Конспект заняття з логіко-математичного розвитку «В пошуках скарбів»

Опис документу:
Програмовий зміст: ознайомити дітей з утворенням числа 9; цифрою 9; продовжувати формувати навички прямої і зворотної лічби; вміння співвідносити число з цифрою; вправляти у визначенні суміжних чисел; продовжувати вчити розв’язувати приклади; закріпити уявлення про геометричні фігури; вміння визначати напрям руху; розвивати увагу, логічне мислення, виховувати самостійність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти, сім’ї та молоді

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Пролісок»

Котелевської районної ради

Конспект заняття

з логіко-математичного розвитку
«В пошуках скарбів»

Розробила вихователь:

Олефіренко Любов Андріїна

Котельва -2017

Програмовий зміст: ознайомити дітей з утворенням числа 9; цифрою 9; продовжувати формувати навички прямої і зворотної лічби; вміння співвідносити число з цифрою; вправляти у визначенні суміжних чисел; продовжувати вчити розв’язувати приклади; закріпити уявлення про геометричні фігури; вміння визначати напрям руху; розвивати увагу, логічне мислення, виховувати самостійність.

Матеріал: демонстраційний: карта скарбів (аркуш паперу з намальованою сіткою з клітинками), кораблик, скриня, цифра 9, силует корабля з прикладами; роздатковий: картки із цифрами від 1 до 9, по дев’ять фігур зайців і морквин, набір карток для вправи «Встав пропущену цифру», малюнки для вправи «З’єднай цифри по порядку».

Хід заняття

В кімнату заходить вихователь перевдягнений у пірата.

Добрий день! Мене звати Флінт, я капітан піратського корабля. Чи знаєте ви, хто такі пірати, і чим вони займаються? (припущення дітей). От і в мене, як у кожного пірата є скарб. А чи не хотіли б ви знайти мій скарб?

А щоб ви знайшли скарб – в цьому вам допоможе моя карта (на дошці вивішена карта).

Отже, починаємо. А подорожувати будемо на цьому кораблі.

Так як у нас заняття з логіко-математичного розвитку, перед тим як вирушити в подорож, зробимо математичну розминку.

Гра «Ланцюжок» (прямий і зворотній рахунок; дні тижня)

Поставили наш корабель на старт (дві клітинки вліво, одна клітинка вверх). Ми потрапили на безлюдний острів. На цьому острові вас чекає таке завдання:

Вивчення цифра 9, склад числа 9 (робота з роздатковим матеріалом)

  • Викладіть на першій смужці зліва на право вісім зайчиків, порахуйте

  • На нижній смужці – на одну морквинку більше, порахуйте.

  • Чого більше морквинок чи зайчиків?

  • Чого менше зайчиків чи морквинок?

  • Що потрібно зробити, щоб зайчиків і морквинок стало порівну? (додати ще одного зайчика)

  • По скільки зайчиків і морквинок? (по дев’ять, або порівну)

  • Як утворилося число 9? (до 8 додали 1)

Оця кількість зайчиків і морквинок позначається цифрою 9.

(розгляд цифри, малювання цифри в повітрі)

З першим завданням ми справились, тож продовжуємо наш шлях. (три клітинки вправо, дві клітинки вгору) Ми з вами потрапили на острів, де живуть пірати. Завдання буде таке:

Дидактична гра «Відгадай і покажи»

Викладіть перед собою цифри по порядку від 1 до 9, покажіть новеньку цифру. Я буду ставити вам запитання, а ви уважно подумайте і покажіть відповідну цифру.

  • Скільки планет у сонячній систему? (9)

  • Скільки днів у тижні? (7)

  • Скільки океанів? (4)

  • Скільки місяців у зими? (3)

  • Скільки пальців на одній руці? (5)

  • Скільки кольорів у світлофора? (3)

  • Скільки вух у двох зайців? (4)

  • Скільки хвостів у двох котів? (2)

  • Скільки лап у двох собак? (8)

І з цим завданням ми впорались, тож подорожуємо далі (дві клітинки вгору, три – вліво). І ми приплили на острів хижих тварин. А завдання буде таке:

Дидактична гра «Встав пропущену цифру»

(самостійна робота з дидактичним матеріалом)

Молодці! І з цим ви також впорались. Сідаємо знову на корабель і пливемо далі (чотири клітинки вліво, дві – вгору).

Ми потрапили на острів, на якому ми зробимо фізкультхвилинку.

І ми все ближче, і ближче наближаємося до скарбу (три клітинки вгору, дві – вліво). Ми опинилися на острові кораблів-привидів.

Вправа «Розв’яжи приклади» (дві клітинки вгору, чотири – вліво).

Наступна зупинка на безлюдному острові. На цьому острові я вам пропоную таку гру «Так чи ні?»

Зараз я подивлюсь, чи все ви знаєте про геометричні фігури.

  • Які геометричні фігури ви знаєте? (круг, трикутник, квадрат, овал, прямокутник)

  • Які геометричні об’ємні тіла ви знаєте? (куля, куб, піраміда, конус, циліндр)

  • У кола є кути? (ні)

  • Куб фігура плоска? (ні)

  • У піраміди основа схожа на квадрат? (так)

  • Трикутник має три кути? (так)

  • У циліндра є вершина (ні)

  • У конуса є ребро? (ні)

  • У піраміди три ребра? (так)

  • У квадрата всі сторони рівні? (так)

  • Овал об’ємна фігура? (ні)

І залишився у нас ще один острів із завданням (три клітинки вліво, одна – вгору).

Гра «Хто сховався в крапочках?» (з’єднати цифри по порядку)

Виконавши всі завдання ми дісталися до омріяного скарбу (витягую скриню). Але тут є замок, а відкрити його допоможуть наші гості, їм потрібно відгадати логічну загадку: «Карлик живе на сьомому поверсі, кожен день повертаючись з роботи, він повертається на п’ятий поверх, решту два поверхи він йде пішки. Чому?» (відкриваю скриню)

  • Як ви думаєте, що в цій скрині? Який скарб є найважливішим для майбутніх школярів? (думки дітей)

Скарб для майбутніх школярів – знання. А скарбом для дорослих - є любов і здоров’я ближніх. (роздаю сердечка).

На цьому наша подорож закінчилась.

Підсумок заняття.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»