Конспект заняття з дітьми старшого дошкільного віку по ознайомленню дітей з природою «Пори року». «Пригоди парасольок»

Опис документу:
Конспект заняття по ознайомленню дітей з природою старшого дошкільного віку за темою «Пори року». Закріпити уявлення дітей про характерні особливості різних пір року; розвивати мислення. Виховувати у дітей любов до природи, до рідного краю, бажання піклуватися про природу, підтримувати чистоту в екологічному середовищі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття по ознайомленню дітей з природою старшого дошкільного віку за темою «Пори року» «Пригоди парасольок»

Мета: Вчити помічати ознаки кожної пори року. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з побаченого, прочитаного, почутого. Активізувати в мові дітей вживання складних речень, прикметників (підбором визначень). Закріпити уявлення дітей про характерні особливості різних пір року; розвивати мислення. Виховувати у дітей любов до природи, до рідного краю, бажання піклуватися про природу, підтримувати чистоту в екологічному середовищі.

Хід заняття: Вихователь знайомить дітей з гостею заняття – Королевою парасольок. Королева розповідає дітям про свою біду:

Королева парасольок: - Діти, я вам хочу розповісти казку про країну парасольок.

- А знаєте, що з ними сталося?

Колись дуже давно в прекрасній казковій країні жили дуже багато парасольок. Вони були дуже дружніми і любили грати, але одного разу трапилася біда. Прилетів злий чаклун, який не любив веселощі і сміх і зачарував мене, а всіх моїх друзів розвіяв по всьому світу. І з тих пір я постійно сумую і плачу.

Вихователь: - А давайте ми з вами допоможемо Королеві і вирішимо всі завдання чаклуна, і до неї повернуться всі її друзі. І допоможе нам в цьому ось ця краплинка...

Вихователь повідомляє дітям тему заняття «Пори року». Лунає мелодія П. І. Чайковського «Пори року».

І від імені Королеви Парасольок читає вірш:

Придумала мати дочкам імена:

Ось Літо і Осінь, Зима і Весна.

Приходить Весна - зеленіють ліси,

І пташині всюди дзвенять голоси.

А Літо прийшло все під сонцем квітне

І стиглі ягоди просяться в рот.

Нам щедра осінь приносить плоди,

Дають врожаї поля і сади.

Зима засинає снігами поля.

Взимку відпочиває і дрімає земля.

  • Діти, а давайте пограємо в гру «Що зайве?». Треба вибрати зайву картку і, якщо відповідь вірна, вона зникне. Тепер натиснемо на зелений квадрат у лівому куту слайда (зявляється парасолька).

  • Добре, діти. А тепер наступна гра «Знайди пару» (асоціації). Треба знайти пару до картинки (наприклад, Дід Мороз – новорічна ялинка, шубка – шапка…). Знову натикаємо на темно-зелений круг в лівому кутові слайда, знов зявляється парасолька. Гру можна повторити 2-3 рази.

  • На екрані зявляється телевізор. Гра «Хто знає – той відгадає». Вихователь читає загадки, діти відгадуюить, натискають на екран телевізора, останній малюнок – парасолька.

Лід на річках, сніг на полях,

Віхола гуляє – коли це буває?

Зійшли сніги, шумить вода,

Земля вже квіти викида.

Буяє травка молода,

Все мертве оживає.

Коли, діти, це буває?

Сонце дуже припікало,

Встигли ягоди дозріти.

Ми купались, загоряли,

Бо було чудове …

У садах, лісах блукає,

В жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості.

  • Молодці, діти! Наступне завдання гра «З якого дерева листочок і плід?» Вам треба до обраного дерева знайти листочок і плід, підвести до дерева. Якщо відповідь вірна, то листочок і плід залишаться біля дерева, якщо ні, то повернуться на своє місце. А давайте натиснемо на червоний кружечок (знов зявляється парасолька).

Гра «Вчись складати вірші».

-Спробуймо розповісти про зиму віршами. Я буду починати рядочок вірша, а ви спробуєте дібрати потрібні зимові слова в риму.

А яка зима буває

Скаже той, хто добре (знає).

Чи ж вона буває ніжна?

Ні! Холодна й ... (білосніжна).

Так. Холодна, вітер віє,

І від снігу все ... (біліє),

В небі темна хмара висне

Іноді мороз аж ... (тисне).

Чудеса на склі малює,

На річках мости ... (будує)

Не прості, а льодяні,

Дуже гарні, мов ... (скляні).

Під ногами сніг рипить

Звір від холоду ... (тремтить)

Є хурделиця, природно

Є метелиця ... (холодна).

Хуга є, і є завія,

Сонце світить, а не ...(гріє).

І його частіш немає –

Хмара сонце ... (закриває).

Наступна перешкода – гра «Хто сховавсь у зимовому лісі», лунає фонограма звуків зимового лісу. Діти дотиком долоні пересувають прямокутник по картинці, роздивляються, хто сховавсь під снігом, називають побачених тварин, птахів.

Фізкультхвилинка «То не є проблема». Діти повторюють рухи за героями відео. Натискають долонею на червоне коло - зявляється парасолька.

Пропоную наступну гру «Потяг часу». Треба розставити картинки в вірній послідовності, що відбувалось спочатку, а що потім (Розстанув сніг, зявляються перші проліски…) .

Гра «Коли це буває». Повторити 2 -3 рази (запропоновані 2 варіанта гри). Дати повинні вибрати предметні картки відповадні до вказаної пори року (наприклад. Літо – пляж, квіти; осінь – гриби, овочі…). Натискаємо на синій трикутник - зявляється парасолька.

  • А тепер я пропоную складне завдання – розвязати кросворд.

Я буду загадувати загадки та вписувати ваші вірні відповіді в потрібні клітинки.

1. Який майстер узимку через річку міст збудував?

2. Сніг на полях,

Лід на водах,

Віхола гуляє.

Коли це буває?

3. Без ніг біжить, без крил летить.

4. Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева роздягає.

5. Мене просять і чекають,а як покажусь — утікають.

6. Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

Відгадали, хто вона,

Ця красуня чарівна?

Натикаємо на зелений прямокутник - зявляється парасолька.

Під веселу музику зявляється наступний слайд. Гра «Що переплутав художник?» Відповіді дітей. Натиснути на повітряну кулю.

Наступна гра «Що зайве?». Треба вибрати зайву картку і, якщо відповідь вірна, вона зникне. Тепер натиснемо на зелений квадрат у лівому куту слайда (зявляється парасолька).

Гра Жива й нежива природа». Довести до книги відповідну картинку.

Королева Парасольок дякує дітям за знайдені парасольки, підводить підсумок заняття.

Осінь багряна. Літо – барвисте

Весна – це красуня в зеленім вбранні

Зима – синьо-біла, морозно-срібляста

Та кожна із них – до вподоби мені.

Звучить весела мелодія. Заняття закінчено.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн