретином.
Монументальний твір Йоганна Пінзеля «Святий Юрій на здибленому коні поражає дракона» увінчує аттик (найвищу передню частину фасаду) собору св. Юра. Це — величаво-тріумфуючий, піднесено-героїчний образ воїна, який перемагає зло. Скульптура талановито пов'язана своїм духовним змістом із архітектурою та природою Львова.

Підсумки уроку
Сьогодні ми переконалися, що жоден вид мистецтва не можна замінити іншим: вони лише доповнюють один одного. Тому й не може бути мистецтва головного чи другорядного.
Наприклад: зміст „Пісеньки джури” продовжує роздуми про традиції та цінності воїнів-захисників рідної землі; прослуханий фрагмент симфонії Л. Бетховена №3 „Героїчної” звеличує людину за допомогою музичних засобів, людину, яка відвойовує право на свободу, рівність, любов і щастя; монументальний твір Йоганна Пінзеля «Святий Юрій на здибленому коні поражає дракона» - це величаво-тріумфуючий, піднесено-героїчний образ воїна, який перемагає зло.
 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!