Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

02.02.2020

428

8

0

Опис документу:
Заняття із логіко-математичного розвитку, спрямоване на ознайомлення дітей із формуванням числа 5, із графічним його позначенням, покликане розвивати логічне та креативне мислення,,навчає працювати колективно.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зміївський НВК

Вихователь: Шинкаренко Лариса

Конспект заняття

з логіко- математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку з використанням мнемотехніки.

Тема:

Число та цифра 5.Утворення числа 5.Геометричні фігури. Орієнтація у просторі.

Освітні лінії:

  • дитина у сенсорно-пізнавальному середовищі;

  • дитина у соціумі;

  • гра дитини

  • мовлення дитини

Програмовий зміст:

  • формувати уявлення дітей про число та цифру 5:

  • познайомити із утворенням числа 5 шляхом додавання 1;

  • вчити чути та виконувати словесні інструкції вихователя;

  • закріпити знання про пласкі геометричні фігури;

  • вправляти в умінні орієнтуватися у просторі;

  • навчати працювати у колективі, злагоджено та врівноважено;

  • спонукати до пізнання нового, до самостійних рішень;

  • мотивувати до креативного мислення.

Матеріали та обладнання:

Демонстраційний:

  • лялька «пані Орися», пласкі зображення рибок(5);

  • картки із зображенням цифр від 1 до 5 для кожної дитини;

  • прямокутники та круги (5);

  • мнемотаблиця для тренування швидкого запам’ятовуванння лічби від 1 до 5;

  • - картки із цифрами від 1 до5.

Роздатковий:

  • конверти для кожної дитини з геом. Фігурами;

  • кольорові та прості олівці, зошити .

Хід заняття.

Психогімнастика « Назви сусідів»

Мета: продовжувати вдосконалювати уміння дітей орієнтуватися у просторі (поняття «зліва» та «справа»), розвивати зв’язне діалогічне мовлення та уміння спілкуватися.

Діти згуртувалися навколо вихователя на килимі.

Несподіванка.

У двері групи хтось постукав. Вихователь робить здивований вираз обличчя.

  • Хто ж це до нас завітав? (Відчиняє двері).

  • Добрий день? А Ви хто?( запрошує гостю до групи)

  • Добрий день, діти! Я пані Орися (тримає у руках конверт). Мені стало відомо, що діти цієї групи люблять загадки. Я теж люблю їх розгадувати. Вихователь дістає із конверта «листа» (мнемотаблиця) та показує дітям.

Це завдання від пані Орисі. Спробуємо його виконати.

Вихователь показує дітям малюнки. Діти лічать до5 усі разом, почергово виставляючи кількість пальців.

« 1- хвіст у білки,

На годиннику - 2 стрілки.

3 вогника у світлофора,

4 лапи у Трезора.

5 пальців- братців на руці.

5 пальців-братців в кулаці.»( повторюють 2 рази)

Вихователь :

  • Ви добре порахували , а малюнки вам підказували.

Про що йтиметься мова на занятті?

Діти:

  • Про число та цифру 5.

Давайте уявімо, що всі ми Художники та намалюємо невидимими фарбами цифру п’ять у повітрі.

Діти виконують вправу..

«Пані Орися»:

  • Я для вас ще підготувала завдання. Готові його виконати?

  • Діти :

  • - Ми готові!

Пані Орися звертає увагу на рибок, які « плавають у воді» (Зображення на дошці)

  • Скільки рибок плавають?

Діти:

  • 5.

  • Скільки на поверхні?

Діти:

- 4.

А під водою?

- 1.

Тож скільки їх усього?

Діти :

Усього- п’ять. Ми до 4 додали 1 і стало рибок 5.

Число п’ять склалося додаванням до числа

1+1+1+1+1=5.

А чим позначають число 5?

Діти:- Цифрою 5.

Вихователь заохочує дітей ,а «пані Орисю» запрошує приєднатися до заняття та подивитися, що вміють діти та як вони люблять навчатися.

Вихователь пропонує усім дітям на килимку викласти числовий ряд, а потім за зразком викласти індивідуально за столами.

Діти виконують завдання за столами.

Вихователь звертає увагу дітей на конвертики на столах.

-Подивіться, що там?

Діти::

  • Круги та прямокутники.

  • -Скільки їх,- полічить.( діти виконують завдання)

  • 5.

  • Чи всі вони однакові?(всі різні)

  • -Чим відрізняються?( Розміром та кольором).

  • А зараз на килимку «створіть» із великих фігур загальний малюнок.

Діти на килимку виконують вправу» Склади малюнок».

Вихователь звертається до «пані Орисі»:

- Шановна, пані Орися . А зараз діти будуть писати у зошитах . Діти уже вміють працювати у зошитах, уміють правильно сидіти під час письма, правильно тримають олівця.

Перед роботою в зошитах діти виконують пальчикову вправу « Кільця»

Робота у зошитах.

Наше заняття наближається до кінця. Вихователь підводить підсумок.:

Усі дуже гарно сьогодні виконували завдання. Про що ви дізналися? Що робили? Із якою цифрою познайомились.

Вихователь:

  • А що треба запам’ятати про число та цифру?

Діти:

  • Число-це коли лічимо. А цифру- пишемо та бачимо..

Діти дякують « пані Орисі» за цікаві завдання та запрошують приходити у гості ще. Орися дякує за гостинність, обіцяє що ще завітає та прощається із дітьми.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.